Με όνομα AWS IoT FleetWise, αυτό το πιο πρόσφατο εργαλείο έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα προϊόντα και υπηρεσίες για τις μεταφορές της πλατφόρμας AWS for Automotive και παρουσιάστηκε την προηγούμενη Τρίτη στο συνέδριο της Amazon re:Invent που πραγματοποιείται στο Las Vegas.

Οπως δήλωσε ο ελληνικής καταγωγής Mike Tzamaloukas, διευθυντής της AWS for Automotive, το FleetWise επιτρέπει στους πελάτες που το χρησιμοποιούν, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται εκτός από αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές αλλά και πλατφόρμες εξυπηρέτησης και κινητικότητας όπως η Lyft και η Uber, να συγκεντρώνουν, οργανώνουν και μεταφορτώνουν στο cloud στοιχεία για τα οχήματά τους. Την ίδια στιγμή ομαδοποιεί και οργανώνει τα διαφορετικά format των στοιχείων προκειμένου να απλοποιήσει την ανάλυση δεδομένων.

«Καθώς τα οχήματα γίνονται ολοένα πιο εξελιγμένα και “έξυπνα” ο όγκος των δεδομένων που προέρχεται από τις κάμερες, τα lidars και τα ραντάρ τους, μεγαλώνει με εκθετικό ρυθμό» είπε ο Tzamaloukas και πρόσθεσε ότι η FleetWise δημιουργήθηκε προκειμένου να «διευκολύνει την πρόσβαση σε κατακερματισμένα στοιχεία ανάμεσα στα διαφορετικά μοντέλα και της κάθε εταιρείας και σε διαφορετικού τύπου οχήματα. Επίσης μπορεί να ενισχύσει υπηρεσίες κινητικότητας διαφόρων εταιρειών, όπως η OnStar της General Motors και η Pro Intellligence της Ford.

Η νέα υπηρεσία παρέχει μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών in-vehicle και cloud-to-vehicle για την αυτοκινητοβιομηχανία και 185 ακόμα προμηθευτές της. Δεδομένου ότι όλοι οι κατασκευαστές πλέον έχουν επικεντρωθεί στην κατασκευή αυτοκινήτων που εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από τα συστήματα ελέγχου και το λογισμικό που τα ελέγχει αυτό που θέλει να κάνει η Amazon είναι «να διευκολύνουμε τους πελάτες μας προκειμένου να βρουν την απλούστερη και ευκολότερη λύση σε τυχόν προβλήματα από την εξέλιξη αυτόνομων οχημάτων μέχρι ψηφιακές υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών και real time υπηρεσιών.

Οι υπηρεσίες της AWS περιλαμβάνουν υπολογιστική που βασίζεται στο cloud, αποθήκευση δεδομένων και ανάλυση και ανάπτυξη εφαρμογών. Οσο για την κοστολόγηση αυτών των υπηρεσιών η Amazon δεν έχει κάνει κάποιες συγκεκριμένες ανακοινώσεις αλλά AWS συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία.

Πιο συγκεκριμένα το 2020 η AWS ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 13,5 δις δολαρίων και τζίρο που έφτασε τα 45,4 δις δολάρια, κάτι που σημαίνει άνοδο της τάξης του 47 και 30% αντίστοιχα σε σχέση με το 2019. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 και παρά τη συνεχιζόμενη πανδημία και τα προβλήματα τροφοδοσίας με ημιαγωγούς η ανάπτυξη της AWS ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή: 13,2 δις δολάρια σε λειτουργικά κέρδη και 44,4 δις δολάρια σε πωλήσεις, κάτι που σημαίνει ότι στο 9μηνο έχει σχεδόν ισοφαρίσει όλη την προηγούμενη χρονιά.