Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν για έβδομο συνεχόμενο μήνα κάτι στο οποίο συνέβαλαν η ισχυρή ζήτηση στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και την Ιταλία αλλά και η βελτίωση της αλυσίδας εφοδιασμού. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ACEA, οι ταξινομήσεις τον Φεβρουάριο έφτασαν στις 902.775, παρουσιάζοντας αύξηση 12% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

Ακόμα πιο ισχυρή ήταν η ζήτηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που αυξήθηκε κατά 34%, τη μεγαλύτερη από από οποιονδήποτε άλλο τύπο κινητήρα. Το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων σταδιακά αποκαθίσταται, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν εκτός από προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, την επιβράδυνση  των οικονομιών και τον πληθωρισμό.

Τα βιβλία παραγγελιών παραμένουν γεμάτα προς το παρόν, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες γίνονται όλο και πιο απαισιόδοξες για τις προοπτικές, σύμφωνα με έρευνα Γερμανών κατασκευαστών νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

«Οι περιορισμοί στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν υποχωρήσει, αλλά οι περικοπές στον προϋπολογισμό των καταναλωτών εν μέσω πληθωρισμού και αύξησης των επιτοκίων αποτελεί κίνδυνο για την τιμολόγηση και την ανάκαμψη των πωλήσεων αυτοκινήτων», έγραψαν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence, Gillian Davis και Michael Dean σε έκθεσή τους τη Δευτέρα. Αναμένουν ωστόσο ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 5% φέτος με βάση την υπάρχουσα, σχετικά μειωμένη, ζήτηση.

Τα κέρδη του περασμένου μήνα ήταν ιδιαίτερα υψηλά στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και την Ιταλία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26%, 19% και 18% αντίστοιχα. Οι εγγραφές στη Γερμανία αυξήθηκαν 2,8%, ανακάμπτοντας από την πτώση τον Ιανουάριο. Οι γαλλικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9,4%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εταιρικές πωλήσεις είναι σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο, ωστόσο το λιανικό εμπόριο επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την κρίση του κόστους ζωής, δήλωσε σε συνέντευξή του ο Guillaume Sicard, επικεφαλής της Renault στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η ανησυχία των καταναλωτών για τα αυξημένα έξοδα του οικογενειακού ταμείου ενισχύει την ελκυστικότητα των (καθ’ όλα αξιοπρεπών) αυτοκινήτων Dacia, γεγονός που ωθεί τη Renault να επικεντρωθεί ακόμα περισσότερο στα πιο προσοδοφόρα μοντέλα της.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση κερδών μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών με άνοδο 29% τον Φεβρουάριο, ακριβώς επειδή τα μοντέλα της Dacia αύξησαν τις παραδόσεις τους κατά 54%. Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα κέρδισαν ένα μερίδιο πάνω από το 12% από τις  ταξινομήσεις του περασμένου μήνα, από 9,7% ένα χρόνο πριν.

Επικεφαλής στις πωλήσεις των EV πέρυσι ήταν το Model Y της Tesla, γεγονός που πιέζει τόσο τον όμιλο Volkswagen όσο και την Stellantis να παρουσιάσουν αρκετά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τους επόμενους μήνες.

Διαβάστε ακόμη 

Προϋπολογισμός: Εκτίναξη των εσόδων στο πρώτο δίμηνο – Ποιοι φόροι υπεραπέδωσαν

JP Morgan: Οι προβλέψεις για επενδυτική βαθμίδα, ανάπτυξη, πληθωρισμό – Πώς αξιολογεί τώρα τα ελληνικά ομόλογα

Μύκονος: Χωρίς τέλος οι οικοδομικές παρανομίες – Έρχονται δραστικά μέτρα (pics)