Η Airbus σκέπτεται σοβαρά να δημιουργήσει και να δρομολογήσει το πρώτο στον κόσμο υβριδικό-ηλεκτρικό αεροσκάφος καθώς επανασχεδιάζει τη στρατηγική της για την αντικατάσταση του ευρέως διαδεδομένου A320neo μέσα στην επόμενη δεκαπενταετία. Η κίνηση αυτή , αν πραγματοποιηθεί θα είναι ένα μεγάλο τεχνολογικό άλμα για την αεροπορική βιομηχανία.

Η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών είναι κάτι παραπάνω από βέβαιη ότι το επαναστατικό σύστημα ώθησης που έχει σχεδιάσει θα τη βοηθήσει να έχει κατασκευάσει ως το 2035 ένα νέο αεροσκάφος τζετ. Παράλληλα , έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της να χρησιμοποιήσει υβριδικούς κινητήρες, όχι μόνο στο νέο της αεροκάφος αλλά και στα πιο σημαντικά μοντέλα.

Ακόμη, βέβαια, δεν υπάρχουν καθορισμένα χρονοδιαγράμματα και προβλέπεται να υπάρξουν και αρκετές μεταβολές καθώς στο συγκεκριμένο σχέδιο εμπλέκονται πολλές και διαφορετικές διαδικασίες. Το βέβαιο είναι, όμως ότι η Airbus θα ξεκινήσει με την κατασκευή ενός μικρότερου τύπου τζετ, όπως για παράδειγμα το A321neo, το οποίο μπορεί να μεταφέρει ως 240 επιβάτες. Οποιαδήποτε άλλη απόφαση για περαιτέρω αλλαγές του σχεδιασμού θα εξαρτηθεί και από την δυναμική της αγοράς αλλά και από τον ανταγωνισμό σε παηκόσμιο επίπεδο, κυρίως από την Boeing.

Η Airbus θα συνεχίσει να κινείται προς την δημιουργία ενός συμβατικού αεροσκάφους που θα αντικαταστήσει την οικογένεια των A320, η οποία άρχισε να πετά κατά τα τέλη της δεκαετίας του ΄80, με στόχο να ανταγωνιστεί τον leader της αγοράς, το Boeing 737.

Ετσι μελετά τον επανασχεδιασμό των πτερύγων την χρησιμοποίηση περισσότερο σύνθετων υλικών και βελτιώσεις στην αρχιτεκτονική των κινητήρων ώστε να επιτύχει οικονομία 20%, περισσότερο στα καύσιμα. Η παραγωγή του προβλέπεται για το 2030.

Παρά το γεγονός ότι η υβριδική τεχνολογία δεν είναι άμεσα διαθέσιμη, αλλά θα είναι μετά από λίγα χρόνια, η Airbus εκτιμά ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να είναι έτοιμες να κάνουν αυτό το μεγάλο βήμα μπροστά ώστε να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους. Μάλιστα η Airbus έχει βάλει ως στόχο να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 75% ως το 2050.

Η Airbus συνεργάζεται με την Rolls Royce και την Siemens στον σχεδιασμό υβριδικού κινητήρα. Οι δοκιμές έχουν προγραμματισθεί στα επόμενα δυο χρόνια. Πρόκειται για μια συσκευή παραγωγής ενέργειας 2 μεγαβάτ, αρκετά μικρότερη από ότι χρειάζεται για να πετάξει ένα τυπικό μοντέλο αεροσκάφους μικρών – μεσαίων αποστάσεων.

Μια από τις ιδέες σχεδιασμού ενός υβριδικού τζετ είναι να χρησιμοποιείται ένας συμβατικός κινητήρας στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, ο οποίος θα φορτώνει την μπαταρία και ταυτόχρονα θα δημιουργεί και τη δική του ώση. Η μπαταρία θα τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς κινητήρες που θα βρίσκονται στις πτέρυγες. Η ταυτόχρονη λειτουργία των ηλεκτρικών κινητήρων και του συμβατικού θα γίνεται στις φάσεις της πτήσης που απαιτείται μεγάλη ισχύς, δηλαδή στην απογείωση και την προσγείωση. Οι φάσεις αυτές έχουν και την μεγαλύτερη κατανάλωση σε καύσιμα. Κατά τη διάρκεια της πτήσης το υβρισικό αεροσκάφος θα επιχειρεί με λίγο μικρότερη ταχύτητα. Δηλαδή μια τυπική πτήση μεταξύ προορισμών εντός Ευρώπης που διαρκεί γύρω στη μιάμιση με δυο ώρες, θα διαρκεί περίπου τριάντα λεπτά παραπάνω.