Τριάντα τέσσερις μάρκες αύξησαν τις ευρωπαϊκές πωλήσεις τους τον Μάιο περισσότερο από τον μέσο όρο αύξησης της αγοράς ο οποίος διογκώθηκε κατά 18%, ενώ 48 μάρκες έκλεισαν τον πέμπτο μήνα του έτους με αύξηση στον όγκο πωλήσεων. Στον αντίποδα, 18 μάρκες ήταν σε αρνητικό έδαφος τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία από τον εταιρεία έρευνας της αγοράς Dataforce.

Επτά μάρκες, με επικεφαλής την Tesla, τη θυγατρική της Geely, Lotus, την κινεζική MG, τη Maserati της Stellantis και την premium μάρκα της Toyota Motor, Lexus ανέφεραν τετραψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη πωλήσεων.

Εν τω μεταξύ, η Alfa Romeo, η BYD, η Suzuki, η Volvo, η Dacia, η Škoda και η BMW ήταν μεταξύ των 27 μαρκών που είχαν διψήφια ποσοστιαία αύξηση, σύμφωνα με στοιχεία που αντιπροσωπεύουν περίπου το 93% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συν τις χώρες ETFA και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι πωλήσεις της Tesla αυξήθηκαν περισσότερο από 2.000% σε ετήσια βάση, στις 24.281 ταξινομήσεις τον Μάιο, με το Model Y να αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 70% του όγκου πωλήσεων του Αμερικανού κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή η αύξηση ξεπερνά τα 12.383 Tesla τον Απρίλιο, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ κάτω σε σύγκριση με τα 60.933 αυτοκίνητα που πούλησε τον Μάρτιο.

Ο όγκος πωλήσεων της Tesla τον Μάιο και μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού είναι βέβαιο ότι θα επηρεαστεί θετικά από την ανακοίνωση της εταιρείας για μεγαλύτερες εκπτώσεις για τους επιχειρηματικούς πελάτες στη Γερμανία.

Η Maserati αύξησε τις πωλήσεις της κατά 130%, στις 728. Το νέο premium μεσαίο SUV της Grecale αντιπροσώπευε το 73% του όγκου πωλήσεων της πολυτελούς μάρκας της Stellantis. Η Lexus αύξησε τις πωλήσεις της κατά περισσότερο από 100% τον Μάιο λόγω της ισχυρής ζήτησης για τα SUV UX και NX, καθένα από τα οποία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων άνω του 90% τον περασμένο μήνα.

Η MG βασίστηκε στο SUV ZS (+200%) και τo MG4, τα οποία πρόσθεσαν 5.899 μονάδες στον όγκο πωλήσεων της μάρκας τον περασμένο μήνα, με αποτέλεσμα συνολική αύξηση των πωλήσεων άνω του 200% τον Μάιο. Η μάρκα πολυτελείας του ομίλου Hyundai, Genesis, σημείωσε άνοδο 115%, στις 316 μονάδες.

Η Alfa Romeo αύξησε τις πωλήσεις της κατά 91%, στις 4.666 μονάδες, λόγω της έντονης ζήτησης για το compact SUV της Tonale, το οποίο αντιπροσώπευε το 68% των πωλήσεων της ιταλικής μάρκας τον περασμένο μήνα.

Η Volvo αύξησε τις πωλήσεις της κατά 44%, στις 20.365, με επικεφαλής το αειθαλές XC40, το οποίο ήταν το τέταρτο σε πωλήσεις plug-in υβριδικό στην Ευρώπη και το ένατο σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο τους πρώτους πέντε μήνες του έτους.

Η αύξηση κατά 75% των πωλήσεων του Sandero ενίσχυσε τη συνολική αύξηση της Dacia κατά 43% για τον μήνα Μάιο. Το Sandero κέρδισε επίσης την πρώτη θέση σε πωλήσεις στην Ευρώπη τον Μάιο με προβάδισμα περίπου 3.000 μονάδων έναντι του Model Y.

Η Škoda ενισχύθηκε από την αύξηση κατά 195% των πωλήσεων του Octavia, η οποία οδήγησε σε συνολική αύξηση των πωλήσεων της κατά 37%. Η BMW αύξησε τις πωλήσεις της κατά 29%, στις 65.319 μονάδες, βοηθούμενη από την προσθήκη 3.767 πωλήσεων από τη νέα αμιγώς ηλεκτρική iX1.

Μεταξύ των άλλων εμπορικών σημάτων που κατέγραψαν κέρδη στην αγορά κατά τη διάρκεια του μήνα ήταν η Audi (+29%), η Renault (+27%) και η Porsche (+24%), σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce.

Ανάμεσα στις 15 μάρκες που κατέγραψαν κέρδη αλλά βρέθηκαν κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς συγκαταλέγονται η Mercedes-Benz (+18%), η VW (+16%), η Peugeot (+12%) και η KIA (+7,8%).

Διαβάστε ακόμα

Τράπεζες: Ελαφρύ «πλήγμα» στα σχέδια για πιστωτική επέκταση από την άνοδο των επιτοκίων

Στουρνάρας: Oκτώ προκλήσεις για τη νέα κυβέρνηση

HSBC: «Κόβει» τις προοπτικές για το πετρέλαιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ