Οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα όχι μόνον συνεχίζονται αλλά και εντείνονται προκαλώντας αναταράξεις που δοκιμάζουν την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων.

Πριν λίγους μήνες σε ημερίδα της ΕΥ για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19, είχε αναφερθεί ότι οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού αποτελούν πλέον τη νέα κανονικότητα.

Το «μποτιλιάρισμα» στα μεγαλύτερα κινεζικά λιμάνια -κάποια εκ των οποίων έκλεισαν λόγω πανδημίας- έχει ως αποτέλεσμα να παραμένουν σε υψηλότατα επίπεδα οι ναύλοι των φορτηγών πλοίων και των containerships.

H Κίνα για να αντιμετωπίσει τις εξάρσεις της επιδημίας εφαρμόζει επιθετική πολιτική lockdown, στρατηγική που προκαλεί ανησυχία στους αναλυτές ότι θα επιτείνει τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας επηρεάζοντας σοβαρά την επιχειρηματική λειτουργία.

Η αυξημένη μεταδοτικότητα της μετάλλαξης Δέλτα καθιστά πολύ πιο δύσκολο τον περιορισμό της επιδημίας και οι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι αυτό θα πλήξει την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας και θα επηρεάσει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Οι επιπτώσεις από τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι ασύμμετρες και «αγγίζουν» τους πάντες.

Για παράδειγμα, πρόσφατα πληροφορηθήκαμε από την Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ ότι η άνοδος στα ναύλα των πλοίων λόγω των προβλημάτων στα κινεζικά λιμάνια συνέπεσε με κακές καιρικές συνθήκες στη Βραζιλία, με αποτέλεσμα να εκτοξεύονται διεθνώς οι τιμές του καφέ.

Μάθαμε επίσης ότι ένα από τα προβλήματα που έχουν να διαχειριστούν αυτό το διάστημα στον ΟΛΠ είναι οι ακυρώσεις προσεγγίσεων σε λιμάνια ή και δρομολογίων εξαιτίας του «μποτιλιαρίσματος» που παρατηρείται σε διεθνώς σημαντικά λιμάνια, φαινόμενο που αν ενταθεί θα αυξήσει τις ελλείψεις πρώτων υλών και, συνεπώς, τις τιμές.