search icon

Αυτοκίνητο

O νέος διευθύνων σύμβουλος της Toyota αλλάζει την ηγετική ομάδα

Ο επόμενος διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, αλλάζει την ηγετική σύνθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας για να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό μιας νέας, πολύ προκλητικής εποχής.

Ακριβώς όπως μια ομάδα ποδοσφαίρου του Παγκοσμίου Κυπέλλου προσαρμόζει τη σύνθεση των παικτών της για έναν νέο αντίπαλο, ο πρόσφατα διορισμένος διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato,επιλέγει μια νέα διοικητική ομάδα προτού αναλάβει το τιμόνι από το σημερινό αφεντικό Akio Toyoda την 1η Απριλίου.

«Θα το κάνουμε όπως η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Ιαπωνίας», δήλωσε την Πέμπτη ο επικεφαλής επικοινωνίας της Toyota, Jun Nagata, ενώ ανακοίνωσε τα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα για την Toyota.

«Η ιαπωνική ομάδα ποδοσφαίρου στο Παγκόσμιο Κύπελλο κατέβηκε με διαφορετικό σύστημα ανάλογα με τις αντίπαλες ομάδες», είπε ο Nagata. «Ομοίως, η νέα διευθυντική μας ομάδα θα υιοθετήσει διάφορους σχηματισμούς στη διαχείριση της εταιρείας. Ο Πρόεδρος Toyoda πιστεύει ότι η εταιρεία έχει φτάσει σε ένα στάδιο όπου μια νεότερη ομάδα μπορεί να τη διευθύνει με διαφορετικό στυλ διαχείρισης».

Ο Toyoda, εγγονός του ιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας, διοίκησε την Toyota μέσω ενός πιο συγκεντρωτικούμοντέλου διαχείρισης. Αλλά λίγο πριν την αποχώρησή του δηλώνει ότι η ομαδική εργασία θα είναι το κλειδί για την επιτυχία του Sato.

«Η νέα ομάδα υπό τον επερχόμενο Πρόεδρο Sato έχει αποστολή να μετατρέψει την Toyota σε εταιρεία κινητικότητας», δήλωσε ο Toyoda τον περασμένο μήνα. «Έχει νέους και ομοϊδεάτες συναδέλφους. Περιμένω αυτή η νέα ομάδα να ξεπεράσει όρια που δεν μπόρεσα εγώ να ξεπεράσω».

Οι λεπτομέρειες της φιλοσοφίας της νέας ομάδας του Sato -πόσο μάλλον ποιος θα είναι σε αυτήν- εξακολουθούν να διαμορφώνονται. Αλλά στην ανακοίνωση του περασμένου μήνα υπήρχαν κάποιες ενδείξεις.

«Η νέα μας ομάδα, με επίκεντρο το μότο “κληρονομιά και εξέλιξη”, θα εφαρμόσει διαχείριση προϊόντων ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή, ενώ θα εκτιμήσει τις βασικές αρχές της εταιρείας με στόχο να επανασχεδιάσει πλήρως την Toyota σε εταιρεία κινητικότητας».

Μεταξύ των προκλήσεων της Sato θα είναι να καθορίσει ακριβώς τι είναι μια εταιρεία «κινητικότητας», παράλληλα φυσικά με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στον παγκόσμιο αγώνα δρόμου προς τον εξηλεκτρισμό.

Επίσης στη λίστα  των «υποχρεώσεων» του νέου CEO θα περιλαμβάνονται η αντιμετώπιση της χιονοστιβάδας των αλλαγών που προκαλεί το γεγονός ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα καθορίζονται κυρίως από το λογισμικό, η αυτόνομη οδήγηση και η συνδεσιμότητα, καθώς και ο αδυσώπητος ανταγωνισμός από νέους αντιπάλους από τη Silicon Valley, την Κίνα και όχι μόνο.

Στις άμεσες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο  Sato είναι και η συνεχιζόμενη παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών. Στην ανακοίνωση των τριμηνιαίων οικονομικών στοιχείων, η Toyota περιόρισε και πάλι τον παγκόσμιο στόχο παραγωγής της για το τρέχον οικονομικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου, κατά 100.000 οχήματα, επικαλούμενη ακριβώς τις περιορισμένες προμήθειες σε ημιαγωγούς. Η Toyota αναμένει τώρα να κατασκευάσει 9,1 εκατομμύρια οχήματα Toyota και Lexus.

Ο νέος στόχος δηλαδή μειώθηκε από τα 9,2 εκατομμύρια που ανακοινώθηκαν τον Νοέμβριο, όταν η Toyota είχε εκ νέου μειώσεις τις προοπτικές από τα 9,7 εκατομμύρια. Ακόμα και ο αναθεωρημένος στόχος, όμως, εξακολουθεί να είναι σημαντικά αυξημένος σε σχέση με τα 8,57 εκατομμύρια του προηγούμενου οικονομικού έτους.

Ιδιαίτερα έχουν πληγεί οι πωλήσεις της ιαπωνικής εταιρείας στην κρίσιμη για την ίδια αγορά των ΗΠΑ λόγω κυρίως έλλειψης ημιαγωγών, επειδή η Toyota πουλάει εκεί πολλά αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας και μεγάλου μεγέθους που απαιτούν μεγάλο αριθμό ημιαγωγών.

Οι περιορισμοί της προσφοράς εκεί, καθώς και ο αντίκτυπος των συναλλαγματικών ισοτιμιών και του πληθωρισμού, οδήγησαν την Toyota στη Βόρεια Αμερική σε περιφερειακή λειτουργική ζημία το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου.

Ωστόσο, συνολικά η Toyota ανέφερε ανάκαμψη των κερδών στο δημοσιονομικό τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου. Τα παγκόσμια λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 22% στα 7,25 δισ. δολάρια το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου. Αυτό παρότι το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της εταιρείας συρρικνώθηκε στο 9,8%, από 10,1% το προηγούμενο έτος.

Η Toyota είπε ότι τα καθαρά κέρδη ουσιαστικά διαμορφώθηκαν στα 7,81 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 25%, στα 73,94 δισ. δολάρια. Τα αποτελέσματα της εταιρείας ευνοήθηκαν και από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες. Η απότομη πτώση της ισοτιμίας του ιαπωνικού γεν κατά 24% έναντι του δολαρίου ΗΠΑ αύξησε τα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη κατά 3,64 δισ. δολάρια.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις το τελευταίο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 16%, στα 2,33 εκατομμύρια οχήματα. Ο ενοποιημένος αριθμός καλύπτει τις παραδόσεις για τις μάρκες Lexus και Toyota, καθώς και για Daihatsu και Hino. Κατά το ίδιο τρίμηνο οι λιανικές πωλήσεις παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 7,9% στα 2,72 εκατομμύρια οχήματα.

Στον αντίποδα, η μεγάλη αύξηση των τιμών των πρώτων υλών –που επιδεινώθηκαν από την πτώση του γιεν έναντι του δολαρίου– οδήγησαν σε απώλειες 2,61 δισ. δολαρίων από τα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη.

Διαβάστε ακόμη 

Μητσοτάκης: Έτοιμος να ανοίξει τα χαρτιά του για τις δεσμεύσεις του στην κοινωνία με φόντο την αυτοδυναμία

Πώς προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Εκπαίδευση

Google: Το τρενάκι του τρόμου για τη μετοχή και το «κατηγορώ» των υπαλλήλων κατά του CEO

Exit mobile version