Η τεράστια επένδυση ύψους τριών δισ. ευρώ που σχεδιάζει να κάνει η Renault για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της εκτός Ευρώπης έχει μια κρίσιμη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν: αυτή τη φορά η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία προχωράει χωρίς τη Nissan.

Αυτό σημαίνει ότι η Renault έπρεπε να επανεξετάσει τις παγκόσμιες πωλήσεις και την παραγωγή της για να κάνει περισσότερα μόνη της, αλλά και με τον νέο συνεργάτη της για κινητήρες εσωτερικής καύσης, την κινεζική Geely.

Το σχέδιο της Renault για τις παγκόσμιες αγορές της, όπως η Λατινική Αμερική, η Ινδία, η Βόρεια Αφρική και η Ασία, περιλαμβάνει:

  • Λανσάρισμα πέντε νέων μοντέλων στην πλατφόρμα Renault Modular Platform (RMP) που αναπτύχθηκε από τις πλατφόρμες των Renault Clio και Dacia Sandero που πωλούνται στην Ευρώπη. Τα αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν στη Βραζιλία, το Μαρόκο, την Τουρκία και τη Νότια Κορέα.
  • Χρήση της συμπαγούς αρθρωτής πλατφόρμας της Geely για την ανάπτυξη οχημάτων κατηγορίας D (μεσαίου μεγέθους). Τα μοντέλα θα κατασκευαστούν στη Νότια Κορέα. Η Renault και η Geely θα ιδρύσουν κοινοπραξία για την ανάπτυξη βενζινοκινητήρων και υβριδικής τεχνολογίας.
  • Το πρώτο νέο μοντέλο πάνω στην πλατφόρμα RMP που θα λανσαριστεί θα είναι το μικρό SUV Kardian που θα παράγεται στο εργοστάσιο της Renault στην Curitiba της Βραζιλίας. Αποκαλύφθηκε στις 25 Οκτωβρίου. Θα κυκλοφορήσει στη Βραζιλία στις αρχές του επόμενου έτους και θα εξαχθεί σε άλλες αγορές της Νότιας Αμερικής.
  • Σε δεύτερη φάση, το Kardian θα κατασκευαστεί επίσης στο Μαρόκο, αν και η Renault δεν έχει επί του παρόντος πρόθεση να πουλήσει το συγκεκριμένο SUV στην Ευρώπη, όπως τουλάχιστον δήλωσε ο Fabrice Cambolive, διευθύνων σύμβουλος της Renault.
  • Η Renault παρουσίασε ένα δεύτερο μοντέλο βασισμένο στην RMP με το πρωτότυπο pick-up Niagara που θα κινείται από μια εξελιγμένη μορφή της υβριδικής τεχνολογίας E-Tech και θα είναι τετρακίνητο.

Δύο νέα μοντέλα που υποστηρίζονται από την πλατφόρμα CMA της Geely θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Renault στο Busan της Νότιας Κορέας. Τα μοντέλα θα εξαχθούν σε αγορές κυρίως στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, αλλά σύμφωνα με τον Cambolive είναι πιθανόν να εξαχθούν και στην Ευρώπη. Να σημειώσουμε άλλωστε ότι το Arkana που σημειώνει αξιόλογες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, κατασκευάζεται στην Νότια Κορέα.

Η Renault αποκαλεί τη νέα παγκόσμια στρατηγική της «International Game Plan 2027». Οι κύριοι στόχοι του σχεδίου περιλαμβάνουν τη μείωση της εξάρτησης της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας από την Ευρώπη, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 70% των πωλήσεων οχημάτων της σήμερα και τη μείωση του κόστους μέσω της καλύτερης χρήσης συνεργειών.

Υπό τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Ghosn, του οποίου η θητεία στην ηγεσία έληξε μετά τη σύλληψή του το 2018 στην Ιαπωνία με κατηγορίες για οικονομικές παρατυπίες, σχεδόν το 50% των πωλήσεων του ομίλου Renault ήταν εκτός Ευρώπης. Ωστόσο ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος Luca de Meo δήλωσε ότι πολλές από αυτές τις «διεθνείς» πωλήσεις ήταν ασύμφορες.

Ο Cambolive δήλωσε ότι η Renault έχει μάθει το μάθημα των προηγούμενων επενδύσεων σε παγκόσμια προϊόντα που δεν ήταν πάντα συγχρονισμένα, οδηγώντας έτσι σε απώλεια συνεργειών. Η RMP πλατφόρμα είναι το κλειδί για καλύτερους ελέγχους κόστους και συνέργειες λόγω της ευελιξίας της, δήλωσε ο Cambolive.

Η πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει οχήματα με μήκη από 4 έως 5 μέτρα και μεταξόνια με τέσσερις διαφορετικές επιλογές από 2,6 μέτρα έως 3 μέτρα. Το μπροστινό τμήμα θα είναι η ίδιο για όλα τα οχήματα, ενώ το κεντρικό τμήμα του αμαξώματος έχει τέσσερις εκδόσεις και το πίσω μέρος έχει τρεις.

Η πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει διάφορους κινητήρες: βενζίνη, ευέλικτο καύσιμο (μείγμα βενζίνης και αιθανόλης που χρησιμοποιείται στη Βραζιλία), υγραέριο, ήπια και φουλ υβριδικά. Ο Cambolive δήλωσε ότι οι μειώσεις κόστους θα προέλθουν πρωτίστως από την κατανομή του κόστους ανάπτυξης σε υψηλότερο επίπεδο πωλήσεων μονάδων.

Η Renault στοχεύει επίσης να πείσει τους προμηθευτές να επενδύσουν στην παραγωγή εξαρτημάτων για τα αυτοκίνητα με βάση το RMP στη Βραζιλία και το Μαρόκο για περαιτέρω μείωση του κόστους. «Οι προμηθευτές θα βρουν φθηνότερο να επενδύσουν σε πολλές τοποθεσίες χάρη στους υψηλότερους συνολικούς όγκους της πλατφόρμας», δήλωσε ο Cambolive.

Ένα βασικό στοιχείο του «International Game Plan 2027» είναι ο διπλασιασμός των εσόδων ανά μονάδα έως το 2027 από το επίπεδο του 2019. Η αύξηση των εσόδων θα προέλθει από την επέκταση της γκάμας προϊόντων σε πιο επικερδείς κατηγορίες, δήλωσε ο Cambolive. Αυτό περιλαμβάνει περισσότερα μοντέλα κατηγορίας C, καθώς και περισσότερα μικρά SUV όπως το Kardian, αντί για μικρά αυτοκίνητα με χαμηλότερη τιμή.

Η Renault στοχεύει επίσης να αξιοποιήσει την αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση στις παγκόσμιες αγορές της για να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Μέχρι το 2027, τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των πωλήσεων εκτός Ευρώπης.

Σύμφωνα με τον Cambolive «Υπάρχει μια νέα περιβαλλοντική συνείδηση, για παράδειγμα στη Βραζιλία, που οδηγεί σε αυξανόμενη ζήτηση για υβριδικούς κινητήρες». Η νέα παγκόσμια στρατηγική στοχεύει στη μείωση της εξάρτησης της Renault από τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά της Ευρώπης.

Κατά το πρώτο εξάμηνο, η Renault πούλησε 271.752 αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε μη ευρωπαϊκές αγορές, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 35% των συνολικών πωλήσεων. Το ποσοστό είναι μειωμένο από το 40% την ίδια περίοδο του 2022, λόγω της ισχυρής ανάκαμψης των πωλήσεων της Renault στην Ευρώπη.

Ο Cambolive δήλωσε ότι η Renault στοχεύει στην επίτευξη μεριδίου τουλάχιστον 5% των πωλήσεων σε κάθε αγορά όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία. Η μόνη μεγάλη αγορά όπου η μάρκα απέχει πολύ από αυτό το ποσοστό είναι η Ινδία, όπου το μερίδιό της ήταν κάτω από 2% το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2023.

Οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της Renault υπέστησαν πολλά πλήγματα τα τελευταία τρία χρόνια. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις αρχές του 2022 και οι επακόλουθες δυτικές κυρώσεις την ανάγκασαν να παραιτηθεί από την ιδιοκτησία του ηγέτη της ρωσικής αγοράς AvtoVAZ.

Η συμμαχία δεκαετιών της Renault με τη Nissan χαλάρωσε φέτος, με τη Renault να μειώνει το μεγαλύτερο μέρος του μεριδίου της στη Nissan που της έδινε τον έλεγχο της ιαπωνικής εταιρείας για να δημιουργήσει μια πιο ισότιμη εταιρική σχέση.

Μέχρι το τέλος του έτους, η στρατηγική κοινής προμήθειας των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών θα αντικατασταθεί από συνεργασία με γνώμονα το έργο. Τα τρέχοντα κοινά έργα περιλαμβάνουν την παραγωγή οχημάτων Renault και Nissan στο εργοστάσιο της Renault στο Chennai της Ινδίας και τη συναρμολόγηση φορτηγών Nissan στο εργοστάσιο της Renault στην Αργεντινή.

Ο Cambolive δήλωσε ότι το νέο σχέδιο «θα εφαρμοστεί χωρίς την Κίνα» και η πιθανή επιστροφή στην Κίνα θα αντιμετωπιστεί ξεχωριστά και σε επίπεδο ομίλου, επειδή θα περιλαμβάνει και άλλες μάρκες του ομίλου Renault.

Διαβάστε ακόμη

Ενοίκια: Σχέδια για αλλαγή στην κλίμακα φορολόγησης

Ενεργοποιείται η μεγάλη δωρεά του Νιάρχος για το κτίσιμο τριών νοσοκομείων (pics)

Γεωθερμικές αντλίες θερμότητας: Πώς το υπέδαφος μπορεί να ζεστάνει το σπίτι μας (pics + vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ