Η Starbucks αναμένει ότι η πανδημία του κορωνοϊού θα μειώσει τα έσοδα της αυτό το τρίμηνο κατά 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς βλέπει την ανάκαμψη να έρχεται το επόμενο έτος.

Η εταιρεία, η οποία, όπως και άλλα καταστήματα, δυσκολεύτηκε εν μέσω της πανδημίας, δήλωσε την Τετάρτη ότι αναμένει μια προσαρμοσμένη απώλεια 55 έως 70 σεντς ανά μετοχή όταν θα ανακοινώσει επίσημα τα κέρδη της. Τα λειτουργικά έσοδα θα μειωθούν έως και 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά την ίδια περίοδο, δήλωσε η εταιρεία.

Οι εκτιμήσεις της υπογραμμίζουν το βάθος των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η εστίαση εν μέσω κορωνοϊού αλλά και λόγω του αντίκτυπου από το lockdown.

Η Starbucks, η οποία διερευνά ένα νέο μοντέλο για τα καταστήματα της με σκοπό την τόνωση της ζήτησης, παρακολουθείται στενά ως βαρόμετρο της προθυμίας των καταναλωτών να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να βάλουν το χέρι στην τσέπη καθώς υποχωρεί η πανδημία.

«Αυτοί οι αριθμοί είναι πολύ χειρότεροι από ό, τι περίμενε η Street», δήλωσε ο Μίκαελ Χάλεν, αναλυτής εστιατορίων στο Bloomberg Intelligence.

«Οι άνθρωποι περιμένουν κάποιου είδους απότομη επιστροφή στην κανονικότητα αλλά αυτό δεν πρόκειται να συμβεί στα εστιατόρια» είπε.

Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν έως και 4,7% την Τετάρτη, η μεγαλύτερη πτώση για περισσότερο από ένα μήνα. Οι μετοχές της Starbucks έχουν σημειώσει πτώση 6,3% από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα.

Τα σχόλια της εταιρείας έριξαν επίσης τις υπόλοιπες αλυσίδες εστίασης, με τον δείκτη S&P και συγκεκριμένα τον κλάδο εστιατορίων να πέφτει έως και 2,7%, η μεγαλύτερη πτώση σε σχεδόν ένα μήνα.

Η Starbucks, λόγω του μεγέθους της αλλά και της τάσης να παρέχει τακτικές ενημερώσεις σχετικά με τα οικονομικά της, θεωρείται ως «αντιπρόσωπος» για τον κλάδο.

Στις ΗΠΑ -μια κρίσιμη εγχώρια αγορά για την Starbucks– οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 43% τον Μάιο, αν και τα πράγματα βελτιώνονταν κάθε εβδομάδα που πέρναγε, ανέφερε η εταιρεία.

Περίπου το 95% των καταστημάτων της εταιρείας στις ΗΠΑ λειτουργούν αυτήν τη στιγμή, ακόμη και αν πολλές περιοχές της Νέας Υόρκης παραμένουν σε καραντίνα.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την κατάσταση στην Κίνα, μια άλλη βασική αγορά για την εταιρεία. Εκεί, το 99% των καταστημάτων είναι ανοιχτά με τις πωλήσεις στα ίδια καταστήματα να μειώνονται μόλις 21% τον Μάιο.

Ενώ οι πωλήσεις έχουν μειωθεί, οι πελάτες που πηγαίνουν στα Starbucks ξοδεύουν περισσότερα εν μέσω πανδημίας, με τη μέση παραγγελία να περιλαμβάνει περισσότερα είδη, αναφέρει η εταιρεία. Αυτό αναμένεται να ομαλοποιηθεί με την πάροδο του χρόνου.

Εξελισσόμενες προτιμήσεις

Η Starbucks σχεδιάζει την υλοποίηση της ιδέας καταστημάτων “pickup”, με μικρότερα καταστήματα που δεν θα έχουν θέσεις να κάτσεις. «Ενώ είχαμε αρχικά προγραμματίσει να εφαρμόσουμε αυτήν τη στρατηγική εντός χρονικού διαστήματος τριών έως πέντε ετών, οι ταχέως εξελισσόμενες προτιμήσεις των πελατών επιταχύνουν την ανάγκη για αυτήν την ιδέα» είπε η εταιρεία.

Η πανδημία ανάγκασε τη Starbucks να επανεξετάσει την κεντρική της ιδέα ώστε να αποτελέσει το τρίτο «καταφύγιο» για τους καταναλωτές έπειτα από τον χώρο εργασίας τους και το σπίτι τους.

Η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει 300 νέα καταστήματα για αυτή τη χρήση στην Αμερική, τα μισά από όσα υπολόγιζε. Αυτό περιλαμβάνει το κλείσιμο 400 καταστημάτων που λειτουργούν αυτή τη στιγμή τους επόμενους 18 μήνες παράλληλα με το άνοιγμα ενός «μεγαλύτερου αριθμού νέων, επανατοποθετημένων καταστημάτων σε διαφορετικές τοποθεσίες και με καινοτόμες μορφές».

Στην Κίνα, η εταιρεία αναφέρει ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο να προσθέσει τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα φέτος, παρά τον αντίκτυπο του ιού.

Η Starbucks εξετάζει επίσης τις δραστηριότητές της στον Καναδά και σχεδιάζει να αναδιαρθρώσει τις δραστηριότητές της εκεί τα επόμενα δύο χρόνια. Η εταιρεία είπε ότι πιθανότατα θα κλείσει 200 καταστήματα εκεί, κάποια εκ των οποίων θα μεταφερθούν σε άλλη τοποθεσία.

Οι πωλήσεις πρωινού

Οι αλυσίδες που βασίζονται στις πωλήσεις πρωινού φαγητού, όπως η Starbucks, έχουν χτυπηθεί δυσανάλογα σκληρά επειδή υπάρχουν πολλοί λιγότεροι καταναλωτές που μετακινούνται στο δρόμο αυτές τις μέρες.

Την ίδια ώρα η ζήτηση για τα προϊόντα της Starbucks, όπως αναφέρει το Bloomberg, είναι μεγαλύτερη σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές αλυσίδες, πράγμα που την κάνει πιο ευάλωτη καθώς δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε συνάρτηση πάντα με τις υποδομές της.

Η Starbucks κατέχει ένα μικρότερο μερίδιο στην παροχή υπηρεσιών drive-thru σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Η παραμονή στο καφέ ήταν ένα βασικό μέρος της εμπειρίας που πρόσφερε η εταιρεία στους πελάτες της.

«Έχουν μείνει πολύ πίσω στο συγκεκριμένο κομμάτι. Δεν κατηγορώ την ομάδα διαχείρισης, η ομάδα διαχείρισης είναι εξαιρετική – απλώς ο αντίκτυπος του κορωνοϊού θα τους βλάψει πολύ περισσότερο επειδή είναι ένα καφέ», είπε.