Είναι ξεκάθαρο, εδώ που φτάσαμε, ότι για να επιβιώσουν τα πάσης φύσεως hatch θα πρέπει να διαθέτουν αυτό το κατιτίς. Με τόσες συνεχόμενες ανακατατάξεις στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και με την ολοένα αυξανόμενη τάση «ό,τι δεν διαθέτει ύψος πεθαίνει», τα σύγχρονα πεντάθυρα είχαν μπροστά τους τη μία και μοναδική επιλογή: Να σηκώσουν τον πήχη σε δυσθεώρητα επίπεδα σε όλους τους τομείς, κυρίως να μετατραπούν σε ρηξικέλευθα αυτοκίνητα που κατακλύζονται από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και αστράφτουν σε επίπεδο ποιότητας και πολυτέλειας.

Θα μου πείτε σωστά, πως για το Audi A3 ανέκαθεν αυτό ήταν το περιβάλλον στο οποίο ανατράφηκε, οπότε προφανώς οι αντίπαλοι θα έπρεπε να διανύσουν την απόσταση για να φτάσουν στο επίπεδό του. Και όταν λέω «αντίπαλοι», μη φαντάζεστε αποκλειστικά τους ομοεθνείς BMW και Mercedes-Benz, αλλά και άλλους μνηστήρες του θρόνου, στους οποίους δεν πάει εξαρχής ο νους και οι οποίοι άλλαξαν χαρακτήρα, λογική και φυσικά τιμή.

Ο λόγος για την Peugeot και επί του προκειμένου για το νεοφερμένο 308, που μοιάζει να κατάπιε το χάπι της premium μετάλλαξης και δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του. Χωρίς ίχνος αβανταδόρικης διάθεσης, η τελευταία γενιά του 308 -και συγκεκριμένα η PHEV έκδοση– είναι φτιαγμένη για μεγάλα πράγματα.

Απόδειξη αποτελεί το γεγονός πως μπορεί να κοιτάξει στα μάτια καταξιωμένους γαλαζοαίματους εκπροσώπους της κλάσης, ακόμη και με υπεροπτικό βλέμμα. Αυτό που αρχικά του υπαγορεύει η σικ, εκλεπτυσμένη σχεδίαση με τους απλωμένους όγκους, τους μυώδεις ώμους, τη φαρδιά και μακριά σιλουέτα που δείχνει να… σκεπάζει τον δρόμο.

Οι όροι «ηχομόνωση» και «ραφινάρισμα» μοιάζουν να ανακαλύφθηκαν για τα αυτοκίνητα του συγκριτικού. Σίγουρα με πεντάθυρα τέτοιου επιπέδου δύσκολα θα έρθει το τέλος του είδους

Υπάρχουν κάποιες εντυπωσιακές οπτικά γωνίες στο 308, όπως για παράδειγμα διαγωνίως πίσω, με τα νεύρα να καταλήγουν στα λεπτά led φωτιστικά, ή τελείως ανφάς εμπρός με τη νέα επιβλητική κυψελωτή μάσκα να δημιουργεί μια σαγηνευτική εικόνα. Το συγκεκριμένο design επέφερε και βελτίωση στον συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος έπεσε παρακαλώ στο ευεργετικό Cd:0,28.

Απέναντι από τον λέοντα βρίσκεται το καταξιωμένο A3 με την all time classic αισθητική που αποπνέει avantgard αέρα χωρίς ακρότητες και υπερβολές. Η φόρμα του εξελίσσεται μεθοδικά από γενιά σε γενιά, θέτοντας τις βάσεις για μια κλασική πλέον εικόνα στην κοινωνία των επονομαζόμενων «καλών» αυτοκινήτων.

Και εδώ τα νεύρα περιμετρικά δίνουν το «παρών», όπως και η μεγάλη μάσκα στο ρύγχος. Γεγονός είναι πάντως πως η έκδοση S line με τις υπέροχες 18άρες ζάντες κάνει τη διαφορά σε σχέση με τα πιο ταπεινά αδέλφια του Α3.

Ανοίγοντας την πόρτα του 308 αναφωνείς «καλώς ήλθες στον κόσμο του Star Trek». Το οδηγοκεντρικό κόκπιτ έρχεται από το μέλλον, με την απτή ποιότητα να βρίσκεται σε πρωτόγνωρα -για Peugeot- υψηλό επίπεδο. Δεν είναι μόνο τα gadgets, οι οθόνες, το i-Cockpit, αλλά τα υλικά και το φινίρισμα που ισοφαρίζουν τελικά από πλευράς 308 την παραδοσιακά τελειοθηρική προσέγγιση της Audi στην καμπίνα του A3.

Το Peugeot πατά τόσο αρχοντικά, κυρίως στα ανοιχτά κομμάτια, που δεν θέλεις να αποχωριστείς το μικρό βολάν του ούτε με εγχείρηση

Η κεντρική οθόνη 10”του Peugeot υιοθετεί τα μπουτόν αφής i–toggles και περιλαμβάνει τα έξι βασικά μενού λειτουργιών του προηγμένου συστήματος πολυμέσων Peugeot i-Connect. Η δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης μέσω widget αποκαλύπτει την εξέλιξη των ειδών.

Κάτι βέβαια που ισχύει αυτούσιο και στο A3, ας όψεται το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων MMI στην κεντρική οθόνη αφής των 10,1”. Και στα δύο αυτοκίνητα απαιτείται ένας κάποιος χρόνος εξοικείωσης από πλευράς οδηγού προκειμένου να καταλάβει την αρχιτεκτονική του κάθε μενού.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit στο Audi, i-Cockpit στο Peugeot) δεν μπορούσε να λείπει από δύο αυτοκίνητα που διαλαλούν τη high tech υπόστασή τους και ουσιαστικά ποντάρουν το μέλλον τους σε αυτή.

Με τέτοιο πλαίσιο, τέτοια στοιχεία κινηματικής από την ανάρτηση, φαρδιά μετατρόχια και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το A3 υπερψηφίζει την αποτελεσματικότητα

Σε ό,τι αφορά το αμιγώς χωροταξικό σκέλος, αμφότερα βρίσκονται πάνω από τον μέσο όρο, με το A3 να προηγείται στον διαθέσιμο χώρο τόσο για τα κεφάλια όσο και για τα γόνατατων πίσω επιβατών. Ωστόσο, το κεντρικό τούνελ στο πάτωμα είναι σαφώς ψηλότερο συγκριτικά με το αντίστοιχο του 308, κάτι που θα δυσκολέψει ενδεχομένως τον τρίτο πίσω ενήλικο επιβάτη.

Στον δρόμο διαπιστώνεις την εξαιρετική δουλειά που έγινε από τους δύο κατασκευαστές. Τα συγκεκριμένα χάτσμπακ έχουν ξεφύγει σε δυνατότητες, όπως είναι τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η προοδευτικότητα των αντιδράσεων αλλά και η ποιοτική κύλιση.

Το Peugeot πατά τόσο αρχοντικά, κυρίως στα ανοιχτά κομμάτια, που δεν θέλεις να αποχωριστείς το μικρό βολάν του ούτε με εγχείρηση. Σε πιο κλειστές διαδρομές κάθεται απαθέστατο επάνω στο στιβαρό πλαίσιο και την καλορυθμισμένη ανάρτηση, αρνούμενο να ξεφύγει έστω και εσκεμμένα για λίγο την τροχιά του, προς τέρψιν του φωτογράφου.

Το νεοφερμένο 308 κατάπιε το χάπι της premium μετάλλαξης, μη αφήνοντας τίποτα στην τύχη του. Η τελευταία γενιά και συγκεκριμένα η PHEV έκδοση είναι φτιαγμένη για μεγάλα πράγματα

Θαρρείς πως απευθύνεται σε οδηγούς με χαμηλές ικανότητες και εμπειρία, συγχωρώντας τα λάθη χωρίς κανένα κόστος. Σαφώς το γαλλικό σύνολο δεν διακρίνεται σε επίπεδο ρυθμισιμότητας, άλλωστε η Peugeot έκανε γνωστή την αλλαγή φιλοσοφίας από την προηγούμενη κιόλας γενιά.

Εκεί που θα το ευχαριστηθείς με την ψυχή σου είναι στο ταξίδι. Χωμένος στη πολύ καλή θέση οδήγησης παρακολουθείς το 308 να μαζεύει εύκολα τριψήφια km/h στο ταχύμετρο καταπίνοντας τις αποστάσεις, ενώ η άνεση από την πληθωρική απόσβεση της ανάρτησης και η κατευθυντικότητα είναι απαράμιλλες.

Oχι βέβαια πως το Α3 πηγαίνει πίσω. Υπόδειγμα ακριβείας στην οδική συμπεριφορά, σε προδιαθέτει να ανεβάσεις σταδιακά τον ρυθμό αναζητώντας δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές. Το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που σου παρέχει είναι κυρίαρχο. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφιχτή από αυτή του Peugeot, με αποτέλεσμα να ελέγχoνται άριστα οι κινήσεις του αμαξώματος.

Στην καμπίνα του Audi νομίζεις πως βρίσκεσαι στο εσωτερικό κάποιου χρηματοκιβωτίου που σφράγισε μέσα του τη δική σου απομόνωση και ασφάλεια. Υλικά, φινίρισμα και τεχνολογίες, υπεράνω κριτικής

Το Audi δεν θα γείρει, δεν πρόκειται να ξεκολλήσει ή να σε αιφνιδιάσει, εκτελώντας χωρίς μεμψιμοιρίες τις εντολές σου, έχοντας μάλιστα λιγότερο φλύαρο σύστημα διεύθυνσης και φρένα με καλύτερη αίσθηση. Μόνο όταν συνειδητά σηκώσεις άτσαλα το πόδι από το γκάζι στην κορυφή της στροφής ή κάνεις κάποια αδέξια τιμονιά η ουρά τείνει να ανοίξει ελεγχόμενα την τροχιά της, προτού δηλαδή τα ηλεκτρονικά σού γνέψουν game over.

Με τέτοιο πλαίσιο, τέτοια στοιχεία κινηματικής από την ανάρτηση, φαρδιά μετατρόχια και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το A3 υπερψηφίζει την αποτελεσματικότητα, παρότι ο κλινικός τρόπος που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις δεν εξιτάρει ούτε εδώ. Σαφώς το 308 με τη γαλλική ενδοτικότητα στις αντιδράσεις της ανάρτησης ενδείκνυται περισσότερο για τα ευαίσθητα μέρη των επιβατών, ιδίως σε οδοστρώματα όπως το ελληνικό.

Ωρα για βύσμα. Κερασάκι στην τούρτα των δύο hatch αποτελούν τα plug-in hybrid συστήματα που ναι μεν τα επιβαρύνουν σημαντικά στη ζυγαριά, προσφέρουν όμως δύο ευπρόσδεκτα στοιχεία στην όλη εξίσωση. Αφενός την άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, αφετέρου τις χαμηλές τιμές κατανάλωσης, εάν βέβαια κάνεις τον κόπο να φορτίζεις συχνά την μπαταρία.

Ο 4κύλινδρος 1.4 TFSI βενζινοκινητήρας του Α3 αποδίδει 150 PS (110 kW) και ροπή 250 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 80 kW (109 PS) και ροπή 330 Nm, με τις συνδυαστικές τιμές να ανέρχονται σε 204 PS και 350 Nm, αντίστοιχα. Στην πράξη, η ώθηση και οι επιδόσεις υπερνικούν το αυξημένο απόβαρο του Αudi (μην ξεχνάμε ότι στις plug-in εκδόσεις οι μπαταρίες είναι ευμεγέθεις).

Σύντομα καταλαβαίνεις πως το A3 είναι πιο δυνατό από το 308 και έχεις την αίσθηση μάλιστα ότι είναι και ταχύτερο, κάτι όμως που δεν επιβεβαιώνεται από τις επίσημες τιμές επιτάχυνσης των δύο αυτοκινήτων. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic έξι σχέσεωνείναι εξαιρετικό (ελαφρύτερο και πιο άμεσο σε λειτουργία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά). Το αυτόματο 8άρι του Peugeot ευνοεί συνολικά έναν πιο GT χαρακτήρα.

Ο 4κύλινδρος 1.6 βενζίνης του 308 παράγει 150 PS και σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα 81 kW (ο οποίος έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο) αποδίδει συνδυαστική ισχύ 180 PS και 360 Nm ροπής. Πουθενά δεν σου λείπει το γκάζι, ενώ και η εναλλαγή από τον ηλεκτρικό στον θερμικό κινητήρα γίνεται ομαλά με την απαραίτητη ηχητική συνοδεία. Το Peugeot με λίγη προσοχή στη δοσολογία του δεξιού πεντάλ δύναται να κινηθεί ηλεκτρικά για σχεδόν 60 km. Στο στρατόπεδο των Γερμανών, η «ηλεκτρική» αυτονομία τυπικά κυμαίνεται μεταξύ 59-63 km.

Δεν χωρά αμφιβολία πως οι επαναφορτιζόμενες εκδόσεις και των δύο μοντέλων ενισχύουν την αναβαθμισμένη διάσταση που επιθυμούν να προσδώσουν. Κάτι που αποτυπώνεται βέβαια και στις υψηλές τιμές κτήσης. Γι՚ αυτό τον λόγο, τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά το αγοραστικό ενδιαφέρον αναμένεται να λάβουν οι εταιρικοί χρήστες με τα προνόμια που τους συνοδεύουν (αμφότερα απαλλάσσονται από τον φόρο εταιρικής χρήσης).

Στο μέχρι πρότινος αυτοκινητικό χρηματιστήριο αξιών το Audi είχε εξ ορισμού το ηθικό πλεονέκτημα, αφού ουδείς θα μπορούσε να πιστέψει πως ένα 308 κοστίζει σχεδόν 40.000 ευρώ, ακόμη και αν κατασκευάστηκε από τη…NASA. Ωστόσο, η τελευταία γενιά, ειδικά αυτή εδώ η υβριδική έκδοση, σε τίποτα δεν έχει να ζηλέψει τους τέσσερις κύκλους.

Δυσεπίλυτο πρόβλημα για ευφυείς λύτες μοιάζει η απόφαση για το ποιο από τα δύο έχει τον πρώτο λόγο. Σαφώς η σταθερή premium αξία που αποκαλείται A3 επιτελεί σημαντικό πόλο έλξης στην αγορά, για τους γνωστούς χιλιοειπωμένους λόγους που έχουν να κάνουν με αντικειμενικά κριτήρια. Από την άλλη, όμως, το νέο 308, εκτός του ότι διήνυσε βήματα στην πασαρέλα της κοινωνικής καταξίωσης, κλείνει το μάτι σε εκείνον που θέλει και το συναίσθημα εκτός από την κυνική λογική.

TECH
AUDI A3 SPORTBACK 40 TFSI e S tronic
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.395 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, PHEV, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΜΠΑΤΑΡΙΑ 13 kWh, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.343/1.816/1.458 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.630 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 280 LT

PEUGEOT 308 HYBRID 180 e-EAT8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, PHEV, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΜΠΑΤΑΡΙΑ 12,4 kWh, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MAC PHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.367/1.859/1.441 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 361 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
AUDI 204 PS, 350 Nm
PEUGEOT 180 PS, 360 Nm

ΒΑΡΟΣ
AUDI 1.635 kg
PEUGEOT 1.678 kg

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟΙ
AUDI8,1 KG/PS
PEUGEOT9,3 KG/PS

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
AUDI 7,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (1,1 lt/100 km WLTP)
PEUGEOT 7,6 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (1,1 lt/100 km WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
AUDI 227 km/h
PEUGEOT225 km/h

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
AUDI 40 lt
PEUGEOT 40 lt

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
AUDI 563 km
PEUGEOT 526 km

CO2
AUDI 24 g/km
PEUGEOT 25 g/km

ΤΙΜΗ
AUDI Από 43.950 ευρώ
PEUGEOT Από 39.500 ευρώ

Διαβάστε ακόμη: 

Ζαχαράκη: Φέτος δεν θα υπερβούμε μόνο την κρίση αλλά και τις προσδοκίες για τον τουρισμό

Σε λίγους μήνες ο ανάδοχος για την πρώτη Πολιτεία Καινοτομίας ύψους €100 εκατ. – Τα επενδυτικά σχήματα

Ο ακτιβιστής επενδυτής Καρλ Άικαν τα βάζει με τα… μπιφτέκια των McDonald’s