H νέα σχεδιαστική γλώσσα «Pu+Ra» της Lancia προμηνύει μελλοντικά μοντέλα για την Ευρώπη, ξεκινώντας από το μικρό αυτοκίνητο Ypsilon το 2024. Το πρώτο νέο μοντέλο της Lancia ως μέρος της Stellantis είναι ακόμη περισσότερο από έναν χρόνο μακριά, αλλά η ιταλική μάρκα έχει ήδη σχεδιάσει τρία νέα αυτοκίνητα που ελπίζει να σφραγίσουν την είσοδό της στην premium κατηγορία.

Η Lancia δεν έχει παρουσιάσει καμία προεπισκόπηση αυτών των μοντέλων, το πρώτο από τα οποία θα εμφανιστεί στις αρχές του 2024, αλλά αυτή την εβδομάδα πρόσφερε μια γεύση από τα βασικά σχεδιαστικά στοιχεία που θα είναι κοινά στη μελλοντική της σειρά μέσω ενός mockup που ονομάζεται Pu+Ra Zero, (Pure+Radical), δηλαδή «καθαρό» και «ριζοσπαστικό».

«Θέλαμε να δείξουμε ότι η Lancia θα μπορούσε να είναι πιστή στις ρίζες της χωρίς να χρειάζεται να επιλέξει μεταξύ του να είναι καθαρή ή ριζοσπαστική, προσφέροντας και τα δύο με τη σχεδιαστική μας γλώσσα Pu+Ra», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia, Luca Napolitano, σε εκδήλωση μέσων ενημέρωσης στο Τορίνο τη Δευτέρα.

Ο Jean-Pierre Ploue, επικεφαλής του σχεδιασμού της Stellantis καθώς και του σχεδιασμού της Lancia, επεσήμανε δύο πρωτότυπα αυτοκίνητα του Bertone, τη Lancia Stratos Zero από το 1970 και την Alfa Romeo Carabo από το 1968 ως πηγές έμπνευσης.

Το mockup Pu+Ra Zero έχει όγκους σαφώς εμπνευσμένους από τη Stratos Zero, μια νέα οπτική ταυτότητα στο μπροστινό μέρος, ένα νέο λογότυπο που εμφανίζεται στην περιοχή της πίσω κολόνας και κυκλικά πίσω φώτα που θυμίζουν την Lancia Stratos, που κυκλοφόρησε το 1973.

«Αυτά είναι όλα στοιχεία που θα βρείτε στη μελλοντικό Ypsilon», είπε ο Ploue. Ο Napolitano ξεκαθάρισε ότι η Lancia σχεδιάζει τα τρία μελλοντικά μοντέλα της ταυτόχρονα προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή οπτική συνέπεια με τη γλώσσα σχεδιασμού Pu+Ra.

Η Lancia πουλά επί του παρόντος μόνο ένα μοντέλο, το Ypsilon, και αυτό μόνο στην εγχώρια αγορά της Ιταλίας. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Stellantis η Lancia aποτελεί μία από τις premium μάρκες του ομίλου, μαζί με την Alfa Romeo και την DS.

Το νέο Ypsilon θα λανσαριστεί στις αρχές του 2024 ως ένα πεντάθυρο μικρό αυτοκίνητο. Θα είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Lancia καθώς και η τελευταία που θα προσφέρει και μία έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Θα ακολουθήσει ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό μοντέλο που αναμένεται το 2026. Ο Napolitano είπε ότι ο σχεδιασμός αυτού του μοντέλου άλλαξε κατεύθυνση από την έναρξή του και δεν αναφέρεται πλέον εσωτερικά ως Aurelia, το όνομα του πρωτοποριακού sedan, κουπέ και spyder της Lancia από τη δεκαετία του 1950.

Το τρίτο νέο μοντέλο της Lancia που θα αναβιώσει το όνομα Delta, θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και αναμένεται το 2028. Μολονότι η κυκλοφορία του απέχει περισσότερα από πέντε χρόνια, ο σχεδιασμός έχει αυτή τη στιγμή παγώσει επειδή, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Napolitano, «όλοι στη Lancia Design θέλουν να είναι αυτοί που θα σχεδιάσουν τη νέα Delta».

Η Lancia αποκάλυψε μια νέα εκδοχή του λογότυπου σε σχήμα ασπίδας που περιλαμβάνει μια σημαία, έναν κύκλο (για το τιμόνι) και μια λόγχη, καθώς το όνομα της μάρκας σημαίνει «δόρυ» ή «λόγχη» στα ιταλικά.

Ολα αυτά τα στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν στο λογότυπο της Lancia του 1929 (το πρώτο σήμα εμφανίστηκε το 1907). Αυτή η νέα ερμηνεία μοιάζει περισσότερο με μια παραλλαγή που εισήχθη το 1957. Η Lancia λέει ότι ανατρέπει σκόπιμα την τάση προς τα δισδιάστατα λογότυπα που είναι βελτιστοποιημένα για μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ψηφιακή χρήση.

«Δεν δημιουργήσαμε ένα νέο, επίπεδο λογότυπο για να ξεχωρίσουμε μόνο στην ψηφιακή κοινότητα, αλλά ένα «προοδευτικά κλασικό» κόσμημα που θα λάμψει στα επόμενα αυτοκίνητά μας», δήλωσε η Teresa Mendicino, παγκόσμια διευθύντρια σχεδίασης της Lancia.

Το νέο λογότυπο δεν θα εμφανίζεται στο μπροστινό ή στο πίσω μέρος των μελλοντικών μοντέλων, αλλά στο πλάι του οχήματος, πιθανώς στην μεσαία ή την πίσω κολόνα. Αντίθετα, στο μπροστινό μέρος θα υπάρχει μια γραμμή φωτισμού σε σχήμα Υ που θα εκτείνεται με τη λέξη «Lancia», στη νέα γραμματοσειρά της μάρκας, στην οποία το A εμφανίζεται ως ανεστραμμένο V. Το ίδιο γράμμα θα εφαρμοστεί στο πίσω μέρος, μεταξύ των κυκλικών πίσω φωτιστικών σωμάτων.

Η Lancia εφαρμόζει ένα δεκαετές στρατηγικό σχέδιο «Αναγέννησης», με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να πωλούνται μετά το 2028. Ισχυρίζεται δε ότι τα τρία επόμενα μοντέλα θα καλύπτουν το 50% της αγοράς. Στο μεταξύ θα επεκτείνει το δίκτυο αντιπροσώπων της για να προσθέσει 100 επιπλέον εκθεσιακούς χώρους στην Ευρώπη, με έμφαση στις διαδικτυακές πωλήσεις και ένα αναμενόμενο μοντέλο διανομής τύπου «πρακτορείου».

Διαβάστε ακόμη:

Ο Σαουδάραβας πρίγκηπας επενδύει 500 εκατ. δολάρια στην Credit Suisse – Ράλι άνω του 7% για τη μετοχή

Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος: Ανατροπή μέσω δικαστηρίου στην κόντρα με τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο

Alpha Bank: Ξανά στις αγορές με senior preferred ομόλογο – Στόχος η άντληση 300 εκατ. ευρώ