ΑΓΟΡΕΣ

Μεγάλη πτώση στις μετοχές των luxury εταιρειών – Βουτιά έως 8% για τη Louis Vuitton (upd)

Το μπαράζ ρευστοποιήσεων αποδίδεται στο «ξεφούσκωμα» των πωλήσεων, οι οποίες καταγράφουν σταθερή επιβράδυνση το τελευταίου διάστημα

(last update 13.10) Μεγάλη πίεση δέχονται οι μετοχές των εταιρειών πολυτελών ειδών, οι οποίες βλέπουν τις πωλήσεις να επιβραδύνονται σταθερά, μην δίνοντας συνέχεια στην «τρελή» πορεία των προηγούμενων ετών.

Είναι ενδεικτικό ότι η μετοχή της γαλλικής Louis Vuitton (LVMH), μετά τα απογοητευτικά μεγέθη του γ΄ τριμήνου, παρουσιάζει μεγάλες απώλειες στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, βουλιάζοντας έως και κατά 8% στη συνεδρίαση της Τετάρτης.

Παρόμοια είναι η εικόνα και στους υπόλοιπους μεγάλους του κλάδου, με τις μετοχές των Peers Richemont, Christian Dior και Burberry να περιορίζονται κατά τουλάχιστον 4%.

Το μπαράζ ρευστοποιήσεων για τις εταιρείες, των οποίων τα προϊόντα απευθύνονται στους ευκατάστατους και στους πλούσιους αυτού του κόσμου, αποδίδεται στο «ξεφούσκωμα» των πωλήσεων, οι οποίες καταγράφουν σταθερή επιβράδυνση το τελευταίου διάστημα.

Ενδεικτική είναι η εικόνα στα οικονομικά μεγέθη της LVMH. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν στο γ’ τρίμηνο με ρυθμό κατώτερου των εκτιμήσεων, σε ακόμη μία ένδειξη της αγοραστικής κόπωσης των καταναλωτών σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο γαλλικός οίκος, τα έσοδα της μονάδας ένδυσης και δερμάτινων ειδών (Louis Vuitton και Christian Dior) αυξήθηκαν κατά μόλις 9% έναντι των εκτιμήσεων περί 11,2%. Ακόμα χειρότερες ήταν οι επιδόσεις στη μονάδα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών, όπου οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση κατά 14%.

Το κύριο πρόβλημα της LVMH και των υπόλοιπων εταιρειών του κλάδου είναι η μείωση του τζίρου στην τεράστια αγορά της Κίνας, αλλά και η στασιμότητα στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ.

Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι η LVMH, προ εβδομάδων, απώλεσε το τίτλο της ακριβότερης εισηγμένης στην Ευρώπη, παραχωρώντας τα σκήπτρα του «πρωταθλητή» στη φαρμακευτική Novo Nordisk.

Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι το μετα-πανδημικό ράλι των εταιρειών πολυτελών ειδών οδεύει προς το τέλος του, καθώς οι αγοραστικές δυνατότητες των καταναλωτών αρχίζουν να φθίνουν, εμφανίζοντας σημάδια εμφανούς κόπωσης.

Γι’ αυτό τον λόγο, βλέπουμε τη μετοχή της LVMH να χάνει 2% από τις αρχές του έτους, με τη χρηματιστηριακή της αξία να κατέρχεται του ορίου των 350 δισ. ευρώ. Κατά 13% χάνει μέσα στο 2023 και η μετοχή της Kering, μητρικής εταιρείας της Gucci, ενώ οι ετήσιες απώλειες για τις μετοχές των Christian Dior και Burberry διαμορφώνονται στο -4% και στο -14%, αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμα

Ο Stefanos, το Kefalaio και ο ναυαρχούκος, το ναυάγιο και ο πόλεμος των Α., ο Μασούτης… εργολάβος και το δεύτερο στεφάνι του Δασκαλόπουλου

Η «μάχη» των «γιγάντων»: Γιατί Μαρινάκης, Φέσσας, Στάσσης θέλουν τον Κωτσόβολο

Bob W: Στην Αιόλου μετά το deal με την Blend Development της οικογένειας Καλλιτσάντση για το “Blend Hotel” (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""