Όπως έχουμε γράψει στο Newmoney, eδώ και μήνες είναι υπαρκτό το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς. Τα τσιπάκια των ηλεκτρονικών συστημάτων φθάνουν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση στα εργοστάσια, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η παραγωγή των αυτοκινήτων και κατά συνέπεια οι παραδόσεις και οι πωλήσεις τους.

Σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα, το οποίο για την Ελλάδα τώρα αρχίζει και φαίνεται έντονα, καθώς οι πωλήσεις τον Αύγουστο μειώθηκαν, έναντι του Αυγούστου του 2020.

Μάλιστα, ήταν και ο μόνος πτωτικός μήνας, από τον Μάρτιο του 2021 και μετά, όταν άρχισε να παρατηρείται κατακόρυφη άνοδος πωλήσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι επόμενοι μήνες θα είναι πολύ δύσκολοι σε παραδόσεις, οι οποίες αγγίζουν χρονικά τους 6 και 7 μήνες από την παραγγελία.

Βέβαια, ορισμένες εταιρείες διαθέτουν και σχεδόν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, σε κάποιες εκδόσεις.

Το ζήτημα με τους ημιαγωγούς ξεκίνησε το 2020, όταν τα εργοστάσια των αυτοκινήτων έκλεισαν για πάνω από ένα μήνα, ακυρώνοντας της παραγγελίες για τσιπάκια. Δεδομένης της τεράστιας ζήτησης, τα εργοστάσια ημιαγωγών μετέφεραν την παραγωγή τους, προς αυτή την κατεύθυνση. Tώρα που έχουν τα αυτοκίνητα ζήτηση, τα εργοστάσια προσπαθούν να επανέλθουν σε ισορροπία.

Στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους καταγράφηκαν ως εξής:

Αύγουστος 2021 Αύγουστος 2020 Αύγουστος 2019 Μεταβολή 2021/2020 Μεταβολή 2021/2019
Καινούργια επιβατικά 6.200 6.853 9.594 -9,5% -35,4%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
1.008 510 809 +97,6% +24,6%
Καινούργια λεωφορεία 33 15 6 +120,0% +450,0%
Ιανουάριος – Αύγουστος 2021 Ιανουάριος – Αύγουστος 2020 Ιανουάριος – Αύγουστος 2019 Μεταβολή Ιαν.-Αυγ. 2021/2020 Μεταβολή Ιαν.-Αυγ. 2021/2019
Καινούργια επιβατικά 75.148 52.939 86.873 +42,0% -13,5%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
7.431 4.760 5.777 +56,1% +28,6%
Καινούργια λεωφορεία 279 201 281 +38,8% -0,7%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών, τα SUV – Crossover, κατέχουν πλέον, το 50,2% της αγοράς, έως και τον Αύγουστο.

Segment Αύγουστος 2021 Αύγουστος 2020 Διαφορά Ιανουάριος –Αύγουστος 2021 Ιανουάριος -Αύγουστος 2020 Διαφορά
A 9,5% 9,6% -0,1 10,4% 9,2% +1,2
A-SUV 0,9% 1,1% -0,1 1,3% 1,5% -0,2
A TOTAL 10,5% 10,7% -0,2 11,6% 10,6% +1,0
B 21,9% 32,5% -10,6 27,8% 29,2% -1,4
B-SUV 21,8% 18,0% +3,9 21,4% 18,5% +2,9
B TOTAL 43,7% 50,5% -6,7 49,2% 47,8% +1,4
C 14,5% 13,4% +1,1 12,8% 13,4% -0,6
C-SUV 23,3% 18,5% +4,7 20,3% 21,7% -1,4
C TOTAL 37,7% 31,9% +5,8 33,0% 35,1% -2,0
D 2,2% 2,0% +0,2 1,8% 1,5% +0,3
D-SUV 3,8% 2,5% +1,3 2,5% 2,7% -0,2
D TOTAL 5,9% 4,5% +1,4 4,3% 4,1% +0,1
E 0,1% 0,4% -0,3 0,1% 0,2% -0,1
E-SUV 0,3% 0,2% +0,1 0,4% 0,3% +0,1
E TOTAL 0,4% 0,6% -0,2 0,5% 0,5% +0,0
F-G 0,0% 0,1% -0,1 0,0% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,1% 0,3% -0,2 0,1% 0,2% +0,0
F-G TOTAL 0,2% 0,4% -0,2 0,2% 0,2% -0,1
SPORTS 0,1% 0,2% -0,1 0,2% 0,2% +0,0
MPV 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,1% +0,0
MPV-M/COMBI 1,4% 1,0% +0,4 0,9% 1,3% -0,4
100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
Εκ των οποίων SUV 50,2% 40,6% +9,7 45,9% 44,8% +1,1

Διαβάστε ακόμη: 

Σκρέκας: Οι επιδοτήσεις στα τιμολόγια ρεύματος αφορούν όλους τους καταναλωτές

Bloomberg: Η Alpha Bank εκδίδει senior preferred ομόλογο 500 εκατ. ευρώ 

Νέες προσλήψεις μονίμων σε ΤτΕ και ΔΕΗ – Οι ειδικότητες και τα δικαιολογητικά