Η Ferrari δήλωσε ότι τα βασικά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 27%, στα 537 εκατομμύρια ευρώ, το πρώτο τρίμηνο, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αυξάνει τις τιμές για τα οχήματά της και ξεκινά τις παραδόσεις της ολοκαίνουργιας Purosangue.

Η Ferrari παρουσίασε την Purosangue τον Σεπτέμβριο. Το ψηλό, τετράθυρο αυτοκίνητο μοιάζει περισσότερο με SUV και απέχει πολύ από τα παραδοσιακά σπορ αυτοκίνητα της εταιρείας.

Μάλιστα, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας, Benedetto Vigna, η Ferrari αποφάσισε να ανοίξει εκ νέου τις παραγγελίες για τη νέα Purosangue. Θυμίζουμε ότι μόλις δύο μήνες μετά την επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Ferrari σταμάτησε να λαμβάνει παραγγελίες, καθώς η υψηλή ζήτηση εκτόξευσε την περίοδο αναμονής έως και δύο χρόνια.

«Μας ξάφνιασε θετικά αυτό το τόσο έντονο ενδιαφέρον», δήλωσε πρόσφατα ο Vigna. Οι παραδόσεις της Purosangue η οποία στην Ιταλία ξεκινάει από τα 390.000 ευρώ πρόκειται να ξεκινήσουν το τρέχον τρίμηνο.

Ο Vigna δήλωσε ότι οι πελάτες που παραγγέλνουν τώρα την 12κύλινδρη Purosangue θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2026 για να την παραλάβουν. Επιβεβαίωσε τη δέσμευση της Ferrari να διατηρήσει τις πωλήσεις της Purosangue κάτω από το 20% της συνολικής παραγωγικής ικανότητας του ομίλου κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου και να μην την επεκτείνει, για να διατηρήσει έναν βαθμό αποκλειστικότητας.

Η Ferrari, η οποία παρουσίασε τη Roma Spider τον Μάρτιο, έχει υποσχεθεί συνολικά τέσσερα νέα μοντέλα φέτος.  Η εμβληματική ιταλική εταιρεία έχει αυξήσει τις τιμές σε ορισμένα από τα μοντέλα της, δεδομένου ότι η πλούσια πελατεία της επηρεάζεται πολύ λιγότερο από τον αυξανόμενο πληθωρισμό και τα αυξανόμενα επιτόκια.

Ο οικονομικός διευθυντής ,Antonio Picca Piccon, δήλωσε στους αναλυτές ότι η Ferrari εφαρμόζει τώρα μονοψήφιες αυξήσεις τιμών σε επιλεγμένα μοντέλα και σε αγορές που είχε ανακοινώσει ήδη από πέρυσι.

Είπε ότι η εταιρεία αναμένει ένα ισχυρό δεύτερο τρίμηνο, ακολουθούμενο από ένα ηπιότερο δεύτερο εξάμηνο του έτους – ειδικότερα το τέταρτο τρίμηνο – σύμφωνα με τον προγραμματισμένο ρυθμό παραγωγής της.  Οι αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων προφανώς θα αντισταθμίσουν στο ακέραιο τον τρέχοντα πληθωρισμό κόστους.

Το περιθώριο κέρδους της Ferrari αυξήθηκε κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του περασμένου έτους, στο 37,6%. Τα έσοδα ήταν 1,43 δισ. ευρώ. Η εταιρεία ετοιμάζεται να στραφεί στα ηλεκτρικά οχήματα και να μετατρέψει το ιστορικό εργοστάσιό της στη βόρεια Ιταλία σε μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες.

Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari αναμένεται το 2025 και τα υβριδικά μοντέλα καθώς και τα plug-in υβριδικά αναμένεται να κυριαρχήσουν στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα υβριδικά μοντέλα της αποτελούσαν το 35% των πωλήσεων κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου.

«Η μετάβαση της Ferrari σε ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον μπορεί να αυξήσει τη μέση τιμή συναλλαγής και να αυξήσει το EBITDA (κέρδος πριν αφαιρεθούν οι φόροι, οι τόκοι και η απόσβεση) στο σχεδόν εξωπραγματικό ποσό των 154.000 ευρώ ανά όχημα, καθώς τα προϊόντα με βάση τον κινητήρα εσωτερικής καύσης θα γίνονται ακόμα πιο ειδικά, επομένως και πιο ακριβά», δήλωσε τον περασμένο μήνα ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Joel Levington.

Οι αναλυτές της Bernstein σημείωσαν ότι το «εξαιρετικά ισχυρό» μείγμα προϊόντων της Ferrari, η τιμολογιακή δύναμη και το πολυσέλιδο βιβλίο παραγγελιών προστάτευσαν την εταιρεία από πιθανές ακυρώσεις παραγγελιών λόγω ύφεσης.

Η Ferrari επιβεβαίωσε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους, αν και οι αναλυτές της Bernstein δήλωσαν ότι αναμένουν να αυξηθούν αργότερα μέσα στο έτος.