Η Boeing Co. σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό σκοπεύει να επεναφέρει σε επιχειρησιακή λειτουργία τα αεροσκάφη τύπου το 737 Max που έχουν καθηλωθεί λόγω των τελευταίων ατυχημάτων μέσα στον Οκτώβριο. Παράλληλα , όμως, η εταιρεία σχεδιασμού και κατασκευής αεροσκαφών ετοιμάζεται και για ένα χειρότερο σενάριο, μια παράταση της καθήλωσης των αεροσκαφών αυτού του τύπου για περισσότερους μήνες.

Ο συνδυασμός των προσπαθειών ώστε να ανταπεξέλθει η Boeing και στα δυο ενδεχόμενα σενάρια είναι η πιο δύσκολη διαδικασία στην ιστορία της αγοράς εργασίας των ΗΠΑ για τον τελευταίο μισό αιώνα. Η εταιρεία χρειάζεται να προσλάβει και να απασχολήσει έμπειρους μηχανικούς και σχεδιαστές , κάτι που είναι πολύ  δύσκολο. Ετσι σκέπτεται ως μια λύση της τελευταίας στιγμής να προβεί σε ένα προσωρινό κλείσιμο ορισμένων εργοστασίων προκειμένου να διατηρήσει το εργατικό της δυναμικό.

Η Boeing, με έδρα το Σικάγο,  θέλει να αποφύγει μια ενδεχόμενη διάχυση της τεχνογνωσίας στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών σσε ολόκληρη τη Βόρεια Αμερική καθώς φαίνεται σταδιακά να ηρεμεί  από την κρίση του Max. Το «ρίσκο» που αντιμετωπίζει είναι αν μεγάλος αριθμός εργαζομένων με υψηλή εξειδίκευση από τις 600 επιχειρήσεις των ΗΠΑ, οι περισσότερες από τις οποίες κατασκευάζουν εξαρτήματα για το συγκεκριμένο τζετ πρέπει να μετακινηθούν σε άλλες εργασίες, σε μια εποχή ιστορικά χαμηλής ανεργίας.

Η εταιρεία μελετά αν θα διακόψει την κατασκευή του Max για μια σύντομη, σαφώς καθορισμένη χρονική περίοδο, σύμφωνα με πηγές που ασχολούνται με το θέμα. Υπολογίζουν ότι η προσέγγιση αυτή θα τη διαφυλάξει από περιττά έξοδα  και θα είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσει εκτεταμένες απολύσεις από την επιβολή άλλης επιβράδυνσης του εργοστασίου.

Οι αρμόδιοι της Boeing δεν διευκρίνησαν τα βασικά σημεία για το πώς θα διαχειριστούν έναν έστω και προσωρινό τερματισμό λειτουργίας των εργοστασίων αλλά και κρίσιμες λεπτομέρειες όπως ο μισθός  των εργαζομένων. Αλλά η ιδέα είναι ότι οι  εργαζόμενοι θα προτιμούσαν την ασφάλεια μιας συγκεκριμένης παύσης λειτουργίας  παρά μια παρατεταμένη περίοδο αργής και υποτονικής παραγωγής που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απολύσεις.

«Καθώς εργαζόμαστε για να υποστηρίξουμε την ασφαλή επιστροφή του 737 Max σε λειτουργία, συνεχίζουμε να αξιολογούμε τα σχέδια παραγωγής μας και να επενδύουμε στην υγεία του εργατικού μας δυναμικού, του συστήματος παραγωγής και της αλυσίδας εφοδιασμού», αναφέρει σε  ανακοίνωσή της η Boeing. «Η αγορά εξειδικευμένων εργαζομένων είναι μία από τις πολλές σκέψεις στις διαδικασίες προγραμματισμού των σεναρίων μας. Θα συνεχίσουμε να διατηρούμε θέσεις εργασίας στον τομέα της αεροδιαστημικής βιομηχανίας, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για τις ΗΠΑ και την παγκόσμια οικονομία».

Τα 400.000 κομμάτια που απαρτίζουν κάθε Max έρχονται σε μια ακολουθία χρονομετρημένη με σχεδόν χορογραφική ακρίβεια, σε μερικές περιπτώσεις, ως και την αυστηρά προκαθορισμένη ώρα. Ωστόσο, στους προμηθευτές σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις που οφείλονται σε απεργίες, στο παραδοσιακό κλείσιμο εργοστασίων της Boeing στο τέλος του έτους και σε άλλους εξωγενείς παράγοντες.

Μια προσωρινή διακοπή είναι μόνο μία από τις διάφορες επιλογές που εξετάζει η Boeing, προσπαθώντας παράλληλα να πείσει τους ρυθμιστές, τις αεροπορικές εταιρείες και τα πληρώματα  ότι το Max είναι ασφαλές μετά από τις δύο θανατηφόρες αεροπορικές συντριβές που στοίχισαν τη ζωή σε  346 άτομα και πυροδότησαν παγκόσμια οργή. Οι ανώτεροι υπάλληλοι αναφέρουν ότι το Max είναι σε καλό δρόμο για να εγκριθεί για να συνεχίσει να επιχειρεί στις αρχές του τέταρτου τριμήνου.