Ο Μπάουμπικ, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια επικεφαλής μηχανικός ανάπτυξης της Ford, έγινε επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της εταιρείας την 1η Νοεμβρίου.

Ο Μπάουμπικ αναλαμβάνει τον συγκεκριμένο ρόλο την ίδια στιγμή που η Ford υφίσταται μια δαπανηρή μετάβαση στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της περικοπής χιλιάδων θέσεων εργασίας και του τερματισμού της παραγωγής αυτοκινήτων στο εργοστάσιο κατασκευάζεται το Focus στο Σααρλουά της Γερμανίας.

Η Ford κατέγραψε απομειώσεις κόστους 447 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο, μια κατάσταση η οποία σύμφωνα με την εταιρεία «αντανακλά κυρίως ενέργειες αναδιάρθρωσης στην Ευρώπη».

Από την άλλη πλευρά, η Ford αύξησε την παραγωγή EV ανταποκρινόμενη στη νομοθεσία για τη μείωση των εκπομπών CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη μεγαλύτερη αγορά της στην Ευρώπη.

Ωστόσο, νέα μοντέλα όπως το μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό Puma Gen-E, που κατασκευάζεται στη Ρουμανία, και τα Explorer και Capri, εξακολουθούν να είναι ζημιογόνα, όπως παραδέχτηκε η CFO της Ford, Σέρυ Χάους.

Τα ηλεκτρικά οχήματα πρώτης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της ευρωπαϊκής σειράς της, ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τις ζημίες ύψους 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων του ηλεκτρικού τμήματος Ford, Model E, τους πρώτους εννέα μήνες. Οι αναλυτές λένε ότι ο Μπάουμπικ θα χρειαστεί να συνεχίσει την πολιτική μείωσης του κόστους του ευρωπαϊκού βραχίονα της εταιρείας.

«Ο μόνος πρακτικός τρόπος για να βελτιωθεί η κερδοφορία των οχημάτων Gen-1 είναι μέσω της τιμολόγησης, των νέων μειώσεων κόστους και της βελτιωμένης μόχλευσης σταθερού κόστους», έγραψε ο αναλυτής της Deutsche Bank, Εντισον Γιου. «Ωστόσο, το σκληρό περιβάλλον EV τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ το καθιστά ένα δύσκολο έργο».

Η ζημία 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων του ηλεκτρικού τμήματος Model E περιελάμβανε 600 εκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες που σχετίζονται με την ανάπτυξη της νέας Παγκόσμιας Πλατφόρμας EV της Ford από την ομάδα «skunkworks» της εταιρείας.

Ο Μπάουμπικ θα πρέπει να αποφασίσει εάν η παγκόσμια ηλεκτρική πλατφόρμα θα είναι αρκετά αποδοτική για να κατασκευαστεί και στην Ευρώπη και αρκετά εξελιγμένη ώστε να αντιμετωπίσει όλο και πιο ισχυρό ανταγωνισμό τόσο από Κινέζους νεοφερμένους όπως η BYD, όσο και από παραδοσιακούς αντιπάλους όπως η Hyundai/KIA, η Renault και η Stellantis, καθώς και η Tesla.

Μια εναλλακτική επιλογή θα ήταν η επέκταση της σχέσης της Ford με τον όμιλο VW και η αναβίωση του Fiesta με μια έκδοση του μικρού EV βασισμένου στο ID. Polo, ένα αυτοκίνητο που η VW ισχυρίζεται ότι θα είναι το πρώτο της κερδοφόρο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

Οσον αφορά τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ο Μπάουμπικ πρέπει να επιβλέψει την ολοκλήρωση ενός νέου μοντέλου για παραγωγή στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει το Kuga.

Η Ford έχει δηλώσει προηγουμένως ότι ένα νέο μοντέλο «πολλαπλής ενέργειας» θα κατασκευαστεί στη Βαλένθια που αναμένεται το 2027, προσφέροντας υβριδικά, plug-in υβριδικά και πιθανώς αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης. Δεν είναι σαφές εάν αυτό το SUV θα συμπληρώνει Kuga ή θα το αντικαταστήσει.

Το Puma παραμένει το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις της Ford στην Ευρώπη με 116.076 ταξινομήσεις τους πρώτους εννέα μήνες, σύμφωνα την Dataforce. Το Puma κυκλοφόρησε ταυτόχρονα με το Kuga το 2019, επομένως και τα δύο μοντέλα αναμένεται να αντικατασταθούν σχετικά σύντομα.

Η Ford σημειώνει επιτυχία στην αγορά επαγγελματικών φορτηγών της Ευρώπης, με αιχμή του δόρατος την ισχυρή ζήτηση για το Transit Custom. Η παραγωγή φορτηγών αλλά και του Puma γίνεται από τη Ford Otosan, μια κοινοπραξία με την τουρκική Koc Holding, η οποία είναι κερδοφόρα.

Η κοινοπραξία σημείωσε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 1,1 δισ. δολάρια για το εννεάμηνο έως το τέλος Σεπτεμβρίου, με περιθώριο κέρδους 8,1%, ισοδύναμο με κέρδος ανά όχημα 1.832 ευρώ. Η Ford είχε μερίδιο 17,7% της αγοράς ελαφρών φορτηγών στην Ευρώπη για την ίδια περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της Ford Otosan, με best-seller το Transit Custom.

Η Ford ισχυρίζεται ότι είναι η μάρκα επαγγελματικών οχημάτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Η Stellantis, η οποία πουλά φορτηγά FIAT, Peugeot και Citroen, έχει την πρώτη θέση, αλλά με όλες τις μάρκες φορτηγών της μαζί.

Η πρόσφατη εξαγορά του εργοστασίου της Ford στη Ρουμανία από τη Ford Otosan, όπου κατασκευάζει το Puma και το πιο συμπαγές επαγγελματικό Transit Courier, συνεισέφερε το μικρότερο μέρος των κερδών του 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή 158 εκατομμύρια δολάρια.

Η περικοπή θέσεων εργασίας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη θα συνεχιστεί το 2026 και θα ολοκληρωθεί ουσιαστικά μέχρι το τέλος του 2027. Οι περικοπές θέσεων εργασίας περιλαμβάνουν απολύσεις στο εργοστάσιο της Ford στο εργοστάσιο της Κολωνίας, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει τα αμιγώς ηλεκτρικά SUV Explorer και Capri.

Διαβάστε ακόμη

Αγρότες: Πανελλαδικά μπλόκα από 30/11 – 10.000 στις Βρυξέλλες πριν από τα Χριστούγεννα

Πλειστηριασμοί: Ποια ακίνητα- «φιλέτα» σε βόρεια προάστια και Μύκονο βγαίνουν αυτή την εβδομάδα (pics)

30 κομμάτια με τιμή 110.000 ευρώ: Ενα ρολόι φτιαγμένο σαν hypercar

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα