Με δεδομένο πως η αγορά της ενέργειας αλλάζει, η ΔΕΗ προχώρησε στην εξαγορά της Κωτσόβολος, υλοποιώντας μια στρατηγική κίνηση στο πλαίσιο του σχεδίου μετασχηματισμού της Επιχείρησης.

Όπως έχει ήδη αναφέρει το Newmoney, με βάση τη συμφωνία το Enterprise Value της Κωτσόβολος ανέρχεται σε €200 εκατ. χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας. Η Κωτσόβολος είναι μία κερδοφόρα εταιρεία με θετικές προοπτικές και για την οικονομική χρήση 1.5.2022 – 30.4.2023, είχε κύκλο εργασιών € 733 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2022, το EBITDA διαμορφώθηκε σε € 49 εκατ. και ο τραπεζικός δανεισμός ήταν σχεδόν μηδενικός.

Η ΔΕΗ ήδη για την επόμενη πενταετία είχε προγραμματίσει πλάνο επενδύσεων ύψους €100 εκατ. για την δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για διαχείριση αυτών με σκοπό την αυτόνομη ανάπτυξη πώλησης προϊόντων. Κατά συνέπεια επενδύοντας €100 εκατ. επιπλέον φέρνει σήμερα το αποτέλεσμα για το οποίο θα χρειαζόταν πολλά χρόνια ώστε να το πετύχει, εξηγούν κύκλοι της ΔΕΗ.

Ο μετασχηματισμός

Με βάση το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας που έχει παρουσιάσει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Γιώργος Στάσσης, που περιλαμβάνει τρεις στρατηγικούς πυλώνες, δηλαδή το Green Deal της ΔΕΗ, την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών και την πελατοκεντρικότητα, η εταιρεία συνεχίζει τον μετασχηματισμό της με επενδύσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με απώτερο στόχο την μετατροπή της σε κορυφαία εταιρεία καθαρής ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ήδη πολλές εταιρείες κοινής ωφελείας στη δυτική Ευρώπη έχουν εξελιχθεί σε παρόχους υπηρεσιών και λύσεων για το σπίτι, προσφέροντας επίσης συσκευές σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό για να βοηθήσουν την υιοθέτηση νέων οικιακών υπηρεσιών. Μεταξύ αυτών η EDF, η αντίστοιχη ΔΕΗ της Γαλλίας, που συνεργάζεται με τρίτο συνεργάτη (ονόματι BOXT) για την προμήθεια και εγκατάσταση κλιματιστικών, λεβήτων, πάνελ κ.λπ. ,εξυπηρετώντας τη στρατηγική της EDF να κερδίσει μερίδιο αγοράς στον τομέα του «συνδεδεμένου σπιτιού».

Αντίστοιχα, η British Gas έχει εξελιχθεί σε έναν αξιόπιστο πάροχο υπηρεσιών ενός ολοκληρωμένου παίκτη λύσεων για το σπίτι, και πλέον προσφέρει υπηρεσίες εγγύησης και επισκευής για ηλεκτρικές συσκευές, ασφάλιση σπιτιού κ.λπ. Αλλά και η SSE, ο 5ος μεγαλύτερος προμηθευτής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, με κεφαλαιοποίηση 17 δισ. λιρών, προσφέρει μέσω της θυγατρικής της SSE Aitricity πληθώρα υπηρεσιών επισκευής και αντικατάστασης ή συμβουλές για ενεργειακή αποδοτικότητα ενός σπιτιού, ενώ στο ηλεκτρονικό της κατάστημα προσφέρει και συσκευές όπως τηλεοράσεις, εξοπλισμό ήχου, κινητά κ.λπ.

Στο πλαίσιο αυτό, το retail της ενέργειας έχει γίνει πιο απαραίτητο από ποτέ, τόσο με φυσικά όσο και ηλεκτρονικά καταστήματα. Ήδη, η ΔΕΗ επενδύει στη δημιουργία νέων καταστημάτων, τα οποία έχουν φθάσει στα 15, αλλά οι ανάγκες για μεγαλύτερο δίκτυο είναι σημαντικά μεγαλύτερες. Αρκεί και μόνο να ειπωθεί πως υφίστανται νέες ανάγκες για ένα δυνατό, αξιόπιστο και γρήγορο σύστημα logistics για την διακίνηση, μεταφορά, παράδοση και εγκατάσταση των λύσεων που κάνουν πραγματικότητα τον νέο εξηλεκτρισμό των σπιτιών και των επιχειρήσεων. Φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, ιδιωτικοί φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λύσεις που η ΔΕΗ πωλεί σήμερα και χρειάζονται να διακινηθούν, να παραδοθούν και να εγκατασταθούν στους χώρους των πελατών. Όσο οι ανάγκες αυξάνονται, τόσο πιο σημαντικό είναι να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο δίκτυο logistics.

Τι αποκτά η ΔΕΗ

Εξαρχής η Κωτσόβολος στο πλαίσιο της διαδικασίας πώλησή της από τη βρετανική μητρική της εξυπηρετούσε το σχεδιασμό της ΔΕΗ. Η Κωτσόβολος έχει συνολικά 95 καταστήματα, 92 στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο, συνολικής έκτασης 143.000 τ.μ., με συνολικό αριθμό εργαζομένων άνω των 1.500 ατόμων. Από αυτά, τα 27 είναι megastores, πάνω από 2.000 τ.μ.. και επιπλέον ένα διαθέτει ένα από τα πλέον επιτυχημένα online stores της αγοράς, καθώς και ένα πλήρως ανεπτυγμένο σύστημα logistics. Επιπλέον, η Κωτσόβολος έχει εξελίξει και μια σειρά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που ταιριάζουν με τη νέα εποχή της ενέργειας, οι οποίες περιλαμβάνουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, προϊόντα επέκτασης εγγύησης καθώς και χρηματοδοτικές λύσεις σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Οι προοπτικές

Τέλος, η εξαγορά της Κωτσόβολος ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική της ΔΕΗ καθώς της δίνει τη δυνατότητα, άμεσα και επιτυχημένα, να οικοδομήσει μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της μέσω ενός υφιστάμενου και ισχυρού δικτύου καταστημάτων και logistics, αξιοποιώντας παράλληλα ένα κορυφαίο brand για προϊόντα γύρω από το σπίτι. Παράλληλα, η ΔΕΗ μπορεί να επικεντρωθεί και να αναπτύξει άμεσα λύσεις προστιθέμενης αξίας γύρω από τα βασικά προϊόντα της, ενώ έχει και την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί επιπλέον συνέργειες (δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ.) για την επίτευξη της καλύτερης εμπειρίας του πελάτη.

Διαβάστε ακόμη

Η ταραχή, το τέλος και η βροχή αγωγών για τα τρολ του ΣΥΡΙΖΑ, οι βόλτες του Νίκου Α στα τραπέζια και οι μπίζνεσμεν του ΤΕΕ, τα κακά ξεμπερδέματα με τον Αntenna και η ημέρα-κλειδί της Alpha Bank

Κάθι Γουντ: «Ψηφιακός χρυσός» το Bitcoin – Έρχεται κύμα αποπληθωρισμού

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 56,6% στις πτωχεύσεις επιχειρήσεων το 2022

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ