Οι λιγοστοί σταθμοί φόρτισης και η μείωση των επιδοτήσεων έχουν ήδη συμβάλει στην επιβράδυνση της εξάπλωσης των ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία. Τώρα πια, ο συγκεκριμένος κλάδος αναμένεται να αντιμετωπίσει ένα νέο εμπόδιο.

Η κυβέρνηση του Καγκελάριου Όλαφ Σολτς είχε προβλέψει περίπου 212 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2027 για κατασκευή έργων τα οποία συμπεριλαμβάνουν σταθμούς φόρτισης, εργοστάσια κατασκευής μπαταριών και μικροτσίπ. Η αιφνιδιαστική, πρόσφατη απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της χώρας η οποία ανέτρεψε τον δημοσιονομικό σχεδιασμό στη χώρα έχει δημιουργήσει πληθώρα αμφιβολιών για το εάν τα κεφάλαια θα είναι ακόμα διαθέσιμα.

Η γερμανική κυβέρνηση αναμένεται να χρειαστεί να καλύψει μία «τρύπα» στον προϋπολογισμό της ύψους εώς και 24 δισ. ευρώ, όπως ανέφερε στέλεχος της κυβέρνησης Σολτς σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg.

Αν και ο Καγκελάριος έχει τονίσει πως το Βερολίνο θα καταφέρει να βρει την χρηματοδότηση για τα απαραίτητα έργα για τον μετασχηματισμό της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, τα στελέχη εταιρειών τα οποία βασίζονταν στις επιδοτήσεις αυτές κοιτούν την κυβέρνηση «με μισό μάτι». Οι αναλυτές, παράλληλα, υποστηρίζουν πως η πολιτική αψιμαχία για την επίλυση της κρίσης αυτής θα συνεχιστεί και το επόμενο έτος. 

Οι καθυστερήσεις έχουν προκαλέσει αβεβαιότητα σε εταιρείες με τέτοια πρότζεκτ, όπως Volvo AB, Daimler Truck Holding AG, και την θυγατρική της Volkswagen AG, Traton, οι οποίες αποσκοπούν στην εγκατάσταση 1.700 φορτιστών για ηλεκτρικά επαγγελματικά μηχανήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Η κοινοπραξία τους με ονομασία Milence, σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν πρώτο κόμβο φόρτισης την επόμενη εβδομάδα στην ολλανδική πόλη Venlo.

Η Milence δεν έχει, μεν, αναφέρει πότε θα επεκταθεί στη Γερμανία, την οποία έχει χαρακτηρίσει και ως τη μεγαλύτερη δυνητική αγορά της, ενώ δεν έχει ανακοινώσει τον αριθμό των εγκαταστάσεων που θέλει να δημιουργήσει στη χώρα. Σημειωτέον πως η γερμανική κυβέρνηση είχε προϋπολογίσει περίπου 1,5 δισ. ευρώ ετησίως για την εγκατάσταση ηλεκτρικών φορτιστών υψηλής απόδοσης. 

«Όλοι εξακολουθούν να ελπίζουν πως θα βρεθεί μια λύση και τα πράγματα θα εξελιχθούν ομαλά», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας, προσθέτοντας πως «είμαστε ακόμα βέβαιοι πως μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας, όχι μόνο τους γερμανικούς αλλά και τους γενικότερους, ευρωπαϊκούς».

Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Γερμανίας αντιμετωπίζει ήδη πολλά προβλήματα, δεδομένης της καθυστέρησης εξάλειψης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, των προβλημάτων του λογισμικού των νέων οχημάτων και της περιορισμένης ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Volkswagen ανέφερε πρόσφατα πως ενδέχεται να προχωρήσει σε περισσότερες απολύσεις λόγω της μειωμένης ζήτησης. Οι Michelin και Continental έχουν ήδη ανακοινώσει κλείσιμο εργοστασίων στη χώρα. 

Τα χρόνια της αποδεδειγμένα λανθασμένης ενεργειακής πολιτικής, η γραφειοκρατία και το κόστος διαβίωσης έχουν όλα πλήξει την αναπτυξιακή προοπτική της Γερμανίας. Το Ιnflation Reduction Act του Τζο Μπάιντεν, από την άλλη, έχει προσελκύσει σωρεία εταιρειών οι οποίες θέλουν να κατασκευάσουν περισσότερες μπαταρίες και ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ.

Η σουηδική Northvolt AB επρόκειτο να λάβει χρηματοδότηση για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών στη βόρεια Γερμανία, ενώ το Βερολίνο είχε υποσχεθεί επίσης $20 δισ. για την ενίσχυση της τοπικής παραγωγής μικροτσίπ, σε μια προσπάθεια να αυξήσει την τεχνολογική αυτονομία της χώρας εν μέσω των γεωπολιτικών εντάσεων.

Τα κεφάλαια αυτά προορίζονται για έργα όπως το εργοστάσιο της TSMC αξίας $10 δισ. στη Δρέσδη και το εργοστάσιο της Intel αξίας $30 δισ. στο Μαγδεμβούργο. Οι εγκαταστάσεις αυτές αναμένεται να προμηθεύουν, μεταξύ άλλων, και τις αυτοκινητοβιομηχανίες με μικροτσίπ.

«Η κυβέρνηση θα πρέπει να παρουσιάσει το συντομότερο δυνατό ένα σχέδιο για τη διαμόρφωση του μέλλοντος της Γερμανίας», δήλωσε εκπρόσωπος του λόμπι VDA, προσθέτοντας πως «οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως και οι καταναλωτές χρειάζονται επειγόντως σαφήνεια, ασφάλεια και αξιοπιστία όσον αφορά την όλη κατάσταση».

Διαβάστε ακόμη

ΑΑΔΕ: Ομοβροντία από «καμπάνες» για  αμελείς στο «παρά ένα» της παραγραφής

Ο Ερντογάν, το νέο κόμμα και το ΠΑΣΟΚ, το placement της Τρ. Πειραιώς, ο θαρραλέος Ινδός επενδυτής και η τελευταία ευκαιρία για το Grant Resort

Ρεύμα: «Πόλεμος» πράσινων τιμολογίων και παρέμβαση της ΡΑΑΕΥ – Ικανοποίηση ΥΠΕΝ από το τιμολόγιο της ΔΕΗ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ