Την ανάγκη να επικρατήσει μια διαφορετική κουλτούρα για το δημόσιο πανεπιστήμιο, σε συνδυασμό με την αύξηση των δαπανών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος στο πλαίσιο της περιοδείας του στη Μαγνησία συναντήθηκε με τις πρυτανικές αρχές και τους εκπροσώπους του διδακτικού, ερευνητικού και τεχνικού προσωπικού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ο κ. Τσίπρας, μεταξύ άλλων, υπογράμμισε ότι η σημαντική προσπάθεια που γίνεται στο δημόσιο πανεπιστήμιο -και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας- και οι διακρίσεις που αποσπούν τα ελληνικά πανεπιστήμια αναδεικνύουν ακόμη πιο έντονα ότι η όλη η συζήτηση για το δημόσιο πανεπιστήμιο είναι σε μια λογική συκοφάντησης, καθώς τα εμφανίζουν σαν άντρα παρανομίας.

«Είναι πολύ άδικο όλο αυτό, δεν γνωρίζω άλλο κλάδο στην Ελλάδα που να έχει τόσες πολλές διεθνείς διακρίσεις όσες τα ελληνικά πανεπιστήμια. Είναι άδικο και για τα παιδιά που σπουδάζουν στα δημόσια πανεπιστήμια».

Σημείωσε, επίσης, ότι παρά το υψηλό επίπεδο οι απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων δεν μπορούν να απορροφηθούν από την ελληνική οικονομική και παραγωγική και γι’ αυτό οι περισσότεροι έχουν σαν επιλογή να πάνε κάπου έξω. «Εάν δούμε τι δυνατότητες έχει ένας μεταπτυχιακός φοιτητής στο εξωτερικό, σε σύγκριση με τα δικά μας, σε πιάνουν τα κλάματα».

Παράλληλα, τόνισε ότι είναι ένα πλέγμα παραγόντων που δυσκολεύει τους Έλληνες φοιτητές -οικονομικών, κοινωνικών, παραγωγικών. «Μία γκαρσονιέρα στον Βόλο έχει πάει στα 300 ευρώ», τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Εάν θέλουμε να επενδύσουμε σαν χώρα στο μέλλον πρέπει να επενδύσουμε στο ανθρώπινο κεφάλαιο».

Γενικεύοντας, ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι γύρω από την παιδεία, όπως και γύρω από την υγεία, συγκρούονται δύο διαφορετικές κουλτούρες και δύο διαφορετικοί κόσμοι και πρόσθεσε ότι όπως στην υγεία έτσι και στην παιδεία υπάρχει ένας τεράστιος χώρος για ιδιωτικές δαπάνες. Η ΝΔ θέλει να απαξιώσει τις δημόσιες υπηρεσίες για να δημιουργήσει μία σφαίρα ιδιωτικών συμφερόντων και στην παιδεία, δήλωσε ο κ. Τσίπρας και συμπλήρωσε:

«Δεν είναι μόνο θέμα δημοσιονομικών δυνατοτήτων αλλά και θέμα προτεραιοτήτων και βούλησης. Εμείς κάναμε μία προσπάθεια να αναβαθμίσουμε τον χάρτη της δημόσιας παιδείας παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς. Δεν βλέπουμε όμως η προσπάθεια να έχει τη συνέχεια που απαιτείται και δεν υπάρχει η απαραίτητη ενίσχυση μέσω των δαπανών. Όταν ο ευρωπαικός μέσος όρος των δαπανών είναι 5,5% των εδώ είμαστε δύο μονάδες πίσω»

Και κατέληξε: «Εάν βάλλουμε σαν στόχο μία πορεία σύγκλισης με την ΕΕ θα πρέπει να δούμε πώς θα στηρίξουμε την παιδεία και την υγεία και τις δημόσιες υποδομές. Εμείς δεσμευόμαστε για διπλασιασμό των δαπανών για την παιδεία την επόμενη τετραετία, και διπλασιασμό των καθηγητών στα δημόσια ιδρύματα. Αυτό απαιτεί μία άλλη αντίληψη για το πώς θέλεις την οικονομία και την κοινωνία. Τα καλύτερα μυαλά φεύγουν έξω, η χώρα γερνάει, και αυτό θα δημιουργήσει έναν φαύλο κύκλο παραγωγικότητας».  

Διαβάστε ακόμα 

Έτσι θα καταλάβετε εάν τα οικονομικά σας είναι καλά στα 20, 30 και 40 χρόνια σας

Σε ποια μέτρα των κομμάτων ρίχνει άκυρο η Κομισιόν 

Η κατάρρευση της λίρας φέρνει «χρυσές» δουλειές στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Τουρκίας 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ