Ο αεροπορικός κλάδος είναι εκ των κλάδων που έχουν δεχθεί ισχυρότατο πλήγμα από την πανδημία του κορωνοϊού, με 42 εταιρείες έως σήμερα, να έχουν αιτηθεί για προστασία από τους πιστωτές ή να έχουν μπει σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η Norwegian Air είναι ο τελευταίος αερομεταφορέας ο οποίος κατέθεσε αίτηση για προστασία από τους πιστωτές σε δικαστήριο της Ιρλανδίας, ενώ σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία IBA έως τα τέλη του 2020 οι εταιρείες οι οποίες θα καταφύγουν σε νομικές διαδικασίες θα ανέλθουν στις 70.

«Το δ΄ τρίμηνο του 2020 και το α΄ τρίμηνο του 2020 αναμένεται να είναι ισόποσα τραγικά», αναφέρει ο Στιούαρτ Χάτσερ της IBΑ. «Οι αεροπορικές εταιρείες θα δοκιμάσουν τα πάντα προκειμένου να τα καταφέρουν έως το Πάσχα, περίοδος όπου η παραδοσιακά υψηλότερη ζήτηση θα συμπέσει με την κυκλοφορία του εμβολίου, ωστόσο θα έρθει κάποια στιγμή πριν από την περίοδο αυτή, κατά την οποία θα χρήματα θα στερέψουν».

Ενώ μια ανάκαμψη στη ζήτηση των πτήσεων απέτρεψε κάποιες χρεοκοπίες τους προηγούμενους μήνες, το δεύτερο κύμα του κορωνοϊού και τα καινούργια lockdowns, σε συνδυασμό με την παραδοσιακή μείωση στη χειμερινή κίνηση, θα επιβαρύνει περισσότερο τα πράγματα, υπογραμμίζει ο Χάτσερ.

Ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ Αλεξάντρ Ζουνιάκ προειδοποίησε σήμερα ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν την πολυτέλεια να περιμένουν την κυκλοφορία του εμβολίου, τονίζοντας ότι το μέγεθος του αντίκτυπου της πανδημίας έχει ξεπεράσει οποιαδήποτε εκτίμηση, ενώ για άλλη μία φορά απηύθυνε έκκληση στις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν τα τεστ πριν από τις πτήσεις, ούτως ώστε να καταστεί δυνατό να επιτραπεί η μαζική μετακίνηση μέσω των αεροπλάνων με ασφαλή τρόπο.

Όπως προειδοποίησε από την πλευρά του ο αξιωματούχος της ΙΑΤΑ Τζέιμς Γουιλτχάιρ, τα εμβόλια δεν θα είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό για ταξιδιωτικό σκοπό, τουλάχιστον μέχρι το β΄ εξάμηνο του 2020 και ενδεχομένως πολύ αργότερα σε μεγάλες περιοχές του κόσμου.

«Οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν τα κεφαλαιακά αποθέματα για να αντέξουν τόσο πολύ», ανέφερε κατηγορηματικά, προσθέτοντας ότι για τις αεροπορικές εταιρείες οι οποίες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν κρατική στήριξη, η κατάσταση θα είναι πολύ δύσκολη.

Οι αιτήσεις αφερεγγυότητας είναι η πιο σύνηθης πρακτική στη Νότια Αμερική, με εταιρείες όπως οι Latam Airlines, Avianca Holdings και Grupo Aeromexico να έχουν καταφύγει σε αυτή την κίνηση.

Στις ΗΠΑ 50 δισ. δολάρια από το νόμο Cares έχουν αποτρέψει ένα κύμα χρεοκοπιών.

Στην Ευρώπη οι κυβερνήσεις διέθεσαν αρκετά δισ. ευρώ κρατικής στήριξης για να διασωθούν οι Air France-KLM και Lufthansa, ενώ σημαντικά μικρότερης κλίμακας ήταν η οικονομική βοήθεια προς τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως οι Ryanair και easyJet.

Διαβάστε ακόμη

Tράπεζα Πειραιώς: Ενέργειες κεφαλαιακής ενίσχυσης 1δισ. μέχρι το τέλος 2021 – Τι έδειξαν τα αποτελέσματα 9μήνου

Μύκονος: Ο businessman πίσω από τη νέα μαρίνα στον Πλατύ Γιαλό

Παπαευαγγέλου για κορωνοϊό: Στο 86% η πληρότητα στις ΜΕΘ πανελλαδικά – Πιέζεται το ΕΣΥ