Η Google που αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων για την Αlphabet, ανακοίνωσε ότι προτίθεται να αλλάξει την πολιτική που ακολουθεί στον τομέα διαφήμισης μετά την απόφαση πολλών μεγάλων εταιρειών να αποσύρουν τις διαφημίσεις από την πλατφόρμα τους, καθώς εμφανίζονταν μαζί με προσβλητικό περιεχόμενο, όπως πχ. βίντεο που υποστήριζαν την τρομοκρατία και τον αντισημιτισμό.

Η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα επιτρέψει στους διαφημιστές να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με το πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους , τόσο στο YouTube, όσο και στο δίκτυο Google Display, που ποντάρει διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες.

Η ανωτέρω ανακοίνωση έρχεται μετά τις έντονες πιέσεις που άσκησαν στο YouTube, τόσο η βρετανική κυβέρνηση, όσο και η εφημερίδα Guardian, ώστε να ασκεί αυστηρότερπυς ελέγχους στην πλατφόρμα του, αφαιρώντας από το site διαφημίσεις που εμφανίζονται δίπλα σε ακατάλληλα βίντεο.

Έρευνα των Times του Λονδίνου είχε αποκαλύψει διαφημίσεις πολλών μεγάλων εταιρειών που εμφανίζονταν δίπλα σε περιεχόμενο που αφορούσε μηνύματα σχετικά με τον εθνικιστή David Duke και τον πάστορα Steven Anderson, που εξυμνούσε τη δολοφονία 49 ανθρώπων σε κλαμπ ομοφυλόφιλων.

Πέρυσι, η Google είχε αφαιρέσει σχεδόν 2 δισ. προσβλητικές διαφημίσεις από τις πλατφόρμες της και είχε βάλει στη «μαύρη λίστα» 100.000 διαφημιστές.

Πολλές βρετανικές εταιρείες αποφάσισαν να μποϊκοτάρουν τις διαφημίσεις της Google, μεταξύ αυτών η αλυσίδα σούπερ μάρκετ J Sainsbury, αλλά και η Guardian που ανακοίνωσε πως θα αποσύρει τις διαφημίσεις της μέχρι η Google να μπορέσει να εγγυηθεί ότι στο μέλλον δεν θα συμβούν φαινόμενα όπως αυτά που περιγράφηκαν παραπάνω.