Οι ταξινομήσεις στις αγορές της ΕΕ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΖΕΣ αυξήθηκαν κατά 3,4%, σε 748.961 οχήματα τον περασμένο μήνα, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή η βιομηχανική ένωση ACEA. Οι μάρκες με ισχυρά κέρδη περιελάμβαναν την Porsche, με άνοδο 32%, Peugeot, με αύξηση 23%, Mercedes-Benz, με αύξηση 19% και Dacia, με άνοδο 17%.

Μεταξύ των χαμένων ήταν η Jeep, με πτώση 49% Lexus, με πτώση 36%, Renault, με μείωση 23%, Volvo, με πτώση 14% και Jaguar με πτώση 11%. Η άνοδος των πωλήσεων του Αυγούστου γίνεται σε σύγκριση με την κακή απόδοση του αντίστοιχου Αυγούστου του προηγούμενου έτους και πάντως παραμένει πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν κάποιες χαραμάδες βελτίωσης, αφού ορισμένοι περιορισμοί στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως η έλλειψη ημιαγωγών, αρχίζουν να μειώνονται.

Ωστόσο αυτή η αισιόδοξη ανάπαυλα μπορεί να είναι βραχύβια καθώς ο πληθωρισμός-ρεκόρ και μια άνευ προηγουμένου ενεργειακή κρίση καθιστούν τους υποψήφιους αγοραστές ολοένα και πιο επιφυλακτικούς. Ειδικά ο πληθωρισμός και η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θολώνουν τις προβλέψεις για τις πωλήσεις.

«Ο υψηλός πληθωρισμός, η αύξηση των επιτοκίων και η μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, σε συνδυασμό με τους πελάτες που επεκτείνουν τον κύκλο αντικατάστασης εξαιτίας της βελτιωμένης αξιοπιστίας των νεότερων αυτοκινήτων και της ταχέως μεταβαλλόμενης τεχνολογίας μπορεί να μειώσουν την υποκείμενη ζήτηση το 2023 και μετά», ανέφερε σε ανάλυσή της η Gillian Davis του Bloomberg Intelligence.

Η πρόβλεψη των αγορών οχημάτων παραμένει δύσκολη, καθώς οι καταναλωτές ανησυχούν για την αύξηση των λογαριασμών ενέργειας και τον κίνδυνο συνεχόμενων διακοπών καθώς η Ρωσία μειώνει τις παραδόσεις φυσικού αερίου.

Το κόστος της ενέργειας και τα αυξανόμενα επιτόκια που συμπιέζουν το εισόδημα των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων είναι πιθανό να επανακαθορίσουν προς τα κάτω τις υπάρχουσες ιδιαίτερα υψηλές τιμές των οχημάτων που αυξήθηκαν όταν οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων εξαρτημέτων περιόρισαν τη διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων.

Οι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας δήλωσαν ότι αναμένουν να αυξήσουν περαιτέρω το κόστος δανεισμού στις επόμενες αρκετές συνεδριάσεις τους μετά τη μεγάλη αύξηση των επιτοκίων της περασμένης εβδομάδας.

Και οι πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές ανέφεραν άνοδο τον Αύγουστο. Οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 3% στη Γερμανία, 3,8% στη Γαλλία, 1,2% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 9,9% στην Ιταλία και 9,1% στην Ισπανία.

Στην Ελλάδα η αύξηση των ταξινομήσεων των καινούργιων επιβατικών ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή, φτάνοντας στα 8.659 οχήματα από 6.198 τον περασμένο Αύγουστο, μια ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 39,7%, μολονότι στο χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Αύγουστο του 2023 έχει καταγραφεί (μια μικρή σε κάθε περίπτωση) πτώση 1,1%, σύμφωνα πάντα με τα επεξεργασμένα στοιχεία του ελληνικού Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Διαβάστε ακόμη

Throo: Η νέα ελληνική startup που φιλοδοξεί να κάνει «disrupt» το ευρωπαϊκό τοπίο πληρωμών

Νίκος Κυρπίδης: «Ο μικροβιόκοσμος της Ελλάδας αποτελεί εθνικό κεφάλαιο»

Financial Times: Προβλέψεις για δύσκολο χειμώνα, αλλά με ήπιες τιμές στο φυσικό αέριο