Προκειμένου να διασφαλίσουν ότι η απεξάρτηση θα επιτευχθεί, ΗΠΑ και ΕΕ σχεδιάζουν να δαπανήσουν άνω των 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030, ανέφεραν οι Financial Times, επικαλούμενοι έκθεση της Goldman Sachs.

Το σχέδιο για περιορισμό της κυριαρχίας της Κίνας περιλαμβάνει προστατευτικές πολιτικές, μαζί με εναλλακτικές χημικές μπαταρίες (οι κυρίαρχες σήμερα είναι ιόντων λιθίου) που απαιτούν λιγότερα κρίσιμα για την κατασκευή τους ορυκτά από την Κίνα, και την άνοδο της ανακύκλωσης μπαταριών.

Η έκθεση της Goldman Sachs υπολόγισε ότι για να επιτύχουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού νοι χώρες που ανταγωνίζονται την Κίνα θα πρέπει να ξοδέψουν 78,2 δισ. δολάρια σε μπαταρίες, 60,4 δισ. δολάρια σε εξαρτήματα και 13,5 δισ. δολάρια για εξόρυξη λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου, καθώς και 12,1 δισεκατομμύρια δολάρια για διύλιση αυτών των υλικών.

Στις ΗΠΑ, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού θα δώσει ώθηση στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Ο νόμος, που υπογράφηκε στις 16 Αυγούστου από τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, περιλαμβάνει διατάξεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της αμερικανικής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων νέων απαιτήσεων προμήθειας για οχήματα που πληρούν τις προϋποθέσεις για εκπτώσεις φόρου στα EV.

Οι αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας πιστεύουν ότι η ζήτηση για έτοιμες μπαταρίες στις ΗΠΑ θα μπορούσε να καλυφθεί χωρίς την Κίνα μέσα στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, ως αποτέλεσμα των επενδύσεων στις ΗΠΑ από τους ομίλους της Νότιας Κορέας LG και SK Hynix.

Η Goldman προέβλεψε ότι το μερίδιο αγοράς των κορεατικών κατασκευαστών μπαταριών στις ΗΠΑ θα εκτοξευθεί σε περίπου 55% σε τρία χρόνια, από 11% που ήταν το 2021.

Προς το παρόν η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών, συμπεριλαμβανομένης της εξόρυξης και της διύλισης πρώτων υλών.

Διαβάστε ακόμη 

Πλαφόν στο φυσικό αέριο: Όλα τα βλέμματα στο Συμβούλιο της 13ης Δεκεμβρίου

Μητσοτάκης – εκλογές: Τον χρόνο που θα στηθούν κάλπες αναζητούν στα κόμματα

Κυριακή ανοιχτά: Το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων