search icon

Αυτοκίνητο

Η Alpine υποστηρίζει το υδρογόνο ως καύσιμο εσωτερικής καύσης (pic)

Η Ferrari και η Porsche έχουν στηρίξει τα συνθετικά καύσιμα, αλλά η σπορ μάρκα της Renault λέει ότι το υδρογόνο μπορεί να είναι μια καλύτερη επιλογή ουδέτερου άνθρακα, ειδικά για αγώνες.

Η Ferrari και η Porsche υποστηρίζουν τα συνθετικά καύσιμα ως λύση ουδέτερου άνθρακα για κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά η Alpine στρέφεται σε μια διαφορετική πηγή: το υδρογόνο.

Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου του Renault Group που κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα, η Alpine θα ξεκινήσει μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα από το 2024 με το καυτό hatchback A290. Ταυτόχρονα, ωστόσο, θα αναπτύξει τεχνολογία που χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο για κινητήρες εσωτερικής καύσης.

«Ειδικά σε μια εταιρεία όπως η Alpine δεν μπορείς ποτέ να κλείσεις την πόρτα στο μέλλον», δήλωσε ο Luca de Meo αυτή την εβδομάδα στο τεχνολογικό κέντρο της μάρκας στη Formula 1, στο Enstone. «Πρέπει να δώσεις στους μηχανικούς την ευκαιρία να κάνουν κάτι πολύ πρωτοποριακό».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει εντολή όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται μετά το 2035 να είναι μηδενικών εκπομπών, αλλά πρόσφατα αποδέχτηκε μια εξαίρεση για τα συνθετικά καύσιμα, μετά από πιέσεις από τη Γερμανία και την Ιταλία. Δεν έχει ακόμη ασχοληθεί με τη χρήση υδρογόνου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και θεωρητικά οι υδρατμοί είναι η μόνη εκπομπή.

Σύμφωνα με τον CEO του Renault Group, Luca de Meo, η Alpine επέλεξε το υδρογόνο ως καύσιμο εσωτερικής καύσης αντί να αναπτύξει μια υβριδική λύση κυψελών ηλεκτρικού καυσίμου, όπως προτείνουν η Renault και άλλοι για τα εμπορικά φορτηγά. Είπε ότι μια πιθανή χρήση θα μπορούσε να ξεκινήσει από την ανάπτυξη αγωνιστικών κινητήρων που είναι ουδέτεροι ως προς τον άνθρακα.

Η Punch Hydrocells, μια μονάδα του Punch Group, αναπτύσσει έναν κινητήρα 6,6 lt GM Duramax που λειτουργεί με υδρογόνο. Οι υποστηρικτές της συγκεκριμένης τεχνολογίας λένε ότι το λεγόμενο «πράσινο» υδρογόνο, που παράγεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η αιολική ή η ηλιακή, έχει ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα, μολονότι δεν είναι ακόμη διαθέσιμο σε μαζική κλίμακα.

Άλλα οφέλη περιλαμβάνουν τη χρήση της υπάρχουσας τεχνολογίας κινητήρων, τη μείωση της χρήσης δαπανηρών πρώτων υλών όπως το λίθιο και το κοβάλτιο για μπαταρίες EV, καθώς και ταχύτερο χρόνο ανεφοδιασμού σε σύγκριση με τις μπαταρίες EV, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για αγώνες.

Η πιο γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία που επιδιώκει τη χρήση υδρογόνου για την τροφοδοσία κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι η Toyota, η οποία είναι επίσης ηγέτης στην κατασκευή κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Τον περασμένο Δεκέμβριο η Toyota ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει την ανάπτυξη τεχνολογίας καύσης υδρογόνου, παράλληλα με τις κυψέλες καυσίμου για τους πλήρως ηλεκτρικούς κινητήρες.

Μεταξύ των πρωτοβουλιών της είναι η συμμετοχή στη σειρά αγώνων αντοχής της Ιαπωνίας με ένα GR Corolla με καύσιμο το υδρογόνο, ενώ ο ίδιος ο τότε CEO της εταιρείας, Akio Toyoda οδήγησε στο ράλι Ypres στο Βέλγιο ένα GR Yaris υδρογόνου. Η Toyota λέει ότι η απόδοση του κινητήρα υδρογόνου βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τη βενζίνη.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιούργησε επίσης ένα πρωτότυπο όχημα δρόμου υδρογόνου βασισμένο στην Corolla Cross, που τροφοδοτείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα 1,6 lt που έχει επανασχεδιαστεί για να δέχεται τεχνολογία άμεσου ψεκασμού υδρογόνου υψηλής πίεσης. Η Toyota λέει ότι βρίσκεται στο 40% της πορείας για την εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας.

«Δεν μπορούμε ακόμα να είμαστε κατηγορηματικοί για το αν η τεχνολογία θα φτάσει σε ώριμο σημείο ώστε να εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά υπάρχει χωρίς αμφιβολία μια σαφής ευκαιρία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό», δήλωσε η Toyota.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες, ακρίβεια, μέτρα στήριξης στο «μενού» Χατζηδάκη – Στουρνάρα πριν τις προγραμματικές

Ο Μητσοτάκης, το ΕΣΥ και οι διοικήσεις, η Εφη… Μax Mara, o Aλαφ. στην Eνέργεια και ο Καλλιτσάντσης στα ξενοδοχεία

Ίδρυμα Λυγιδάκη: Μετά το Κολωνάκι νέα σφυριά για ακίνητα σε Βουλιαγμένη και Μαρούσι (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version