Τα reels του Instagram γεμίζουν το διαδίκτυο με εντυπωσιακά τοπία, αλλά η εικόνα που διαμορφώνουν απέχει συχνά πολύ από την πραγματικότητα. Τα social media καλλιεργούν μια στρεβλή εικόνα για διάφορους ταξιδιωτικούς προορισμούς, προκαλώντας τελικά απογοήτευση σε πολλούς επισκέπτες που περίμεναν κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που αντικρίζουν στην πραγματικότητα.

Τα «μαγικά» φίλτρα, οι σωστές γωνίες λήψης και το επιμελημένο μοντάζ δημιουργούν μια εξιδανικευμένη εκδοχή του κόσμου, η οποία δεν ανταποκρίνεται στις συνθήκες που συναντά κάποιος στην καθημερινότητα ενός ταξιδιού. Όπως επισημαίνουν χρήστες του TikTok, πολλά από τα πιο viral τοπία καταρρίπτονται εύκολα όταν παρουσιάζονται χωρίς τεχνικές παρεμβάσεις και εφέ.

@victoria_goulbourne

no whoop, no watch, no music .. just a mental health wholesome run 🫶🏻 I feel like I’ve been in a constant training block for competitions recently and I’m really enjoying not having anything booked in for the rest of the year – I will say ‘yet’ as I do plan to do a half marathon towards the end of the year! But for now I’m really enjoying this little peaceful life, I do love my whoop but I did find myself getting addicted to it so I’ve taken a little break from it 🤍 here’s to more ‘mental health runs’ because it got me dancing in the Co op xxx #runvlog #mentalhealthrun #running

♬ original sound – victoriagoulbourne

Το φαινόμενο γίνεται ακόμα πιο έντονο όταν το Instagram μετατρέπει σημεία που έχουν γίνει γνωστά για την «εικονική» τους ομορφιά σε προορισμούς υψηλής επισκεψιμότητας, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η ίδια η εμπειρία του ταξιδιού. Πολλοί τουρίστες καταλήγουν να βιώνουν συνωστισμό, θόρυβο ή εγκαταλελειμμένα τοπία, σε πλήρη αντίθεση με τις φωτογραφίες που τους ενέπνευσαν να επισκεφθούν το μέρος.

Μερικά βίντεο στο TikTok λειτουργούν ως απομυθοποίηση αυτής της τάσης, αποκαλύπτοντας την αλήθεια πίσω από τα πιο πολυδιαφημισμένα και «ινσταγκραμικά» τοπία του κόσμου. Όσοι θέλουν να προστατευτούν από τέτοιες απογοητεύσεις, καταφεύγουν σε πιο αντικειμενικές πηγές πληροφόρησης, όπως το Google Maps ή ανεξάρτητα blogs.

Η διαφορά ανάμεσα στο Instagram και την πραγματικότητα επιβεβαιώνει πως τα social media μπορούν να διαμορφώσουν αυθαίρετα εικόνες, προσδοκίες και τάσεις — ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ταξίδια. Η αυθεντικότητα μένει να αναζητείται πίσω από τα φίλτρα, τα hashtags και τα καλοστημένα πλάνα.

Διαβάστε ακόμη 

Ανεβαίνει ο λογαριασμός ρεύματος – Τι θα κρίνει το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας το καλοκαίρι

Σφίγγει ο κλοιός στις μισθώσεις τύπου Airbnb

Η Ελληνίδα που διαχειρίζεται τα πιο iconic διαμερίσματα στη Ρώμη (pics+vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα