Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σημείωσε συνολική πτώση 1,7% τον Ιανουάριο, με τις συνολικές ταξινομήσεις να φτάνουν τις 989.345 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce. Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla, η Toyota και οι τέσσερις μάρκες του ομίλου Stellantis, κατέγραψαν πτώση πωλήσεων από 7% έως και 73%.
Η Tesla σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση (-46%), που μεταφράζεται σε 9.000 λιγότερες πωλήσεις σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024. Αντίστοιχα, η Opel κατέγραψε μείωση κατά 2.000 μονάδες, ενώ η συνολική πτώση του ομίλου Stellantis επηρέασε σημαντικά τη συνολική εικόνα της αγοράς.
Αύξηση 36% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων
Παρά τη γενική κάμψη, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (EVs) παρουσίασε εντυπωσιακή άνοδο 36%, με τις πωλήσεις να φτάνουν τις 166.691 μονάδες.
Στον αντίποδα της πτώσης της Tesla, η Volkswagen είδε τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται κατά 27% για τη σειρά ID, φτάνοντας συνολικά τις 20.479 ταξινομήσεις. Σημαντική αύξηση κατέγραψε και η BMW, με συνολική άνοδο 36%, χάρη στο δημοφιλές ηλεκτρικό SUV iX1, που πούλησε 3.883 μονάδες.
Η Cupra σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο της ευρωπαϊκής αγοράς, με αύξηση 53% και 20.369 πωλήσεις, χάρη στο πλήρως ηλεκτρικό hatchback Born, το οποίο ξεπέρασε τις 3.743 μονάδες.
Η Renault και οι κινεζικές μάρκες κερδίζουν έδαφος
Η Renault κατέγραψε επίσης θετικό πρόσημο, με αύξηση 17% στις πωλήσεις, φτάνοντας τις 48.959 μονάδες. Τα νέα ηλεκτρικά Symbioz και Scenic E-Tech διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την επίδοση, με 3.983 και 2.835 πωλήσεις αντίστοιχα.
Παρά την επιβολή πρόσθετων δασμών, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση 52%, φτάνοντας τις 38.706 μονάδες. Η MG αναδείχθηκε η πιο δημοφιλής κινεζική μάρκα στην Ευρώπη, με 19.423 πωλήσεις, ενώ η BYD παρουσίασε εκρηκτική αύξηση 175%, με 6.930 ταξινομήσεις.
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αντιμετωπίζει σημαντικές διακυμάνσεις, με τις παραδοσιακές δυνάμεις, όπως η Tesla και η Toyota, να καταγράφουν απώλειες, ενώ οι ευρωπαϊκές και κινεζικές μάρκες ενισχύουν τη θέση τους. Η εντυπωσιακή άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων αποδεικνύει τη σταθερή μετατόπιση των καταναλωτών προς πιο βιώσιμες λύσεις, διαμορφώνοντας έναν νέο ανταγωνιστικό χάρτη στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Διαβάστε ακόμη
Διώρυγα Παναμά: Φεύγουν οι Κινέζοι, έρχεται η BlackRock – Επιασαν τόπο οι απειλές Τραμπ (tweets)
Ποσοστό 2,4% της Alpha Bank πουλά ο Πόλσον
Γερμανία: «Ναι» στη χαλάρωση του φρένου του χρέους λέει η Bundesbank – Τι αναφέρει σε έκθεση της
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα