Σε συμφωνία με την κυβέρνηση του Καναδού πρωθυπουργού Τζάστιν Τριντό κατέληξε η Google αναφορικά με τον επίμαχο νόμο που θα την ανάγκαζε να πληρώσει για ειδήσεις.

Συγκεκριμένα, η Google συμφώνησε να καταβάλλει 100 εκατ. δολάρια Καναδά ετησίως (74 εκατ. δολάρια ΗΠΑ) σε οικονομική στήριξη, που θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τον πληθωρισμό, για ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων ειδήσεων στον Καναδά, ανέφερε η υπουργός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Pascale St-Onge σε δήλωσή της την Τετάρτη.

«Πρόκειται για 100 εκατομμύρια δολάρια C$ που δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο σύστημα. Είναι νέα χρήματα, νέα έσοδα. Είναι καλό για τον τομέα των ειδήσεων», δήλωσε η St-Onge στους δημοσιογράφους την Τετάρτη στην Οτάβα, προσθέτοντας ότι ο Καναδάς θα έχει τη δυνατότητα να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους εφόσον υπάρξει καλύτερη συμφωνία σε άλλες χώρες.

Η συμφωνία,  η οποία ήρθε έπειτα από μήνες διαπραγματεύσεων και έντονες αντιδράσεις τόσο από την Google όσο και από την Meta, μπορεί να αποτρέψει το μπλοκάρισμα των ειδήσεων που αναμενόταν τον επόμενο μήνα στον Καναδά στην πιο δημοφιλή μηχανή αναζήτησης στον κόσμο. Οι ειδήσεις εξακολουθούν να μην είναι διαθέσιμες στις πλατφόρμες Facebook και Instagram της Meta στον Καναδά.

Νίκη για τον Τριντό

Η ανακοίνωση είναι μια νίκη για τον νόμο του Τριντό για τις διαδικτυακές ειδήσεις, γνωστό και ως νομοσχέδιο C-18. Ο νόμος έχει ως στόχο να προσπαθήσει να αναγκάσει τόσο τη Meta όσο και τη Google να πληρώνουν τους τοπικούς εκδότες για την προβολή ειδησεογραφικού περιεχομένου στις πλατφόρμες τους. Το μέτρο είναι μια προσπάθεια να δοθεί ώθηση σε έναν κλάδο που έχει υποστεί τεράστιες απώλειες στα διαφημιτικά έσιδα. Κυβερνήσεις στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και αλλού επιδιώκουν επίσης να θεσπίσουν παρόμοια νομοθεσία για την ενίσχυση της δημοσιογραφίας, επισημαίνει το Bloomberg.

Η Meta και η Google είχαν υποστηρίξει ότι οι ίδιοι δεν βλέπουν μεγάλο οικονομικό όφελος από τις ειδήσεις και ότι στην πραγματικότητα παρέχουν μια υπηρεσία σε μέσα ενημέρωσης, μεγάλα και μικρά, βοηθώντας τα να προσεγγίσουν αναγνώστες, δυνητικούς συνδρομητές και διαφημιστές.

Η Meta ανέστειλε την προβολή ειδήσεων στον Καναδά νωρίτερα φέτος αντιδρώντας στον νόμο και η Google είχε απειλήσει να ακολουθήσει το παράδειγμά της όταν ο νόμος τεθεί σε ισχύ στις 19 Δεκεμβρίου, εκτός εάν η κυβέρνηση αμβλύνει τον αντίκτυπο της νομοθεσίας.

Διαβάστε ακόμη

Το «νέο» τέλος επιτηδεύματος: «Κούρεμα» 50% σε όλα, αλλά όχι σε όλους

Η ιστορία του Granville House: Το πιο ακριβό ακίνητο στο νοτιοανατολικό Λονδίνο

Τεχνητή νοημοσύνη: Φέρνει τεράστιες αλλαγές και στη μετεωρολογία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ