Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, δεν βλέπει καμία σύγκρουση μεταξύ της αύξησης της ηλεκτρικής γκάμας της εταιρείας και της υποστήριξής της στην πρόταση για εξαίρεση των συνθετικών καυσίμων από την προγραμματισμένη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη το 2035.

«Εάν εγκριθούν τα συνθετικά καύσιμα για το μέλλον, αυτό δεν θα οδηγήσει σε αλλαγή της στρατηγικής της Porsche», δήλωσε ο Blume κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης Τύπου της Porsche. Αυτή η στρατηγική περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως τη Macan, που αναμένεται το επόμενο έτος, τα οποία θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% των πωλήσεων της μάρκας έως το 2030.

Η Porsche, ωστόσο, είναι ένας σημαντικός υποστηρικτής των συνθετικών καυσίμων, θεωρώντας τα ως μία «καθαρή» λύση για την οδήγηση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως η εμβληματική 911.

Η θέση του Blume ευθυγραμμίζεται με βασικούς παίκτες στην εγχώρια αγορά της Porsche, καθώς η Γερμανία έχει σχηματίσει συμμαχία με την Ιταλία και ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που αντιτίθενται στη σχεδιαζόμενη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, εκτός εάν τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα εξαιρεθούν από την απαγόρευση.

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing, δήλωσε ότι τον σκεπτικισμό σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων εσωτερικής καύσης συμμερίζετονται επίσης η Ιταλία, η Πολωνία και η Τσεχική Δημοκρατία, μεταξύ άλλων. Υπάρχουν ωστόσο και χώρες, όπως η Γαλλία και η Ισπανία, που αντιτίθενται στην υπαναχώρηση.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να εμμείνει στο σχέδιο για την απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035.

«Δεν μπορούμε από τη μία να λέμε ότι υπάρχει μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το κλίμα, και από την άλλη να κάνουμε πίσω στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ. «Είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε για αυτό, καθώς μια υπαναχώρηση είναι τόσο περιβαλλοντικό όσο και οικονομικό λάθος».

Είπε ότι η Ευρώπη είναι πέντε έως δέκα χρόνια πίσω από την Κίνα στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πρέπει να αποφύγει τα αντιφατικά μηνύματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων και των γαλλικών Stellantis και Renault.

Η Porsche έχει επενδύσει αρκετά χρήματα στη δημιουργία του πρώτου εργοστασίου παραγωγής συνθετικών καυσίμων που λειτουργεί στη Χιλή

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, από την άλλη, είπε ότι η ομάδα χωρών που πιέζουν για την αλλαγή θέλει μια ξεχωριστή κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα μπορούν να κινούνται με συνθετικά καύσιμα ουδέτερα σε άνθρακα, μετά το 2035. «Αν παίρνεις στα σοβαρά την προστασία του κλίματος, τότε πρέπει να να λάβεις υπόψη ολόκληρο τον Πλανήτη» είπε ο Blume.

Είπε επίσης ότι η Porsche έχει μια σφαιρική θεώρηση όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών αντί να βλέπει το ζήτημα με γερμανικό ή ευρωπαϊκό πρίσμα: «Στην Ευρώπη εξηλεκτρίζουμε τα αυτοκίνητα πολύ γρήγορα επειδή έχουμε την υποδομή. Αλλά αν σκεφτείτε ηπείρους όπως η Νότια Αμερική, η Αφρική και η Ινδία, είμαι σίγουρος ότι τα πράγματα δεν θα πάνε τόσο γρήγορα. Ως εκ τούτου, σίγουρα θα βοηθήσει αν εξετάσουμε τη δράση για το κλίμα σε παγκόσμιο επίπεδο».

Οι υποστηρικτές λένε ότι τα συνθετικά καύσιμα προσφέρουν μια καλή λύση για τη μείωση των εκπομπών CO2 του υπάρχοντος στόλου επιβατικών αυτοκινήτων, χωρίς να χρειάζεται να αντικατασταθεί κάθε όχημα με αντίστοιχο ηλεκτρικό.

Οι επικριτές τονίζουν ότι η παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι πολύ δαπανηρή και ενεργοβόρα. Η χρήση συνθετικών καυσίμων σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) απαιτεί περίπου πέντε φορές περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές από ό,τι η λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, σύμφωνα με μια δημοσίευση του 2021 στο περιοδικό Nature Climate Change.

Ο Blume πιστεύει ότι οι φόροι μπορούν να προσαρμοστούν για να κάνουν τα συνθετικά καύσιμα φθηνότερα: «Αξίζει τον κόπο. Δεν γνωρίζω καμία άλλη δυνατότητα να απανθρακοποιήσω αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης».

Για να αποδείξει η Porsche την απροβλημάτιστη χρήση των συνθετικών καυσίμων χρησιμοποίησε μια Panamera για να διασχίσει την Παταγονία αποκλειστικά με καύσιμα τέτοιας τεχνολογίας

Πρόσθεσε ότι τα συνθετικά καύσιμα μεταφέρονται εύκολα. «Η υπάρχουσα υποδομή δεξαμενών μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς προβλήματα». Το αφεντικό της Porsche δεν έκρυψε επίσης ότι η θέση της μάρκας για τα συνθετικά καύσιμα είναι συνδεδεμένη με το μέλλον του πιο εμβληματικού μοντέλου της. «Το 911 θα προσφέρεται ως αυτοκίνητο με ICE όσο είναι δυνατόν», είπε.

Αναφέρθηκε στα μοντέλα μελλοντικής γενιάς που θα τροφοδοτούνται από συνθετικά καύσιμα όπως η 911 και άλλα vintage αυτοκίνητα ως «εξειδικευμένα προϊόντα». «Είμαι σίγουρος ότι οι ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων θα είναι πολύ χαρούμενοι αν τους δοθεί η δυνατότητα χρήσης καυσίμων με πολύ χαμηλές εκπομπές CO2».

Η 911, για την οποία η Porsche είπε ότι θα προσφερθεί σύντομα με υβριδικό σύστημα μετάδοσης, θεωρείται δύσκολο να εξηλεκτριστεί γιατί έτσι θα χάνονταν τα οδηγικά χαρακτηριστικά της. Με συνθετικά καύσιμα, η 911 θα μπορούσε να κατασκευάζεται και μετά το 2035.

Διαβάστε ακόμη

Τι δείχνει η παγκόσμια κινητοποίηση για τη διάσωση της Credit Suisse με εξαγορά από την UBS – Αλλαγή πορείας των κεντρικών τραπεζών

Το παρασκήνιο της «αναστροφής» Τσίπρα, τα γκάλοπ και η αντίδραση του Μαξίμου, το άδοξο τέλος Μυστακίδη-Aegean Baltic και οι βίλες του Ελληνικού

Γιώργος Δασκαλάκης: Η Kaizen Gaming θα βρίσκεται σε 26 χώρες έως το 2026