Το τρίτο λιμάνι της Ευρώπης σε δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ο Πειραιάς όταν ολοκληρωθεί το αναθεωρημένο επενδυτικό σχέδιο της Cosco που κατατίθεται αύριο Παρασκευή προς έγκριση στην ΕΣΑΛ. Με τη νέα επένδυση για την κατασκευή τέταρτου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων, που εντάχθηκε στο επενδυτικό σχέδιο, η ετήσια δυναμικότητα του Πειραιά θα βρεθεί πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEUs. Ετσι θα ξεπερνάει κατά πολύ το Αμβούργο που ήταν τρίτο το 2018 με διακίνηση 8,73 εκατ. TEUs και θα βρίσκεται μια ανάσα πίσω από την Αμβέρσα.

Μέσω του λιμανιού της βελγικής πόλης διακινήθηκαν πέρυσι 11,1 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, φορτίο που της έδωσε τη δεύτερη θέση, πίσω από το Ρότερνταμ που δύσκολα θα χάσει την πανευρωπαϊκή πρωτιά. Πέρυσι μέσα από το ολλανδικό λιμάνι διακινήθηκαν 14,5 εκατ. TEUs. Το λιμάνι του Πειραιά ήταν το 2018 στην 6η θέση πανευρωπαϊκά, αλλά θα έχει φέτος μια πρωτιά. Θα ξεπεράσει την ισπανική Βαλένθια στην κούρσα για το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Εκτός από την πρόσθετη επένδυση για την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα που ανεβάζει το συνολικό επενδυτικό σχέδιο της κινεζικής Cosco στα 800 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία, το αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει και μία άλλη, σημαντική, αλλαγή. Το εμπορικό κέντρο που βρέθηκε στο επίκεντρο σκληρών αντιδράσεων θα κατασκευαστεί. Θα είναι, όμως, πολύ μικρότερο και θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό μόνο οι ταξιδιώτες της κρουαζιέρας. Ετσι θα σταματήσουν να διαμαρτύρονται οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου και η δημοτική αρχή του Πειραιά.

Το νούμερο των 800 εκατ. ευρώ που προβλέπει το αναθεωρημένο επενδυτικό σχέδιο, είναι υπερδιπλάσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων – γύρω στα 294 εκατομμύρια – που προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ. Η θυγατρική της Cosco έχει ήδη πραγματοποιήσει επενδύσεις γύρω στα 100 εκατ. ευρώ παρά τη γνωστή αδράνεια των κρατικών υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια.