Αδιαμφισβήτητα στην εποχή μας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν αρωγό στην προσπάθεια εταιρειών και επιχειρηματιών να αναπτύξουν αλλά και να προωθήσουν την εμπορική τους επωνυμία.

Σύνηθες είναι μάλιστα, το φαινόμενο, σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως στο Instagram, η πλειοψηφία των χρηστών … να χαζεύει με τις ώρες, δημοσιεύσεις άλλων χρηστών και συγκεκριμένα, στις «τοποθεσίες του Instagram» προκειμένου να ανακαλύψει τα πιο hot μαγαζιά και αξιοθέατα κάθε πόλης. 

Παρόλα αυτά, στη σύγχρονη και κυρίως, ψηφιοποιημένη κοινωνία μας, ορισμένες επιχειρήσεις όπως τα βιβλιοπωλεία σταδιακά, παρακμάζουν. Στην Κίνα ωστόσο, σκέφτηκαν έναν έξυπνο τρόπο ώστε να μην «σβηστούν» ποτέ οι βιβλιοθήκες από το χάρτη.

Τα βιβλιοπωλεία αποτελούν πλέον, τα πιο «in» μέρη στη συγκεκριμένη χώρα του πλανήτη. Ορισμένα μάλιστα, έχουν γίνει τόσο δημοφιλή που χιλιάδες άνθρωποι είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν ακόμη και σε απομακρυσμένες περιοχές για να δουν από κοντά τα πιο εντυπωσιακά, σύγχρονα και ντιζαϊνάτα  βιβλιοπωλεία όλου του κόσμου και να βγάλουν φυσικά, δεκάδες φωτογραφίες.

Σύμφωνα με το CNBC, ένα μόνο βιβλιοπωλείο στην Κίνα απέφερε έσοδα 1,5 εκατομμυρίου γουάν (234.375 δολάρια ) για το έτος έως τα μέσα Νοεμβρίου. «Ο Κινέζος καταναλωτής, ειδικά η [γενιά] μετά τη δεκαετία του ’90, θέλει ευκολία, θέλει καινοτομία», δήλωσε ο Ντέρεκ Ντενγκ, συνεργάτης της Bain & Co. με έδρα τη Σαγκάη, ο οποίος ηγείται της πρακτικής καταναλωτικών προϊόντων της εταιρείας στην ευρύτερη Κίνα.

«Πολλοί άνθρωποι πηγαίνουν σε αυτά τα βιβλιοπωλεία απλώς, για να κάνουν check in», υποστηρίζει η Χουάνγκ, διάσημη travel blogger, αναφερόμενη στην τάση της εποχής. Άνθρωποι επισκέπτονται μέρη που έχουν δει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια, βγάζουν τις δικές τους φωτογραφίες για να τις δημοσιεύσουν στο προφίλ τους στα social media.

«Δεν πηγαίνουν στα βιβλιοπωλεία για να αγοράσουν βιβλία», εξηγεί, σημειώνοντας ότι πολλά από τα καταστήματα έχουν μετατραπεί σε τουριστικά αξιοθέατα ή άνετα μέρη για να κάνει κανείς ένα διάλειμμα πίνοντας τον καφέ του.

Επωφελούνται πράγματι, οι επιχειρήσεις;

Περισσότερα από 40.000 νέα βιβλιοπωλεία εγγράφονται στην Κίνα κάθε χρόνο από το 2017. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, πως φέτος μέχρι και το μήνα Νοέμβριο, δημιουργήθηκαν 39.000 νέα βιβλιοπωλεία – μία αύξηση της τάξεως του 6% από έτος σε έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει γινεί σαφές εάν η έκρηξη του ενδιαφέροντος για τα βιβλιοπωλεία σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις επωφελούνται πραγματικά από την πώληση βιβλίων, τονίζουν ειδικοί.

Διαβάστε ακόμη

Aνάχωμα 1 δισ. ευρώ απέναντι στην Omicron

Ενεργειακή κρίση: Ο άγνωστος Χ που θα καθορίσει τη διάρκεια της ακρίβειας

Μπρετόν: Η Ευρώπη χρειάζεται επενδύσεις €500 δισ. για την πυρηνική ενέργεια μέχρι το 2050