Πολλοί προμηθευτές αυτοκινήτων, που έχουν ήδη πιεστεί από τον αχαλίνωτο πληθωρισμό και τις τιμές ενέργειας, λένε ότι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να επωμιστούν το πρόσθετο κόστος για να κάνουν τα εξαρτήματά τους βιώσιμα για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων των αυτοκινητοβιομηχανιών.

«Εάν δεν το κάνoυμε, δεν θα έχουμε επιχείρηση σε πέντε ή έξι χρόνια», δήλωσε ο Shane Kirrane, εμπορικός διευθυντής του Autins Group, που διαθέτει εργοστάσια στη Βρετανία, τη Σουηδία και τη Γερμανία τα οποία κατασκευάζουν ακουστική μόνωση και θερμομόνωση για αυτοκίνητα.

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί για πράσινους στόχους, επιδιώκοντας να απομακρύνουν τα περιβαλλοντικά ζημιογόνα υλικά από τις αλυσίδες εφοδιασμού τους προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ρυθμιστικές αρχές και τους επενδυτές καθώς μεταβαίνουν στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η BMW, για παράδειγμα, δεσμεύεται ότι όλες οι μπαταρίες των ηλεκτρικών μοντέλων της και οι περισσότεροι από τους προμηθευτές χάλυβα και αλουμινίου της θα χρησιμοποιούν υλικά κατασκευασμένα με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ η Volvo στοχεύει το 25% των υλικών στο εσωτερικό των αυτοκινήτων της να προέρχοανται από ανακυκλώσιμο πλαστικό στα αυτοκίνητά της έως το 2025.

Κατά συνέπεια, πολλοί προμηθευτές πραγματοποιούν μεγάλες επενδύσεις για να αναβαθμίσουν τις παροχές τους, από την ανάπτυξη ανακυκλώσιμων ανταλλακτικών έως τη σύνδεση των επιχειρήσεων τους στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ταυτόχρονα, πολλοί λένε ότι έχουν ελάχιστα περιθώρια για να αυξήσουν τις τιμές που χρεώνουν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες επικεντρώνονται στο κόστος, καθώς ξοδεύουν δεκάδες δισ. ευρώ για να επανεφεύρουν τον εαυτό τους για μια εποχή χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

«Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι πολύ περισσότερο από απλώς μια αναστάτωση», δήλωσε ο Joe McCabe, Διευθύνων Σύμβουλος της ερευνήτριας AutoForecast Solutions. «Θα δούμε μια πραγματικά μεγάλη αναταραχή τα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων».

Η AutoForecast με έδρα τη Φιλαδέλφεια συγκεντρώνει εκτιμήσεις παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας και συμβουλεύει τους προμηθευτές για το εάν τα αιτήματα για προσφορές (RFQ) που λαμβάνουν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται σε ρεαλιστικές υποθέσεις για τον όγκο παραγωγής οχημάτων.

«Ζητείται από τους προμηθευτές να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες για να υποστηρίξουν τα EV και να επενδύσουν σε μια πιο πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα με (υψηλούς) όγκους που ωστόσο δεν πιστεύουμε ότι μπορούν να επιτευχθούν βάσει των πραγματικών RFQ», πρόσθεσε ο McCabe. «Παρόλα αυτά οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε επίσης στους προμηθευτές ότι εφόσον θέλουν να είναι μέρος αυτής της νέας πράσινης επανάστασης, πρέπει να δώσουν την καλύτερη δυνατή τιμή για να μην απευθυνθούν στον ανταγωνισμό».

Η Mercedes-Benz, η οποία στοχεύει να χρησιμοποιεί εκτενώς ανακυκλώσιμα υλικά και «πράσινο» χάλυβα που κατασκευάζεται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στα αυτοκίνητά της, είπε στο Reuters ότι αναγνωρίζει πλήρως ότι η μείωση των εκπομπών ρύπων αποτελεί «μνημειώδες έργο» για τους προμηθευτές. Είπε ότι σχεδίαζει να επιτύχει αυτόν τον στόχο από κοινού, συμπεριλαμβανομένης της παροχής εκπαίδευσης σε προμηθευτές ή κοινής έρευνας και ανάπτυξης.

Ο όμιλος Volkswagen, που στοχεύει σε μείωση κατά 30% των εκπομπών CO2 για τα οχήματά του, συμπεριλαμβανομένης της εφοδιαστικής αλυσίδας, δήλωσε ότι έχει σχέση συνεργασίας με τους προμηθευτές, επικαλούμενος ένα κοινό πρόγραμμα που δημιούργησε για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων τιμών της ενέργειας, χωρίς ωστόσο να επεκτείνεται να περισσότερες λεπτομέρειες.

Η πράσινη εφαρμογή είναι δαπανηρή ακόμη και για τους μεγαλύτερους προμηθευτές, όπως η αμερικανολβετική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών συνδέσεων και υποδοχών TE Connectivity, σύμφωνα με τον επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας Ralf Klaedtke. Η εταιρεία, η αξία της οποίας είναι εκτιμάται στα 39 δισ. δολάρια, ξεκίνησε το δικό της πρόγραμμα βιωσιμότητας το 2020 και εργάζεται σε ανακυκλώσιμα προϊόντα με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW, η Volvo και η BMW.

«Για τους μικρότερους προμηθευτές η πρόκληση είναι ακόμη πιο σοβαρή», είπε ο Klaedtke. «Οι προμηθευτές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για βιωσιμότητα θα αποκλειστούν από τη διαδικασία προμήθειας».

Η εταιρεία κατασκευής πλαστικών και ελαστικών εξαρτημάτων Sigit, με ετήσια έσοδα περίπου 200 εκατ. ευρώ, ξόδεψε 10 εκατομμύρια ευρώ το 2019-20 σε ένα ερευνητικό κέντρο στο Τορίνο που ανέπτυξε ένα ανακυκλώσιμο θερμοπλαστικό σύνθετο στήριγμα 90% ελαφρύτερο από το προηγούμενο μεταλλικό εξάρτημα.

Ο διευθύνων σύμβουλος Emanuele Buscaglione είπε ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας συν το αυξανόμενο κόστος «σκότωσαν το περιθώριο κέρδους μας και δημιούργησαν την τέλεια καταιγίδα για τον κλάδο». Η ελβετο-ιταλική εταιρεία πέρασε τρία χρόνια για την ανάπτυξη του βραχίονα και τώρα έχει το πρώτο της συμβόλαιο, για φορτηγά κατασκευασμένα από τη Stellantis.

«Προσπαθούμε να επικεντρώσουμε τους λίγους πόρους που έχουμε διαθέσιμους στην καινοτομία», είπε ο διευθύνων σύμβουλος. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ήταν πρόθυμες να πληρώσουν πια για νέα, πιο πράσινα προϊόντα, κάτι που ισχύει ακόμα και για τις premium μάρκες.

Η πρόκληση της μετακύλισης πρόσθετου κόστους στους πελάτες είναι «κάθε άλλο παρά ασήμαντη», λέει ο Buscaglione. Οι προμηθευτές αισθάνονται επίσης την πίεση στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης.

Η M. Busch, η οποία κατασκευάζει εξαρτήματα από χυτοσίδηρο, συμπεριλαμβανομένων δίσκων φρένων και κιβωτίων ταχυτήτων στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, θέλει να αλλάξει από την καύση οπτάνθρακα σε βιοκόκ από οργανικά απόβλητα, να χρησιμοποιήσει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να αντικαταστήσει το φυσικό αέριο για την τήξη του μετάλλου με υδρογόνο.

Αλλά, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας Andreas Guell, τα οργανικά απόβλητα είναι δύσκολο να βρεθούν, δεν υπάρχει αρκετή υποδομή καυσίμου υδρογόνου για να καλύψει τις ανάγκες, ενώ η ανανεώσιμη ενέργεια εξακολουθεί να είναι ακριβή σε σύγκριση με τη συμβατική.

Ο Gerd Roeders, ιδιοκτήτης της G.A. Η Roeders, η οποία παρέχει αλουμίνιο για τη VW και την Continental, λέει ότι μολονότι η εταιρεία θέλει να στραφεί σε ένα μείγμα υδρογόνου και φυσικού αερίου, απαιτείται υποστήριξη από την κυβέρνηση και την αυτοκινητοβιομηχανία για την κατασκευή πράσινων υποδομών. «Για να είναι καινοτόμος, η βιομηχανία προμηθευτών χρειάζεται χρήματα», είπε ο Roeders. «Νιώθουμε λίγο κολλημένοι».

Διαβάστε ακόμα:

Νέος κρατικός προϋπολογισμός με φιλόδοξους στόχους και αστάθμητους παράγοντες 

Ανεβάζουν σταθερά ταχύτητα τα malls της Lamda Development 

ΚΡΙ ΚΡΙ: Σε περιπέτειες η κερδοφορία παρά τις μεγάλες ανατιμήσεις στα προϊόντα