Στην πέμπτη θέση των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία κατρακύλησε η Nissan, μετά τη βουτιά της μετοχής της σε χαμηλά 10ετίας. Αιτία η υποβάθμιση του outlook για τα ετήσια κέρδη και η αναστολή της καταβολής μερίσματος στα τέλη του έτους.

Η μετοχή υποχώρησε κατά 9,6% φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2009, με τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να διαμορφώνεται στα 2,17 τρισ. γεν ή 19,8 δισ. δολ., πίσω από την Subaru, την Suzuki, την Honda και την Toyota.

Από τις αρχές του έτους η μετοχή της Nissan έχει υποχωρήσει κατά 19%, ενώ το 2019 είχε χάσει 28% και το 2018 είχε απολέσει 22%.

Οι απώλειες αυτές ήλθαν ως αποτέλεσμα της πτώσης των πωλήσεων σε ΗΠΑ, Ιαπωνία και Ευρώπη, ενώ συνέτεινε και η σύλληψη του πρώην προέδρου της, Κάρλος Γκον. Η Nissan μείωσε την πρόβλεψη για τα ετήσια λειτουργικά κέρδη σε 85 δισ. γεν έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 150 δισ. γεν.

Με την περικοπή της πληρωμής μερίσματος στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2011 και την επιδίωξη για τη μείωση 12.500 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, η Nissan προσπαθεί να αποδεσμεύσει μετρητά για επενδύσεις στην τεχνολογία επόμενης γενιάς που απαιτείται προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική σε τομείς όπως ηλεκτρικά οχήματα και αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης