Μεγάλα προβλήματα στα γερμανικά λιμάνια προκαλεί η φόρτωση και η εκφόρτωση πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων, ιδίως στο Έμντεν και το Μπρέμερχαφεν. Ο τερματικός σταθμός αυτοκινήτων στο Μπρέμερχαφεν αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια μεταφοράς αυτοκινήτων παγκοσμίως. Η BLG Logistics Group, που δραστηριοποιείται εκεί, ανέφερε στην DW πως κάθε χρόνο φορτώνει περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια οχήματα.

Η Γιούλια Βάγκνερ, εκπρόσωπος της εταιρείας, επεσήμανε ότι το λιμάνι χωράει περίπου 70.000 οχήματα: «Όλες οι γνωστές εταιρείες αυτοκινήτων χρησιμοποιούν συχνά το Μπρέμερχαφεν και κάθε χρόνο περνούν από εκεί περισσότεροι από 1.000 μεταφορείς αυτοκινήτων».

Στο Ζέεμπριζ του Βελγίου, το λιμάνι της μεσαιωνικής πόλης Μπριζ, φορτώνονται διπλάσια αυτοκίνητα συγκριτικά με το Μπρέμερχαφεν. Επί του παρόντος είναι κι εκεί σταθμευμένα πολλά αυτοκίνητα, τα οποία δεν έχουν μεταφερθεί ακόμη.

Η Έλκε Φερμπέλεν από το τμήμα επικοινωνίας του λιμένα Αμβέρσας/Μπριζ επιβεβαιώνει στην DW πως «αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια, όπου μεταφέρονται πολλά αυτοκίνητα».

Ωστόσο το παρατεταμένο διάστημα κατά το οποίο τα αυτοκίνητα παραμένουν στα λιμάνια δεν οφείλεται αποκλειστικά στον τεράστιο αριθμό των αυτοκινήτων: «Το πρόβλημα έγκειται λιγότερο στον αριθμό των αυτοκινήτων και περισσότερο στο ότι δεν μπορούν να μεταφερθούν εν συνεχεία άμεσα».

Πάντως οι μεγάλοι τερματικοί σταθμοί έχουν ακόμη χώρο για τη στάθμευση των αυτοκινήτων. Όπως ξεκαθαρίζει η Βάγκνερ, «δεν υπάρχει “συμφόρηση” κάποιου σταθμού». Το ίδιο ισχύει τόσο για το Μπρέμερχαφεν όσο και για τα υπόλοιπα λιμάνια, όπως αυτά στο Βέλγιο.

Διαβάστε τη συνέχεια στη DW