Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στη ναυλαγορά του LNG. Η δολιοφθορά όπως εικάζεται, στον αγωγό φυσικού αερίου, μεταξύ Ρωσίας και Ευρώπης, Nord Stream I&II επηρεάζει θετικά τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού ΑερίουLNG.

Οι αγωγοί έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές από υποβρύχιες εκρήξεις, οι οποίες οδήγησαν σε τεράστια διαρροή. Οι γερμανικές αρχές έχουν εκφράσει τους φόβους τους ότι η ζημιά στους αγωγούς θα τους θέσει εκτός λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα, με την προϋπόθεση ότι μπορούν να επισκευαστούν.

Τα νέα για την αγορά LNG και ειδικά των ΗΠΑ είναι σίγουρα ευπρόσδεκτα για εκείνες.

Η Ευρώπη είχε ήδη στραφεί, κυρίως προς τις ΗΠΑ, και δευτερευόντως στη Μέση Ανατολή για την αντικατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου, που σημαίνει μια απροσδόκητη αύξηση τονο-μιλίων και μια αύξηση της ζήτησης των πλοίων μεταφοράς LNG.

Ο ημερήσιος ναύλος για ένα LNG Carrier έχει ξεπεράσει τις 400.000 δολάρια στην spot αγορά. Το ταβάνι ξεπέρασε την περασμένη εβδομάδα πλοίο της Maran Gas συμφερόντων Ομίλου Αγγελικούση το οποίο ναυλώθηκε από τη Shell στην spot αγορά έναντι 400.000 δολαρίων ημερησίως.

Αναλυτές προβλέπουν ότι τα ημερήσια έσοδα μπορεί να αγγίξουν το ένα εκατομμύρια δολάρια. Οι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι Έλληνες πλοιοκτήτες οι οποίοι πρωταγωνιστούν και σε αυτόν τον κλάδο της ναυτιλίας με στόλο που αποτελείται από 133 LNG Carriers και άλλα 39 υπό ναυπήγηση.

Στη δεύτερη θέση βρίσκουμε τους Ιάπωνες με 124 πλοία και ακολουθούν οι Κορεάτες με 49 πλοία και το Κατάρ με 45. Οι Κινέζοι αναπτύσσονται και σήμερα έχουν 25 LNG.

Από τις εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλο από πλοία LNG κορυφαία είναι η Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση, με επικεφαλής τη Μαρία Αγγελικούση με 40 κομμάτια ενώ έχει παραγγελίες για τη ναυπήγηση άλλων 11 τα οποία θα παραδοθούν το χρονικό διάστημα από το 2023 έως το 2026 συνολικής αξίας 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Κάποια από αυτά τα έχει παραγγείλει στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με την καταριανών συμφερόντων Nakilat.

Στη δεύτερη θέση είναι ο όμιλος Gaslog συμφερόντων Πήτερ Λιβανού με 32 LNG Carriers ενώ ναυπηγεί τέσσερα ακόμα τα οποία θα παραδοθούν το 2025. Στο στόλο περιλαμβάνονται και τα πλοία της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο GasLog Partners.

Στην τρίτη θέση βρίσκουμε την Dynagas του Γιώργου Προκοπίου με 17 LNG carriers ενώ ναυπηγεί επτά ακόμη με παράδοση μέχρι το 2025.

Στην τέταρτη θέση είναι η TMS Cardiff του Γιώργου Οικονόμου με 16 πλοία και άλλα έξι υπό παραγγελία.

Στην πέμπτη θέση είναι η Capital Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη με 12 πλοία και άλλα οκτώ υπό ναυπήγηση.

Στην έκτη θέση είναι η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου με επτά πλοία.

Στην έβδομη θέση είναι η Alpha Gas της Άννας Αγγελικούση με πέντε πλοία ενώ ναυπηγεί τρία ακόμη που θα παραδοθούν το 2023 και το 2024.

Στην όγδοη θέση είναι η Minerva Gas του Ανδρέα Μαρτίνου με τέσσερα πλοία.

Στην ένατη θέση συγκατοικούν η Tsakos Energy Navigation συμφερόντων Νίκου Τσάκου και η Latsco Marine Management συμφερόντων του Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση.

Στη δέκατη θέση είναι η Chandris Hellas με δύο LNG Carriers.

Διαβάστε ακόμη

«Πράσινο» σε Ισραηλινούς για ξενοδοχείο σε ένα εμβληματικό διατηρητέο στη Μητροπόλεως (pics)

Ο εξάδελφος και… ο Τζόκοβιτς, οι εφτά παίκτες του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και οι μνηστήρες της Αριάδνης

Τραμ, ηλεκτρικός και μετρό: Αλλάζει ο κυκλοφοριακός χάρτης του Πειραιά