Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Πολλά γράφτηκαν κι ακούστηκαν τις τελευταίες ημέρες αναφορικά με το πλήθος των μνηστήρων για τον ΔΕΣΦΑ και για το ότι υπήρξε …πανευρωπαϊκή κινητικότητα για αυτή την αποκρατικοποίηση. Κάποιοι μάλιστα είδαν και μια μορφή «δικαίωσης» για τις πολιτικές που ο Πάνος Σκουρλέτης εισηγήθηκε και την έξωση της Αζέρικης Socar.

Όμως όσο κι αν ονόματα όπως η ισπανική Enagas, η βελγική (με ρωσική όμως… ματιά) Fluxys ή οι Nederlandse Gasuine, Snam και άλλοι κι αν διαγκωνίζονται, το κριτήριο επιτυχίας ή αποτυχίας για τον νυν υπουργό Γιώργο Σταθάκη είναι ένα και μοναδικό. Το αν δηλαδή θα κατορθώσει να επιτύχει υψηλότερο τίμημα από τα 400 εκατ. ευρώ που ακυρώθηκαν και χάθηκαν για την Ελλάδα.

Αυτό το γνωρίζει ο υπουργός Περιβάλλοντος κι Ενέργειας ο οποίος δεν μπορεί να φέρει ένα χαμηλότερο… σκορ ιδιαίτερα μάλιστα τώρα που πολλά ακούγονται και για επικείμενο ανασχηματισμό. Πληροφορίες του newmoney.gr αναφέρουν πάντως πως οι υποψήφιοι δεν μιλούν για ένα τόσο υψηλό ποσό και πως οι προσφορές στην πλειοψηφία τους θα κυμανθούν από 50% έως κι 75% πιο κάτω.

Ασφαλώς λοιπόν μια τέτοια εξέλιξη θα αποτελέσει ένα ακόμα κυβερνητικό Βατερλό και μια αποτυχία στο στιλ της περίφημης ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ένα κάζο καθοριστικό για την πολιτική συνέχεια του κ. Σταθάκη ο οποίος αν κρίνουμε από τα όσα γράφει ο Γιάνης Βαρουφάκης δεν χαίρει και της τόσο μεγάλης εκτίμησης του Αλέξη Τσίπρα.