Τα EV και τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα σημείωσαν ισχυρή συνδυασμένη ανάπτυξη –με αύξηση 26%, στα 2,1 εκατομμύρια- τους πρώτους επτά μήνες, με τις πωλήσεις PHEV να ενισχύονται από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD, η MG και η Jaecoo, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις σταθερές συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μέχρι τον Ιούλιο. Η Tesla κυριαρχεί εδώ και καιρό στον ευρωπαϊκό πίνακα πωλήσεων EV και το ανανεωμένο Model Y παρέμεινε το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη μέχρι τον Ιούλιο.
Ωστόσο, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 34% κατά τη διάρκεια του επταμήνου, σε 119.935, δίνοντάς της μερίδιο αγοράς 8,7%, από 16% την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτό ρίχνει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στην πέμπτη θέση από τη δεύτερη όσον αφορά τις πωλήσεις EV στην Ευρώπη, πίσω από το VW Group, το BMW Group, τη Hyundai-KIA και τη Stellantis.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσώπευαν το 67% όλων των πωλήσεων EV μέχρι τον Ιούλιο, από 61% πέρυσι, κυρίως λόγω του σχεδόν διπλασιασμού των πωλήσεων EV του ομίλου VW σε 394.617. Πρώτο σε πωλήσεις είναι το VW ID.4, το οποίο ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη μέχρι τον Ιούλιο.
Οι συνολικές πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 26%, στα 1,38 εκατομμύρια, τους πρώτους επτά μήνες, εν μέρει λόγω των πωλήσεων νέων μοντέλων όπως το VW ID.7 στην πέμπτη θέση, το Skoda Elroq στην έκτη θέση, το KIA EV3 στην έβδομη θέση και το Renault 5 E-Tech στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης
Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις PHEV αυξήθηκαν επίσης κατά 26%, σε 706.457 μονάδες, μετά από επτά μήνες. Η ανάπτυξη οφείλεται εν μέρει σε κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD, της οποίας το μεσαίο SUV Seal U ανέβηκε στη δεύτερη θέση των PHEV, με 35.094 πωλήσεις.
Συνολικά, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της MG και της μάρκας Jaecoo της Chery, αντιπροσώπευαν το 11% όλων των πωλήσεων plug-in υβριδικών για τους επτά μήνες, από μόλις 2% την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους και ξεπερνώντας τις ιαπωνικές και κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες όσον αφορά το μερίδιο αγοράς.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί στα plug-in υβριδικά αφότου η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε τους δασμούς στα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα για να προστατεύσει τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες από αυτό που αποκάλεσε άδικες επιδοτήσεις που διανέμονται από το κινεζικό κράτος. Ως αποτέλεσμα, οι κινεζικές πωλήσεις EV αυξήθηκαν με βραδύτερο ρυθμό, περιορίζοντας το μερίδιο αγοράς τους στην Ευρώπη στο 9%, το ίδιο με το προηγούμενο έτος.
Οι πωλήσεις PHEV ενισχύθηκαν επίσης από το άλμα στη ζήτηση για νέα plug-in υβριδικά μοντέλα από τον όμιλο VW, τα οποία αντιπροσώπευαν το 29% όλων των μοντέλων που πωλήθηκαν με το σύστημα μετάδοσης κίνησης μετά από επτά μήνες, με κορυφαίο το κορυφαίο στην αγορά VW Tiguan PHEV, με 38.337πωλήσεις.
Το Seal U και το Tiguan εκθρόνισαν τον περσινό ηγέτη, το Volvo XC60, στην τρίτη θέση. Ο όγκος πωλήσεων των PHEV αυξήθηκε κατά 81%, στις 395.648, ξεπερνώντας τις πωλήσεις των premium, οι οποίες μειώθηκαν σχεδόν κατά 10% στις 310.809.
Τα τελευταία χρόνια οι premium αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κυριαρχήσει στις πωλήσεις plug-in υβριδικών, καθώς η πλουσιότερη πελατειακή τους βάση θα μπορούσε να απορροφήσει το πρόσθετο κόστος του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Ωστόσο το χαμηλότερο κόστος παραγωγής των Κινέζων συνέβαλε στη μείωση των τιμών. Οι premium μάρκες εκπροσωπούνται ακόμη λιγότερο στις πωλήσεις EV, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 30% τους πρώτους επτά μήνες σε όλη την Ευρώπη, σε σύγκριση με το 44% για τα PHEV. Το κορυφαίο premium EV μέχρι στιγμής φέτος ήταν η BMW iX1.
Τα συνδυασμένα PHEV και EV αντιπροσώπευαν λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη τους πρώτους επτά μήνες, αριθμός που η ACEA λέει ότι είναι πολύ χαμηλός για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η απαίτηση μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 55% από τα επίπεδα του 2021 έως το 2030 και η απαγόρευση των πωλήσεων κινητήρων εσωτερικής καύσης νέων αυτοκινήτων έως το 2035.
«Η επίτευξη των άκαμπτων στόχων CO2 αυτοκινήτων και φορτηγών για το 2030 και το 2035 δεν είναι, στον σημερινό κόσμο, πλέον εφικτή», έγραψαν σε επιστολή τους προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν πριν από μια συνάντηση στις 12 Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, τα στοιχεία της Dataforce δείχνουν ότι η αύξηση των πωλήσεων τόσο των EV όσο και των PHEV μετατοπίζεται σε φθηνότερα, πιο δημοφιλή τμήματα. Για παράδειγμα, η κατηγορία των Β-SUV -η μεγαλύτερη συνολικά στην Ευρώπη με 1,4 εκατομμύρια πωλήσεις- είναι πλέον ισόπαλη με την κατηγορία των μεσαίων SUV για το υψηλότερο μερίδιο EV, τα οποία σε αμφότερες αντιπροσωπεύουν το 17% των συνολικών πωλήσεων.
Διαβάστε ακόμη
Έλληνες που ζουν στη Γαλλία: «Δεν μας αγχώνει η κατάσταση στην οικονομία»
Οφειλές 3,5 δισ. ευρώ από το Δημόσιο πνίγουν την αγορά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.