Ένας αγώνας δρόμου έχει ξεκινήσει για την πιστοποίηση της «υγείας» και της απόδοσης της μπαταρίας στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, με μια ομάδα νεοσύστατων επιχειρήσεων να προσπαθούν να βοηθήσουν τους αγοραστές να καταλάβουν πόσο αξίζει πραγματικά ένα μεταχειρισμένο EV.

Με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα χιλιόμετρα και τα χρόνια μπορούν σχετικά εύκολα να δώσουν να καταλάβουν στους υποψήφιους αγοραστές πόσα πρέπει να πληρώσουν. Αυτή η φόρμουλα, ωστόσο, δεν λειτουργεί με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, των η αξία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αυτονομία της μπαταρίας τους και τον ρυθμό αποφόρτισής της.

Μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε τρόπος μέτρησης της κατάστασης της μπαταρίας, κάτι που εξακολουθεί να δημιουργεί πρόβλημα στις πωλήσεις μεταχειρισμένων EV. Αλλά αυτό αλλάζει σύντομα, καθώς υπάρχουν πλέον εταιρείες που εξελίσσουν τη διαδικασία δοκιμής των μπαταριών EV – μερικές από τις οποίες διαρκούν μόλις λίγα λεπτά.

Μία από αυτές είναι η Altelium, μια βρετανική startup που έχει αναπτύξει μια δοκιμή και πιστοποιητικό κατάστασης μπαταρίας EV που κυκλοφόρησε φέτος σε περισσότερους από 7.000 αντιπροσώπους αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και σε πάνω από 5.000 αντιπροσώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω παρόχων υπηρεσιών αντιπροσώπων, συμπεριλαμβανομένων των Assurant και GardX.

«Εάν η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν λειτουργεί σωστά, η δυσλειτουργία αυτή επεκτείνεται και στην αγορά νέων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα μεγάλη καθυστέρηση στην ηλεκτρική μετάβαση», δήλωσε ο Alex Johns, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της Altelium, η οποία λέει ότι της έχουν γίνει κρούσεις και από άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας. «Βρισκόμαστε σε έναν αγώνα για την καλύτερη εφαρμογή».

Μια μπαταρία αποτελεί συνήθως περίπου το 40% της τιμής ενός νέου EV. Επομένως ο τρόπος χειρισμού αυτής της μπαταρίας είναι το κλειδί. Η ταχυφόρτιση ενός EV πολύ συχνά, η φόρτιση όταν η μπαταρία είναι σχεδόν γεμάτη ή η παραμονή της για μεγάλα χρονικά διαστήματα πλήρως φορτισμένη μπορεί να υποβαθμίσει την μπαταρία του πιο γρήγορα.

Η αυστριακή startup Aviloo, η οποία επίσης έχει αναπτύξει μια δοκιμή για αντιπροσώπους και ιδιώτες, διαπίστωσε ότι μετά από 100.000 km η κατάσταση μιας μπαταρίας EV του ίδιου μοντέλου μπορεί να διαφέρει έως και 30%.

«Ένας καταναλωτής που θέλει ένα μεταχειρισμένο EV με το 90% της αυτονομίας του όταν είναι καινούργιο θα μπορούσε να καταλήξει να αγοράσει ένα με μόλις 70% λόγω των κακών συνηθειών φόρτισης του προηγούμενου ιδιοκτήτη -οι οποίες θα ενδεχομένως θα μειώσουν μερικές χιλιάδες ευρώ την αξία του», δήλωσε ο Marcus Berger, διευθύνων σύμβουλος της Aviloo.

«Με ένα EV, τα χιλιόμετρα και η ηλικία δεν (πρέπει να) λένε τίποτα», συνεχίζει ο Berger. «Όλα έχουν να κάνουν με την μπαταρία». Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων που οι επικριτές λένε ότι είναι συχνά υπερβολικά αισιόδοξες, καθιστώντας τις ανεξάρτητες δοκιμές ζωτικής σημασίας. Η έλλειψη αντικειμενικότητας έχει βλάψει την αγορά EV.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων EV στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 32% σε ετήσια βάση, έναντι πτώσης 7% για τα μοντέλα ορυκτών καυσίμων.

Οι τιμές των μεταχειρισμένων EV στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 23% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, ενώ εκείνες των μοντέλων ορυκτών καυσίμων αυξήθηκαν τουλάχιστον κατά 4%, σύμφωνα  με την AutoTrader, η οποία ανέφερε ως αιτία τις «ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας στα μεταχειρισμένα EV».

Ο πόλεμος τιμών που ξεκίνησε από την Tesla έχει επίσης επιβαρύνει τις τιμές των μεταχειρισμένων EV. Τα στοιχεία της AutoTrader και της Deutsche Automobil Treuhand δείχνουν ότι οι υπολειμματικές αξίες για τα ηλεκτρικά οχήματα τριών ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία είναι πάνω από 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες από τα ισοδύναμα ορυκτών καυσίμων.

«Η γνώση της υπολειμματικής χωρητικότητας της μπαταρίας θα είναι κρίσιμη», δήλωσε η Stephanie Valdez Streaty, διευθύντρια Mobility R&D στην Cox Automotive με έδρα την Ατλάντα, η οποία κατέχει το Manheim, τον μεγαλύτερο οίκο δημοπρασιών μεταχειρισμένων οχημάτων στον κόσμο.

Η Driverama, μια θυγατρική της Aures Holdings, η οποία αγοράζει περίπου 100.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στη Γερμανία ετησίως για πώληση σε όλη την κεντρική Ευρώπη, χρησιμοποιεί το Aviloo για να αποκλείσει τα ηλεκτρικά οχήματα των οποίων η μπαταρία έχει κάτω από το 80% της αρχικής της χωρητικότητας ή άλλα ελαττώματα.

Ο αγώνας για τη σωστή αποτίμηση των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων καθίσταται επείγων λόγω της επικείμενης μεγάλης εισροής καινούριων EV. Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια νέα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν το 2021 – και πολλά θα βγουν στην αγορά μεταχειρισμένων το 2024, όταν λήξουν οι συμβάσεις μίσθωσης.

Εάν οι τιμές των μεταχειρισμένων παραμείνουν χαμηλές, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις τιμές των νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Οι ιδιοκτήτες που φροντίζουν τις μπαταρίες τους θα μπορούσαν να κερδίσουν ένα πιθανό κέρδος χιλιάδων ευρώ κατά τη μεταπώληση.

Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό από τον γερμανικό οργανισμό πιστοποίησης TUV Rheinland, ο οποίος δραστηριοποιείται σε 60 χώρες. Έχει ξεκινήσει το Battery Quick Check σε συνεργεία αυτοκινήτων σε όλη τη Γερμανία και αναμένει να ξεκινήσει σε άλλες αγορές το επόμενο έτος.

Διαβάστε ακόμη

ΔΕΗ – Κωτσόβολος: Οι λεπτομέρειες, οι προοπτικές και η σημασία της εξαγοράς

Cenergy: Σερί 7 ανοδικών συνεδριάσεων για τη μετοχή, με ράλι άνω του 16%

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 56,6% στις πτωχεύσεις επιχειρήσεων το 2022

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ