Το ραντεβού του Κούτρα στην Ελλάκτωρ, η εμπλοκή με τις φρεγάτες, το ομόλογο της Πειραιώς και η εξέλιξη στο project του Ελληνικού ///


 

-Χαίρετε! Μία ενδεικτική των προθέσεών του «κουβέντα» για τους ανεμβολίαστους είπε χθες ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι από το Φθινόπωρο στα νοσοκομεία θα καταστεί υποχρεωτικό το εμβόλιο. Λοιπόν, εμένα η πηγή μου στο Μ.Μ. μου λέει ότι σύντομα θα ξεκινήσει να ξετυλίγεται «ο χάρτης δικαιωμάτων» των εμβολιασμένων, ανάποδα δηλαδή θα το πάνε, του τύπου οι εμβολιασμένοι έχουν δικαιώματα και όχι οι ανεμβολίαστοι υποχρεώσεις. Και πολύ καλά θα κάνουν γιατί αν ρίξετε μία ματιά στις εντατικές ή στους θανάτους θα βρείτε είτε ατυχείς ανθρώπους που δεν πρόλαβαν να το κάνουν, είτε αρνητές που δυστυχώς είναι άξιοι της μοίρας τους.

-Κάποιος με ρώτησε διαβάζοντας τα περί ανασχηματισμού που έγραψα χθες, αν στους αμετακίνητους είναι και ο Γεραπετρίτης. «Δεν γνωρίζω κάποιον άλλο που να μπορεί να ελέγχει όλο το νομοθετικό έργο της κυβέρνησης στο Μ.Μ.», μου απάντησε η πηγή μου. Σας το γράφω, λοιπόν, χωρίς σχόλιο γιατί πραγματικά δεν γνωρίζω κάτι άλλο. Άσε που θα στενοχωρηθεί ο Peanut αν φύγει (λίγο είναι;).

-Τελικώς, δεν έχω καταλάβει ακόμα τι θα γίνει με το θέμα των τεστ covid που απαιτούν οι χώρες από τις οποίες προέρχονται (και επιστρέφουν) οι τουρίστες. Κάποιοι μεγάλοι ταξιδιωτικοί οργανισμοί έχουν κάνει συμφωνίες με ιδιώτες και καλύπτουν και το μεγάλο κόστος. Οι «ξέμπαρκοι» τουρίστες που επιστρέφουν πώς, πότε και πού θα το κάνουν άραγε, και κυρίως ποιος θα τους το κάνει; Ελπίζω να μην έχουμε «διαμεσολαβούσες εταιρείες» πάλι όπως στην περίπτωση κάποιας «Mainsys» που απλά κάνει τον τροχονόμο. Το παρακολουθώ κι εγώ και κάποιοι ακόμα στο Μ.Μ.

-Καταρχάς, να σας πω ότι το νέο στην αγορά σήμερα είναι ότι άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το Tier Ι της Τράπεζας Πειραιώς. Το ενδιαφέρον, όπως ακούω, συνοψίζεται στο ότι, πιθανώς, η έκδοση να είναι και μεγαλύτερη από τα 300 με 400 εκατ. που ανέφεραν οι αρχικές πληροφορίες.
Οι προσφορές, ωστόσο, θα καθορίσουν το ποσό. Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι το επιτόκιο με το οποίο βγαίνει το ομόλογο, καθώς έχει μεσολαβήσει η αύξηση του 1,38 δισ.

-Είναι ορισμένες σπάνιες στιγμές στη ζωή, που θαρρείς ότι αν σταθείς ακίνητος, μπορείς σχεδόν να ακούσεις τα γρανάζια της (επιχειρηματικής) ιστορίας να γυρίζουν. Μια τέτοια στιγμή διαδραματίστηκε την περασμένη Κυριακή, την ώρα που εσείς κάνατε μπάνιο στη θάλασσα, στην ταπεινή οδό Ερμού 25 στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας. Ναι , εκεί στα κεντρικά γραφεία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ «δάκρυσαν και οι τοίχοι» όπως λέει η πηγή μου, όταν ο Δημήτρης Κούτρας πέρασε και πάλι το κατώφλι των γραφείων του ομίλου. Και η επίσκεψη του ανθρώπου που έχει χορέψει τα περισσότερα τσάμικα και καλαματιανά πάνω στο οδόστρωμα Εθνικών οδών με υπουργούς και παράγοντες όλων των κυβερνήσεων, δεν έγινε από νοσταλγία, αλλά για να συναντήσει τον CEO της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Θύμιο Μπουλούτα. Μάλιστα, το γραφείο του Μπουλούτα είναι αυτό που παλιότερα ήταν το γραφείο που χρησιμοποιούσε ο Κούτρας. Όπως προφανώς καταλαβαίνετε, η Κυριακή επιλέχθηκε επί τούτου, επειδή οι εγκαταστάσεις της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ήταν παντελώς άδειες -έρημες- από στελέχη και εργαζόμενους. Τι συζήτησαν; Θα είμαι απολύτως ειλικρινής: δεν έχω την παραμικρή ιδέα. Αλλά για να αποφασίσουν Μπουλούτας και Κούτρας να συναντηθούν μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, μπορείτε να βάλετε στο μυαλό σας όποιο σενάριο σας αρέσει. Όλα παίζουν.

-Περιπλέκεται επικίνδυνα η υπόθεση με τα ναυπηγεία και τις φρεγάτες. Οι ενδιαφερόμενοι για τις φρεγάτες συνοδευόμενοι από τον πρέσβη της χώρας τους έκαναν τις επαφές τους, κατέθεσαν τις προτάσεις τους, διαγκωνίζονται για την καλύτερη προσφορά και στο τραπέζι πέφτει επαναληπτικά η πρόταση για κατασκευή των τριών εκ των τεσσάρων φρεγατών σε ελληνικά ναυπηγεία, δηλαδή στην Ελευσίνα ή στον Σκαραμαγκά. Ως εδώ καλά, με την Ελευσίνα να είναι πιο έτοιμη, ενώ για τον Σκαραμαγκά έχουμε τη διαδικασία, όπου θα πουληθεί κομματιαστά μέσω δύο διαγωνισμών. Έλα όμως που η ΟΝΕΧ με τον Πάνο Ξενοκώστα προσπαθεί να ξεμπλέξει το κουβάρι των οικονομικών χρεών της Ελευσίνας. Τους είχαν πει για 100 εκατομμύρια και ψάξε ψάξε το Ναυπηγείο ο λογαριασμός έχει φθάσει τα 400 εκατ. χωρίς να υπολογίζονται οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν και υπολογίζονται στα 200 εκ. Τα νούμερα είναι απαγορευτικά κι αν δεν γίνει γενναίο κούρεμα των οφειλών, τότε η διαδικασία για την Ελευσίνα θα κολλήσει. Από την άλλη ο Θεόφιλος Πριόβολος είναι ο επικρατέστερος για τον Σκαραμαγκά. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός βγήκε άγονος την πρώτη φορά.

-Έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, φρεγάτες δεν έχουμε ούτε όμως και ναυπηγεία, ο χρόνος κυλάει και η ανάγκη για αναβάθμιση του ελληνικού στόλου επείγει. Ξένοι διπλωμάτες που παρακολουθούν τις εξελίξεις λένε ότι η χρονική πίεση είναι τεράστια και υπό τέτοιες συνθήκες είναι δύσκολο να ληφθεί η σωστή απόφαση. Επειδή το αδιέξοδο αρχίζει να φαίνεται κυκλοφορεί η πρόταση να εμπλακούν στο project με τις φρεγάτες και τα δύο ελληνικά ναυπηγεία. Στο τραπέζι όμως είναι και το σενάριο και οι τέσσερις φρεγάτες να κατασκευαστούν στα ναυπηγεία της χώρας που θα πάρει την παραγγελία.

-Επειδή ακούγονται διάφορα σε σχέση με το project του Ελληνικού, η πραγματικότητα είναι η εξής: Η κυβέρνηση δύο σχεδόν χρόνια από την εκλογή της έχει κάθε λόγο να προχωρήσει άμεσα η ουσιαστική έναρξη της επένδυσης, πέραν των άλλων και για να αρχίσουν να εισρέουν τα πρώτα χρήματα από το έργο στα δημόσια ταμεία. Από την άλλη πλευρά, η LAMDA DEVELOPMENT έχει επίσης κάθε λόγο να επιταχύνει το έργο για να μετουσιώσει σε ζεστό χρήμα τις πολλές προκρατήσεις που έχει για τις κατοικίες στο Ελληνικό. Επειδή, λοιπόν, η υπόθεση του καζίνο στο Ελληνικό που αποτελεί προαπαιτούμενο για το project θα χρειαστεί για να τελειώσει διάστημα 2-3 μηνών, δεν αποκλείεται το Ελληνικό Δημόσιο και η LAMDA να προχωρήσουν στη μεταβίβαση των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ πριν από την τυπική ολοκλήρωση της υπόθεσης καζίνο στο Ελληνικό ή πιο σωστά, του Ολοκληρωμένoυ Τουριστικού Συγκροτήματος με καζίνο (IRC) στο πρώην αεροδρόμιο.

-Σε ό,τι αφορά το καζίνο, κρατήστε ότι δεν αποκλείεται με δεδομένη την ελκυστικότητα του project να υπάρξουν μετοχικές ανακατατάξεις στο σχήμα του Inspire Athens, με τη ΓΕΚΤΕΡΝΑ να αναλαμβάνει τη πλειοψηφία στην κοινοπραξία που θα πραγματοποιήσει το έργο, επιτυγχάνοντας έτσι, αφενός να αυξήσει το ποσοστό και τα προσδοκώμενα έσοδα της και αφετέρου να ενοποιεί στον ισολογισμό της τα έσοδα από την καθημερινή λειτουργία του IRC. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα στην κοινοπραξία Inspire Athens, η ΓΕΚΤΕΡΝΑ κατέχει το 35% και η MOHEGAN (όπου προ μηνών υπήρξαν διοικητικές αλλαγές με την αποχώρηση του Mario Kontomerkos) ποσοστό 65%.

Κρατήστε και κάτι ακόμη: πέρα από τα τυπικά που απομένουν (Ελεγκτικό, κύρωση από τη Βουλή, έκδοση αδειών), μια μικρή καθυστέρηση οφείλεται και στην προσπάθεια των εμπλεκόμενων πλευρών να εναρμονίσουν τα αρχιτεκτονικά σχέδια του καζίνο με το ευρύτερο περιβάλλον του project, αλλά και των δεδομένων που ισχύουν στη χώρα.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.