Οι ιταλικές επιχειρήσεις βλέπουν την οικονομική κατάσταση στη χώρα να επιδεινώνεται, σύμφωνα με έκθεση της κεντρικής τράπεζας.

Η ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού και η αβεβαιότητα που συνδέεται με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι πλέον οι πιο απαισιόδοξες για τις δικές τους επιχειρήσεις από το πρώτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας της Ιταλίας που βασίζεται σε πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν μεταξύ 15 Αυγούστου και 15 Σεπτεμβρίου. Οι εταιρείες δήλωσαν επίσης ότι μειώνουν τα επενδυτικά τους σχέδια.

Οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό έχουν επίσης αυξηθεί, με τους επιχειρηματίες να προβλέπουν ότι ο πληθωρισμός θα είναι κατά μέσο όρο 7,5% σε έξι μήνες και θα παραμείνει πάνω από το 5% ακόμη και σε ορίζοντα δύο έως πέντε ετών, έδειξε η μελέτη.

Τα οικονομικά της Ιταλίας θα είναι επιβαρυμένα στο ορατό μέλλον, καθώς η ενεργειακή κρίση συνεχίζει να πλήττει οικογένειες και επιχειρήσεις, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να αυξήσει τη δημοσιονομική βοήθεια. Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση έχει δαπανήσει 66 δισεκατομμύρια ευρώ (64 δισεκατομμύρια δολάρια) για να προστατεύσει την οικονομία της και πιθανότατα θα χρειαστούν περισσότερα.

Η επόμενη κυβέρνηση πρέπει να διατηρήσει το χρέος σταθερό, ενώ παράλληλα θα παλεύει με την ενεργειακή κρίση. Αυτό θα δυσκολέψει το έργο της Τζόρτζια Μελόνι, ηγέτη του δεξιού συνασπισμού που κέρδισε τις εκλογές και ετοιμάζεται να αναλάβει καθήκοντα τις επόμενες εβδομάδες. Θα βρεθεί αντιμέτωπη με ένα οικονομικό περιβάλλον όπου η ανάπτυξη επιβραδύνεται και η εξυπηρέτηση του χρέους γίνεται όλο και πιο ακριβή καθώς η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αυξάνει τα επιτόκια.

Η κυβέρνηση προβλέπει επί του παρόντος ότι η οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 3,3% φέτος, αλλά μόλις κατά 0,6% το 2023. Η πρόβλεψη αποτελεί τεράστια υποβάθμιση από την πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,4% που είχε γίνει τον Απρίλιο.

Διαβάστε επίσης

Ο εξάδελφος και… ο Τζόκοβιτς, οι εφτά παίκτες του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και οι μνηστήρες της Αριάδνης

Ποιους ποδοσφαιριστές πήρε η… μπάλα των πλειστηριασμών

Άρχισε η χρυσή εποχή για τα LNG Carriers – Το top 10 των Ελλήνων εφοπλιστών