search icon

Αυτοκίνητο

Απίστευτα χρήματα: Αυτός ο CEO είναι το πιο ακριβοπληρωμένο στέλεχος στην αυτοκινητοβιομηχανία

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, κέρδισε 19 εκατομμύρια ευρώ το 2021, σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση της Stellantis, γεγονός που τον καθιστά το πιο ακριβοπληρωμένο στέλεχος αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Να σημειώσουμε ότι η Stellantis έχει συμφωνήσει να χορηγήσει στον Tavares ένα πακέτο αποζημίωσης σε μετρητά και μετοχές αξίας περίπου 220 εκατομμυρίων ευρώ σε διάστημα πέντε ετών.

Ας δούμε πρώτα το 2021, έχοντας κατά νου ότι η Stellantis, η οποία σημείωσε αποτελέσματα-ρεκόρ και έδωσε μια πολύ θετική πρόβλεψη για το 2022, είναι η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που δημοσιεύει την πλήρη ετήσια έκθεσή της.

Στα 19 εκατομμύρια ευρώ, η συνολική αποζημίωση του Tavares είναι μακράν μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, το 2020 –«μόλις» οκτώ εκατομμύρια ευρώ — καθώς και των 5,3 εκατομμυρίων ευρώ του επικεφαλής του BMW Group, Oliver Zipse, και του αφεντικού της Mercedes-Benz, Ola Källenius (5,9 εκατ. Ευρώ).

Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, κέρδισε 2,5 εκατομμύρια ευρώ το δεύτερο εξάμηνο του 2020, αμοίβεται δηλαδή με πέντε εκατομμύρια ευρώ για ένα ολόκληρο έτος.

Για να βρείτε έναν πιο κοντινό αντίπαλο για την αποζημίωση του Tavares, πρέπει να κοιτάξετε πέρα ​​από τον Ατλαντικό, όπου η διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors, Mary Barra, κέρδισε 21,6 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 19,5 εκατομμύρια ευρώ).

Αυτά που κέρδισε ο Ταβάρες πέρυσι ήταν υπερδιπλάσια από τα 7,6 εκατομμύρια που έλαβε ως επικεφαλής του ομίλου PSA το 2019. Η αποζημίωση του 2020 είναι άγνωστη. Η PSA δεν δημοσίευσε ετήσια έκθεση για το 2020 επειδή συγχωνεύτηκε με τη Fiat Chrysler Automobiles στις 17 Ιανουαρίου 2021, δημιουργώντας τη Stellantis.

Ο Tavares αναμένεται επίσης να έχει μεγάλες απολαβές στο μέλλον, με βάση τους υπολογισμούς της Automotive News Europe για το πενταετές πακέτο του, το οποίο συνδυάζει πέντε διαφορετικά στοιχεία που επηρεάζουν την αμοιβή του, σύμφωνα με έγγραφα της εταιρείας.

  1. Ετήσιος βασικός μισθός δύο εκατ. ευρώ.
  2. Ετήσιο βραχυπρόθεσμο κίνητρο (μπόνους) έως οκτώ εκατ. ευρώ (αυτό παρείχε στον Ταβάρες 7,5 εκατ. ευρώ το 2021).
  3. Μακροπρόθεσμο κίνητρο σε κυλιόμενη τριετή βάση. Το πλάνο 2021-23 προβλέπει μέγιστο μπόνους περίπου 24 εκατ. ευρώ, που θα καταβληθεί το 2024. Ανάλογα σχέδια θα ακολουθήσουν και τα επόμενα χρόνια.
  4. Ενα λεγόμενο «εφάπαξ κίνητρο μετασχηματισμού» που ανταμείβει τον Ταβάρες με 50 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά εάν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025 μετατρέψει την Stellantis «σε μια παγκόσμια εταιρεία κινητικότητας, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση οχημάτων και το λογισμικό». Για να λάβει τη μέγιστη πληρωμή, η Tavares πρέπει να επιτύχει επτά «ορόσημα καινοτομίας». Δεν υπάρχουν πληροφορίες για το ποια είναι αυτά τα ορόσημα στην οικονομική αναφορά της Stellantis.
  5. Ενα τελευταίο προνόμιο εξαρτάται από την απόδοση της μετοχής της Stellantis. Εάν η αξία της μετοχής αυξηθεί κατά τουλάχιστον 80% από την τιμή βάσης των περίπου 12,19 ευρώ την ημερομηνία της συγχώνευσης για τουλάχιστον 60 ημέρες διαπραγμάτευσης έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, παίρνει ένα εκατομμύριο μετοχές. Εάν οι τιμές των μετοχών αυξηθούν κατά 100% υπό τις ίδιες συνθήκες, παίρνει δύο εκατομμύρια μετοχές, οι οποίες θα είχαν εκτιμώμενη αξία τουλάχιστον 48,75 εκατ. ευρώ.

    Με ετήσιες απολαβές 19 εκατομμύρια ευρώ ο Carlos Tavares είναι μακράν ο πιο καλοπληρωμένος CEO στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Εάν ο Ταβάρες πετύχει όλους τους στόχους θα λάβει περισσότερα από 220 εκατομμύρια ευρώ έως το 2026. Πρέπει να αναρωτηθεί κανείς τι αντίκτυπο θα έχουν αυτά τα πόσα στη Γαλλία, με δεδομένο ότι το γαλλικό κράτος κατέχει μερίδιο 6% στη Stellantis. Οι Γάλλοι πολιτικοί εδώ και αρκετό καιό στέκονται πολύ επικριτικά απέναντι στις υπέρογκες αμοιβές των CEO των μεγάλων εταιρειών.

Το 2016, η τότε κυβέρνηση, η οποία διαθέτει επίσης μεγάλο μερίδιο στη Renault, καταψήφισε το πακέτο αποζημιώσεων του τότε CEO Carlos Ghosn. Υπουργός Οικονομίας εκείνη την εποχή ήταν ο σημερινός Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν.

Οταν μάλιστα το διοικητικό συμβούλιο της Renault αγνόησε την αντίθεση της κυβέρνησης για την πληρωμή, το Παρίσι ψήφισε έναν νέο κανόνα που καθιστά ακόμη πιο ασύμφορη τη χορήγηση μεγάλων μισθών και μπόνους σε CEO στη χώρα. Το θέμα ωστόσο είναι ότι η Stellantis επισήμως είναι ολλανδική εταιρεία

O John Elkann είναι ο πρόεδρος του ομίλου Stellantis και εγγονός του ιδρυτή της Fiat Gianni Agnelli

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, πληρώθηκε «μόλις» 7,9 εκατομμύρια ευρώ το 2021.

Το πιο αξιοπερίεγο, ωστόσο, προκύπτει από την είδηση ότι το καλύτερα αμοιβόμενο στέλεχος της Stellantis το 2021 ήταν κάποιος που δεν έχει εργαστεί ποτέ ούτε μια μέρα στην εταιρεία: ο Sergio Marchionne. H Stellantis πλήρωσε 26 εκατομμύρια ευρώ στην περιουσία του πρώην αφεντικού της FCA, που πέθανε το 2018, ποσό που περιελάμβανε υποχρεώσεις από τη σύμβαση εργασίας του και «κληρονομικές υποχρεώσεις ως μέλους του συμβουλίου της FCA».

Διαβάστε ακόμα:

«Έμφραγμα» στα ευρωπαϊκά λιμάνια από τον πόλεμο στην Ουκρανία – Έρχονται νέες αυξήσεις στα μεταφορικά

ΑΑΔΕ: Πώς θα διαβιβάσουν 1,3 εκατ. φορολογούμενοι τα έσοδα του 2021

Αρνητικό γύρισμα στις ευρωαγορές μετά τη δήλωση Λαβρόφ ότι αναβάλλονται οι συνομιλίες

Exit mobile version