Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η νέα «διπλή» έξοδος της Ελλάδας στις αγορές.  Το Ελληνικό Δημόσιο άντλησε συνολικά το ποσό των 2,5 δισ. ευρώ με την επανέκδοση των 5ετών και 30ετών ομολόγων με τις προσφορές να «αγγίζουν» τα 19 δισ. ευρώ.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το κόστος δανεισμού. Το επιτόκιο για το 5ετές ομόλογο είναι σχεδόν μηδενικό ενώ για το 30ετές διαμορφώνεται στο 1,67%, χαμηλότερα και από τα επιτόκια της Ιταλίας.

Με δεδομένο ότι έχει ήδη καλυφθεί το πρόγραμμα δανεισμού για φέτος το υπουργείο επιδιώκει με τις νέες δημοπρασίες να καλύψει είτε παρελθούσες λήξεις ομολόγων είτε να ανανεώσει με χαμηλότερο κόστος μακροχρόνιες εκδόσεις.

Την ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση και τις ιστορικά χαμηλές αποδόσεις σχολιάζει το υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωσή του, υπογραμμίζοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της επιτυχούς έκδοσης.

Νωρίτερα στο newmoney:

Υψηλή προσφορά που ανέρχεται στα 14 δισ. ευρώ εκδηλώνεται για την επανέκδοση των 5ετών και 30ετών ομολόγων του Ελληνικού δημοσίου. Η προσφορά για τα 5ετή ομόλογα ξεπερνά τα 6,6 δισ. ευρώ και για τα 30ετή κυμαίνεται άνω των 7,3 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για την πέμπτη έξοδο στις διεθνείς αγορές από την αρχή του 2021 με την Αθήνα να διορίζει ως lead managers τις Alpha Bank, Barclays, Citi, Commerzbank και Morgan Stanley, για την επανέκδοση του 5ετούς ομολόγου (λήξης 2026) με κουπόνι 0% και του 30ετούς  (λήξης 2052) με κουπόνι 1,875%.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που η Αθήνα προχωρά σε διπλή έκδοση.

Τον Μάρτιο το ελληνικό Δημόσιο άντλησε το ποσό των 2,5 δισ. ευρώ από την έκδοση 30ετούς ομολόγου με το επιτόκιο να διαμορφώνεται στην περιοχή του 1,9%.

Ενώ στις αρχές Μαϊου άντλησε από το 5ετές ομόλογο ακόμη 2,5 δισ. ευρώ με επιτόκιο 0,2%.

Ήδη από τις προηγούμενες εκδόσεις το Ελληνικό Δημόσιο έχει αντλήσει από τις αγορές περίπου 11,5 δισ. ευρώ, καλύπτοντας έτσι το στόχο τού δανειακού προγράμματος που είχε τεθεί για φέτος. Βέβαια ο συγκεκριμένος στόχος που είχε τεθεί με την κατάθεση του Προϋπολογισμού στηριζόταν σε διαφορετικά δεδομένα από αυτά που δημιούργησε η πανδημία. Για παράδειγμα όταν συντάχθηκε ο Προϋπολογισμός του 2021, πέρυσι το φθινόπωρο, το πακέτο για την ανακούφιση των συνεπειών από την κρίση του κορονοϊού υπολογίζονταν στα 7,5 δισ. ευρώ, ενώ πλέον αισίως έχει ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ.

Το Ελληνικό Δημόσιο το 2021 έχει προχωρήσει στις εξής εκδόσεις ομόλογων:

– Ιανουάριος 2021, 10ετές ύψους 3.5 δισ. ευρώ

– Μάρτιος 2021, 30ετές ύψους 2,5 δισ. ευρώ

– Μάιος 2021, 5ετές ύψους 3 δισ. ευρώ

– Ιούνιος 2021, 10ετές ύψους 2,5 δισ. ευρώ.

Σήμερα τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας πλησιάζουν τα 37 δισ. ευρώ. Συνεπώς, δεν φαίνεται να προκύπτει ανάγκη κάλυψης άμεσων αναγκών το Δημοσίου χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η εξασφάλιση ρευστότητας και μάλιστα με χαμηλό κόστος δεν είναι καλοδεχούμενη.

Η επιλογή της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου για την έξοδο της χώρας στις αγορές φαίνεται να δικαιολογείται από το ευρύτερο ευνοϊκό κλίμα για τους ελληνικούς τίτλους, καθώς η ζήτηση υπερβαίνει την προσφορά χάρη και στη στρατηγική που έχει υιοθετήσει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (προγράμμα PEPP).

Επιπλέον η Αθήνα με αυτόν τον τρόπο προλαβαίνει τις όποιες ανακοινώσεις από την πλευρά της ΕΚΤ το επόμενο χρονικό διάστημα που ενδεχομένως να κινηθούν προς την κατεύθυνση της περιορισμού της νομισματικής πολιτικής.

Όπως έγινε γνωστό χθες, ο πληθωρισμός στη Ζώνη του Ευρώ διαμορφώθηκε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 10 ετών τον Αύγουστο, βάζοντας σε δοκιμασία τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Οι υψηλότερες ενδείξεις πληθωρισμού της Τρίτης πιθανότατα θα ασκήσουν πίεση στους κεντρικούς τραπεζίτες της ευρωζώνης, ειδικά όταν συνδυάζονται με σχόλια της Fed στις ΗΠΑ, η οποία εξετάζει την άρση των μέτρων πριν από το τέλος του έτους.

Τα πρακτικά από την τελευταία συνεδρίαση της ΕΚΤ έδειξαν ότι ορισμένα μέλη πιστεύουν ότι η στάση της τράπεζας υποτιμά τον κίνδυνο υψηλότερου πληθωρισμού.

Διαβάστε ακόμα:

«Κουρεμένα» ενοίκια: Ανατροπή στο χρονοδιάγραμμα καταβολής των αποζημιώσεων

Σκρέκας: Ενδεχόμενη αύξηση στο ρεύμα – Οι καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς (vid)

Xiaomi: Πρεμιέρα για την είσοδό της στην ηλεκτροκίνηση