Ξεκινά σήμερα, Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024 και ολοκληρώνεται την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024 η δημόσια προσφορά των εταιρικών ομολογιών της «Autohellas Α.T.E.Ε.». Το ομόλογο που θα εκδώσει η εισηγμένη είναι 5ετούς διάρκειας με στόχο τη συγκέντρωση κεφαλαίων 150 εκατ. ευρώ – 200 εκατ. ευρώ, ενώ το εύρος επιτοκίου ορίστηκε μεταξύ 4,25% και 4,6%.

Ο Όμιλος Autohellas δραστηριοποιείται στην ενοικίαση και διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, μέσω βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων. Οι δραστηριότητες ενοικίασης και διαχείρισης στόλου επεκτείνονται περαιτέρω διεθνώς μέσω θυγατρικών σε οκτώ χώρες που βρίσκονται στην Πορτογαλία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Ρουμανία, τη Σερβία, το Μαυροβούνιο, την Κροατία και την Ουκρανία. Επιπρόσθετα, και παράλληλα με αυτές της ενοικίασης και διαχείρισης στόλου, οι κύριες δραστηριότητες του Ομίλου περιλαμβάνουν την εμπορία αυτοκινήτων- ανταλλακτικών καθώς και δραστηριότητες υποστήριξης μετά την πώληση στην Ελλάδα μέσω ελληνικών θυγατρικών.

Η εξαγορά του αντιπροσώπου της Hertz στην Πορτογαλία στο τέλος του 2022 συνέβαλε στη μεγάλη αύξηση του τζίρου στις διεθνείς δραστηριότητες. Η δραστηριότητα εισαγωγής και διανομής των Fiat/Jeep/Alfa Romeo στην Ελλάδα, αρχής γενομένης από τον Μάιο 2023, ενοποιείται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης. Με την προσθήκη της αντιπροσωπείας FCA Greece (Fiat/Alfa Romeo/Jeep) η Autohellas στον τομέα της εμπορίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα μαζί με την εισαγωγή και διανομή των Hyundai, KIA, SEAT/CUPRA έχει μερίδιο αγοράς 25%.

Σήμερα, ο απασχολούμενος στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ξεπερνά τα 57.000 αυτοκίνητα, με 11.600 συνολικές αγορές νέων αυτοκινήτων. Η Autοhellas έχει εκπονήσει επενδυτικό πλάνο 300 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία για αγορά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων αλλά και την δημιουργία των αναγκαίων υποδομών υποστήριξης και φόρτισης στο δίκτυό της. Για το σκοπό αυτό προχώρησε σε σύναψη δύο συμβάσεων συγχρηματοδότησης από δύο εμπορικές τράπεζες και με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF).

Σημειώνεται ότι η Autohellas έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε στοχευμένες στρατηγικές κινήσεις που επιτρέπουν την εξασφάλιση συνεργειών, σε τεχνολογικές επενδύσεις και στην ανάπτυξη νέων λύσεων για την κινητικότητα του μέλλοντος. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια, η Autohellas εμπλουτίζει σταθερά τον στόλο της με «πράσινα» οχήματα. Επιπλέον, η εταιρεία για τα επόμενα χρόνια έχει θέσει σε εφαρμογή επενδυτικό πλάνο 300 εκατ. ευρώ για αγορά αποκλειστικά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων.

Στόχος της έκδοσης του ΚΟΔ είναι να εκδοθούν έως διακόσιες χιλ. (200.000) κοινές, ονομαστικές, άυλες, έντοκες ομολογίες, με διάρκεια πέντε (5) έτη και ονομαστική αξία €1.000 εκάστη, δίνοντας στο ευρύ επενδυτικό κοινό, θεσμικούς και ιδιώτες επενδυτές, τη δυνατότητα συμμετοχής στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Autohellas.

Στην περίπτωση πλήρους κάλυψης της έκδοσης τα καθαρά κεφάλαια που θα κατευθυνθούν στην εταιρεία θα φθάσουν τα περίπου 195,4 εκατ. ευρώ, μετά από την αφαίρεση δαπανών της έκδοσης ύψους περίπου 4,6 εκατ. ευρώ.

Το ποσό αυτό, σύμφωνα με το ενημερωτικό, θα χρησιμοποιηθεί έως εξής:

  • Μέσα σε έξι μήνες θα διατεθούν 100 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού και συγκεκριμένα: Ποσό 65 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή
  • ομολογιακού δανείου προς την Alpha Bank, επιπλέον 15 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή οφειλής σε ομολογιακό δάνειο προς την Eurobank και ακόμη 20 εκατ. ευρώ για δάνειο από την Τράπεζα Πειραιώς.
  • Μέσα σε ένα χρόνο ποσό 56 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για την ανανέωση ή αναβάθμιση του στόλου αυτοκινήτων του ομίλου.
  • Τα υπόλοιπα 39,4 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν ως κεφάλαιο κίνησης εντός ενός έτους από την ημερομηνία έκδοσης.

Σε περίπτωση μερικής κάλυψης του Ομολογιακού Δανείου, τα συνολικά καθαρά αντληθέντα κεφάλαια θα διατεθούν αναλογικά (pro rata) για τους παραπάνω σκοπούς.

Διαβάστε ακόμη 

Οικογένεια Τσαντίλη: O «εμφύλιος» και η κρίση έφεραν την παρακμή και τα… σφυριά (pics)

Επισπεύδεται ο νόμος για τα ομόφυλα ζευγάρια, η δημοσκόπηση του Μαξίμου και η δημοφιλία του ΚΜ, τα ξενοδοχεία που επιδοτούνται και ο… γάμος που σχόλασε

Fraport Greece: Αγγιξαν τα 34 εκατ. οι επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το 2023 – Μόνη χαμένη η Μύκονος (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ