Οι επενδυτές του ομίλου Volkswagen που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Bernstein Research ήταν διχασμένοι σχετικά με το εάν θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί μια δημόσια εγγραφή της Porsche του ομίλου μετά από μια αλλαγή ηγεσίας στο τιμόνι της αυτοκινητοβιομηχανίας,.

Πιο συγκεκριμένα από τους 58 μεγάλους επενδυτές που ερωτήθηκαν, το 42% ήταν υπέρ της εισαγωγής της Porsche στο χρηματιστήριο και το 41% κατά. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των επενδυτών που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση θεώρησαν αρνητικό για τις προοπτικές της εισαγωγής τον διπλό ρόλο του του Oliver Blume, ως ηγέτη του VW Group και της Porsche.

Πολλοί επενδυτές τόνισαν ότι η προγραμματισμένη εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο διαφημίστηκε ως μέσο διασφάλισης μεγαλύτερης ανεξαρτησίας και ελευθερίας για τη διάσημη μάρκα σπορ αυτοκινήτων. Ορισμένοι επενδυτές πιστεύουν ότι ο Blume θα δυσκολευτεί να ηγηθεί τόσο του VW Group όσο και της Porsche και ότι τελικά θα αποσύρει τη σχεδιαζόμενη εισαγωγή της.

Η ανακοίνωση ότι ο Diess θα αντικατασταθεί από τον Blume έχει επίσης αναζωπυρώσει τις ανησυχίες των επενδυτών για τα προβλήματα εταιρικής διακυβέρνησης στον όμιλο VW, κάτι που ορισμένοι μέτοχοι θεωρούν ότι επηρεάζει την απόδοση της μετοχής.

«Ο Blume δεν μπορεί να φροντίσει τα πάντα… αυτό απλώς επιβεβαιώνει την προβληματική εταιρική διαχείριση στο Wolfsburg.», δήλωσε ο Ingo Speich, επικεφαλής βιωσιμότητας και εταιρικής διακυβέρνησης στην κορυφαία Deka Investment που συγκατελέγεται στους 20 κορυφαίους επενδυτές στον όμιλο Volkswagen, συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά ότι κάτι τέτοιο είναι «τοξικό για τη δημόσια προσφορά μετοχών της Porsche».

Περίπου το 63% των επενδυτών που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση εξέφρασαν ανησυχίες ότι η αιφνιδιαστική αποχώρηση του Diess θα επηρεάσει την απόδοση της μετοχής, ενώ μόνο το 22% πίστευε ότι θα μπορούσε να τη βελτιώσει.

Η Volkswagen σχεδιάζει την εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του 2022. Το πρακτορείο Reuters εκτιμούσε την περασμένη εβδομάδα ότι είναι εξαιρετικά πιθανόν η Porsche να εισαχθεί με μεγάλη έκπτωση στην τιμή της μετοχής, εφόσον συνεχιστούν τα οικονομικά προβλήματα που συσσωρεύονται στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Η Volkswagen πάντως ξεκαθάρισε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Reuters, ότι ο Oliver Blume «θα διατηρήσει τον ρόλο του ως CEO της Porsche ακόμη και μετά από μια πιθανή δημόσια εγγραφή».

Λίγες μέρες πριν ανακοινωθεί ο διορισμός του, ο Blume και άλλα στελέχη της Porsche μιλώντας στην ημέρα της κεφαλαιαγοράς «πούλησαν» μια πιθανή εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο ως το μέσο που θα της εξασφαλίσει μεγαλύτερη ανεξαρτησία και επιχειρηματική ελευθερία συγκεντρώνοντας σημαντικά κεφάλαια για τον όμιλο.

«Ενας τέτοιος διπλός ρόλος μπορεί να υπάρξει μόνο προσωρινά, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και δεν θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Ulrich Hocker της Γερμανικής Ένωσης για την Προστασία των Τίτλων (DSW), η οποία εκπροσωπεί τους ιδιώτες επενδυτές.

Ο Oliver Blume καλέιται να αναλάβει τον πολύ δύσκολο διπλό ρόλο του CEO του ομίλου Volkswagen και αυτόν της Porsche που κατείχε μέχρι τώρα

Οι περισσότεροι επενδυτές δεν αναμένουν σε αυτό το στάδιο καθυστέρηση στην εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο. Μερικοί, συμπεριλαμβανομένου του βετεράνου της αυτοκινητοβιομηχανίας Ferdinand Dudenhoeffer, υποθέτουν ότι νυν οικονομικός διευθυντής της Porsche, Lutz Meschke, είναι πιθανό να αναλάβει τελικά τη διοίκηση της Porsche, διαδεχόμενος τον Blume, μολονότι προς το παρόν η VW δεν έχει περιγράψει κανένα σχέδιο διαδοχής.

Η τιμή της μετοχής της Volkswagen μειώθηκε σχεδόν στο μισό από τον Μάρτιο του 2021, σημειώνοντας χαμηλότερη απόδοση 17% στον δείκτη STOXX Europe 600 Automobiles & Parts Inde την ίδια περίοδο.

Η εταιρεία λογοδοτεί σε ένα περίπλοκο δίκτυο επενδυτών. Το εποπτικό συμβούλιό της αποτελείται από εκπροσώπους των εργαζομένων και την περιφερειακή κυβέρνηση, καθώς και μέλη μιας εταιρείας χαρτοφυλακίου που ανήκει στις οικογένειες Porsche και Piech, η οποία στελεχώνεται εν μέρει με στελέχη της Volkswagen.

Ο Meschke της Porsche είναι στο διοικητικό συμβούλιο της Porsche Automobil Holding της οικογένειας Porsche-Piech, που είναι ο κορυφαίος μέτοχος της VW και κάτοχος περισσότερων από τα μισά δικαιώματα ψήφου, ενώ ο πρόεδρος της VW, Hans Dieter Poetsch, είναι και ο διευθύνων σύμβουλος της εν λόγω εταιρείας.

Οι εντάσεις σχετικά με το ποιος κινεί τα νήματα στο Wolfsburg έχει προκαλέσει τις καρατομήσεις πολλών κορυφαίων στελεχών της Volkswagen πριν από την Diess, με τον πρώην CEO Bernd Pischetsrieder και τον πρώην επικεφαλής της μάρκας VW Wolfgang Bernhard να αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους στα τέλη της δεκαετίας του 2000 μετά από επανειλημμένες συγκρούσεις με το συμβούλιο εργαζομένων.

Ο Lutz Meschke μέχρι σήμερα οικονομικός διευθυντής της Porsche είναι ο πιθανότερος διάδοχος του Blume στο τιμόνι της εταιρείας

Ενώ στον Diess πιστώνεται ότι κατάφερε να σώσει την αυτοκινητοβιομηχανία από καταστροφικό dieselgate και να την καταστήσει την κορυφαία μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρώπης, τα ζητήματα διαχείρισης που προκλήθηκαν κυρίως από τη συγκρουσιακή του προσέγγιση με την ηγεσία βαρύνουν τελικά τις εςπενδυτικές προοπτικές της εταιρείας.

«Η κακή εταιρική διακυβέρνηση κάνει πολλούς επενδυτές να αποφεύγουν την Volkswagen», είπε η Janne Werning, επικεφαλής της ESG Capital Markets & Stewardship στην Union Investment, που ανήκει στους 10 κορυφαίους επενδυτές του ομίλου Volkswagen, στην ετήσια συνάντηση των επενδυτών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πέρυσι. Να σημειωθεί δε ότι η Union Investment επανέλαβε την κριτική της για το management της VW στην πιο πρόσφατη ετήσια συνάντηση των μετόχων τον Μάιο.

Διαβάστε ακόμη:

Ταϊβάν – Κίνα: Νέα πηγή ανησυχίας στις αγορές – Στα «καταφύγια» σπεύδουν οι επενδυτές

Κομισιόν – Κορωνοϊός: Συμφωνία για το νέο πρωτεϊνικό εμβόλιο – Συμμετέχουν 14 χώρες

Ξεκίνησε η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων για τους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, τα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠΑμεΑ