Η Volvo δρομολογεί την αξιοποίηση υλικών χάλυβα που έχουν παραχθεί χωρίς ορυκτά καύσιμα επιδιώκοντας να γίνει ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα επιτύχει το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.

Έως το 2050, το σύνολο των προμηθειών της εταιρείας σε χάλυβα πρέπει να αφορά χάλυβα με μηδενικές καθαρές εκπομπές, στόχος που εντάσσεται στη φιλοδοξία της να είναι μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία μέχρι το 2040.

Η παραγωγή χάλυβα αποτελεί βασική πηγή εκπομπών CO2 στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 2021 αντιπροσώπευε κατά μέσον όρο το 33% στο σύνολο των εκπομπών άνθρακα που σχετίζονται με την παραγωγή ενός νέου αυτοκινήτου. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η παραγωγή χάλυβα επιφέρει το 7% όλων των εκπομπών αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Την πρώτη επιτυχημένη κατασκευή ατσάλινων υλικών χωρίς ορυκτά καύσιμα ανακοίνωσε πριν από έναν περίπου χρόνο η εταιρεία SSAB, στρώνοντας τον δρόμο προς τη δημιουργία μίας πράσινης εφοδιαστικής αλυσίδας στη βιομηχανία σιδήρου και χάλυβα.

Πρόκειται για αποτέλεσμα της συνεργασίας των κρατικών σουηδικών εταιρειών Vattenfall και LKAB, θυγατρικές της SSAB, οι οποίες ξεκίνησαν το πρόγραμμα το 2016. Πρώτος πελάτης τους είχε από τότε ανακοινωθεί ότι θα είναι η αυτοκινητοβιομηχανία Volvo.

Διαβάστε ακόμη:

Τίτλοι τέλους για τα αλγοριθμικά stablecoins; Τι μας δείχνει το bank-run των 60 δισ. δολαρίων

Mytilineos: Υπερδιπλάσια κέρδη το 2022 και πάνω από 600 εκατ. επενδύσεις

Solmeyea: Η ελληνική πατέντα που μπορεί να σώσει τον πλανήτη από τους ρύπους της βιομηχανίας (pics)