Οπως είναι γνωστό, η Facebook Inc. η εταιρεία που διχειρίζεται την ομώνυμη παγκόσμια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης δέχεται πολλές πιέσεις προκειμένου  να περιορίσει δραστικά και να εξαφανίσει ακόμα τις ψευδείς ειδήσεις (fake news) αλλά και την ρητορική μίσους.

Άν και από πλευράς του Facebook υπάρχει αυτή η βούληση, εν τούτοις είναι πολύ δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο καθώς δεν μπορεί να κατασκευαστεί καμμία ψηφιακή πλατφόρμα που να είναι αδιαπέραστη από την ανθρώπινη φύση.

Οπως ανέφερε η Καρολάϊν Έβερσον, αντιπρόεδρος, υπεύθυνη για τον τομέα μάρκετινγκ του γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σε πάνελ συζήτησης, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ διαφήμισης Cannes Lions 2019, στις Κάννες η εξάλειψη των απατηλών και ψευδών ειδήσεων, όπως και της ρητορικής μίσους «είναι ένα πρόβλημα που δεν μπορεί να λυθεί πλήρως. Και αυτό γιατί υπάρχουν αρκετά προβληματικά τμήματα στον πληθυσμό της ανθρωπότητας και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι μια αντανάκλαση και από αυτά».

Εταιρείες της τεχνολογίας, όπως Facebook, Twitter και το Youtube της Google έχουν δεχθεί πολλές φορές πυρά για το ότι δεν κάνουν τίποτα να σταματήσουν την ρητορική μίσους την προπαγάνδα υπέρ της τρομοκρατίας αλλά και την παραπληροφόρηση.

Η Facebook δεν παρέμεινε απαθής. Κάθε άλλο. Διέγραψε περί τα 2,2 δισεκατομύρια ψεύτικους λογαριασμούς στο πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ όπως είπε η Εβερσον, αυτή τη στιγμή περί τους 30,000 ανθρώπους εργάζονται στον τομέα της ασφαλείας της πλαρτφόρμας, ενώ πριν δυο χρόνια ήταν μόλις 3.000. Σήμερα το Facebook κατεβάζει το 99,8% του περιεχομένου με αναφορές υπέρ της τρομοκρατίας πριν γίνει ορατό από τους χρήστες και το 65% του περιεχομένου με ρητορική μίσους.

Είναι κάτι σαν το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, πρόσθεσε η Έβερσον. Η δουλειά αυτή δεν πρόκειται ποτέ να τελειώσει. Θα βρίσκεται πάντα σε εξέλιξη.