Οι πωλήσεις και η παραγωγή της Toyota Motor υποχώρησαν τον Νοέμβριο, επιβαρυμένες σε μεγάλο βαθμό από τη μεγάλη πτώση στην Κίνα, καθώς η χώρα καταργεί τις επιδοτήσεις που είχαν στόχο την τόνωση των πωλήσεων ηλεκτρικών και ενεργειακά αποδοτικών αυτοκινήτων.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών Daihatsu Motor και Hino Motors μειώθηκαν κατά 1,9% σε ετήσια βάση, στις 965.919 μονάδες, ανακοίνωσε την Πέμπτη η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Η παραγωγή συρρικνώθηκε κατά 3,4%, στα 934.001 οχήματα.

Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερη αβεβαιότητα, καθώς κινούνται σε ένα περιβάλλον εμπορικών εντάσεων, κανονιστικών αλλαγών και αβέβαιων οικονομικών προοπτικών. Τα αποτελέσματα της Toyota λειτουργούν ως βαρόμετρο για τον αγώνα του κλάδου να ισορροπήσει τη δυναμική μακροπρόθεσμη ζήτηση με τα βραχυπρόθεσμα οικονομικά και πολιτικά εμπόδια.

Οι πωλήσεις των σημάτων Toyota και Lexus στην Κίνα μειώθηκαν κατά 12% τον Νοέμβριο, ανέφερε η εταιρεία, αποδίδοντας την πτώση στη λήξη των επιδοτήσεων απόσυρσης σε μεγάλες πόλεις, καθώς τα διαθέσιμα κονδύλια εξαντλήθηκαν. Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν σε ένα πλαίσιο διπλωματικών εντάσεων που σιγοβράζουν μεταξύ Κίνας και Ιαπωνίας από τον Νοέμβριο, όταν η πρωθυπουργός Σανάε Τακάιτσι έκανε δηλώσεις για την Ταϊβάν που προκάλεσαν την οργή της μεγαλύτερης οικονομίας της Ασίας. Η Κίνα απάντησε προειδοποιώντας τους πολίτες της να αποφεύγουν τα ταξίδια στην Ιαπωνία.

Η παραγωγή της Toyota στην Ταϊλάνδη αυξήθηκε κατά 15% τον περασμένο μήνα και κατά 9% στις ΗΠΑ, αλλά μειώθηκε κατά 14% στην Κίνα, 9,7% στην Ιαπωνία και 7,9% στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυτόν τον μήνα, να υπαναχωρήσει από μια ουσιαστική απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης φάνηκε να προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που επιδιώκουν τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Παρότι η Toyota και άλλες ιαπωνικές εταιρείες, που πρωτοστάτησαν στην υβριδική τεχνολογία βενζίνης-ηλεκτρικών, είχαν ήδη πλεονέκτημα έναντι των κατασκευαστών που εξακολουθούν να βασίζονται σε αμιγώς βενζινοκίνητα μοντέλα, η αναθεώρηση της ΕΕ θα μπορούσε να δώσει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα το άνοιγμα που περίμεναν.

Στο μεταξύ, η εταιρεία βρέθηκε στο στόχαστρο του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Τραμπ, καθώς εκείνος ετοιμάζεται να επιβάλει υψηλούς δασμούς σε αυτοκίνητα και ανταλλακτικά που εισάγονται στις ΗΠΑ. Νωρίτερα μέσα στον μήνα, ο Τραμπ δήλωσε ότι ανοίγει τον δρόμο ώστε τα ελαφριά ασιατικά αυτοκίνητα τύπου «kei» να κατασκευάζονται και να πωλούνται στις ΗΠΑ, παρότι προς το παρόν δεν πληρούν τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφάλειας για καινούργια οχήματα.

Πιο πρόσφατα, η Toyota ανακοίνωσε ότι πρόκειται να αποστείλει τρία μοντέλα που παράγονται στην Αμερική πίσω στην Ιαπωνία, μια κίνηση που αποσκοπεί στην ικανοποίηση των επιθυμιών του Τραμπ.

Διαβάστε ακόμη

Η μέθοδος των Χαντίντ: Η στρατηγική της μητέρας πίσω από δύο καριέρες εκατομμυρίων

Κι όμως, οι πραγματικοί «εθισμένοι» στις οθόνες είναι οι ηλικιωμένοι

Ο «αληθινός» Σκρουτζ λεγόταν Μέγκοτ και ήταν ακόμα πιο τσιγκούνης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα