Η μεγαλύτερη εταιρεία πολυτελών προϊόντων του κόσμου, LVMH, έχει αποδειχθεί φαβορί για τους επενδυτές οι οποίοι θέλουν να προωθήσουν τους στόχους της περιβαλλοντικής και κοινωνικής εταιρικής ευθύνης.

Πάνω από 1.200 ESG funds κατέχουν, πια, μετοχές της LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, σύμφωνα με δεδομένα του Bloomberg. Περίπου 500 επιπλέον επενδυτικά ταμεία έχουν, επίσης, επενδύσει στον κολοσσό, μετατρέποντάς τον στον «μαγνήτη» του ESG, ξεπερνώντας τις «παραδοσιακά πράσινες» Vestas Wind Systems A/S και Tesla Inc

Είτε τα ταμεία αυτά υποστηρίζουν πως θέλουν να προωθήσουν τις αρχές του ESG είτε απλά θέλουν να βάλουν τον χαρακτηρισμό «ESG» δίπλα στο όνομά τους, έχουν συγκεντρώσει μετοχές της εταιρείας αξίας άνω των $17 δισ. Η αύξηση της αξίας της εταιρείας κατά 190% από τις αρχές της πανδημίας βοήθησε τον τομέα του ESG κατά τη διάρκεια της κρίσης η οποία δημιουργήθηκε και συνεχίστηκε λόγω της αύξησης των επιτοκίων.

H Credit Agricole SA έχει τη μεγαλύτερη έκθεση στην LVMH μέσω ESG funds, με επενδύσεις ύψους $1,7 δισ. Πολλές από αυτές αποτελούν επενδύσεις μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων για την προαγωγή της περιβαλλοντικής και κοινωνικής εταιρικής ευθύνης της Ε.Ε., γνωστό και ως Αρθρο 8. 

Σύμφωνα με το στέλεχος της θυγατρικής της Credit Agricole, Amundi, Φάμπιο Ντι Τζιανσάντε, η LVMH είναι «πολύ πιο εξελιγμένη στον περιβαλλοντικό τομέα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της αλλά υστερεί στον κοινωνικό».

Σε επιστολή της προς το Bloomberg, η LVMH αναφέρθηκε στην συμπερίληψή της στη φετινή λίστα της Sustainalytics για τις εταιρείες με τις κορυφαίες επιδόσεις ESG. H εταιρεία συμπεριλαμβάνεται, επίσης, σε πολλές παρόμοιες λίστες όπως η S&P Global ESG και η Moody’s ESG. 

«Σε κοινωνικό επίπεδο, η καταπολέμηση των φυλετικών διακρίσεων στην εταιρεία αποτελεί στόχο της LVMH μέχρι το 2025», ανέφερε ο γαλλικός κολοσσός, προσθέτοντας πως «έχουμε πολλά παραδείγματα αποφάσεων που λάβαμε ως προς την επίτευξη του στόχου αυτού, όπως η αύξηση του ποσοστού των γυναικών σε θέσεις-κλειδιά της εταιρείας από το 23% στο 45% μεταξύ του 2007 και του 2022. Το 65% όλων των υψηλόβαθμων στελεχών της LVMH είναι γυναίκες, ενώ 18 εξ αυτών διοικούν τους επιμέρους ‘οίκους’ της εταιρείας ως CEOs».

«Οι μετοχές των εταιρειών πολυτελείας αποτελούν εξαιρετική επιλογή αυτή τη στιγμή», τόνισε ο Ζιλ Γκιμπού της Axa Investment Managers. Σημειωτέον πως τα ESG funds έχουν μέσο όρο αποδόσεων 10% φέτος στην Ευρώπη, τη στιγμή που ο Stoxx Europe 600 έχει καταγράψει άνοδο μόλις του 6%. Τα επενδυτικά ταμεία τα οποία προσηλώνονται στην τεχνολογία και δη την τεχνητή νοημοσύνη έχουν ξεπεράσει τα υπόλοιπα με αποδόσεις 40%.

Οι επενδύσεις των ΕSG Funds

Η LVMH αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση του Palatine Europe Sustainable Employment Fund (PAMEECM FP) με φετινές αποδόσεις οι οποίες αγγίζουν το 14%, ξεπερνώντας το 94% των ανταγωνιστών του.

Το Candriam Sustainable Equity EMU (CSEMICE LX) έχει επενδύσει αδρά στις LVMH, ASML Holding NV, KGC Group NV και L’Oreal SA, καταγράφοντας φετινές αποδόσεις της τάξης του 11%.

Το Amundi MSCI Europe Climate Transition (AIEEIEC LX) το οποίο έχει ποντάρει στην LVMH έχει καταγράψει απόδοση του 11% φέτος.

Αν και η αξία της μετοχής της LVMH μειώθηκε από το ρεκόρ υψηλό της τον περασμένο μήνα, οι αναλυτές της BofA υπογράμμισαν πως η μείωση αυτή αποτέλεσε ευκαιρία για περαιτέρω επενδύσεις στον κολοσσό. Η πρόσφατη απόφαση της LVMH για την αύξηση των τιμών των προϊόντων της, παράλληλα, θα συνεχίσει να στηρίζει τον αριθμό των πωλήσεων φέτος.

Ανισότητα, πολυτέλεια, περιβάλλον

Οι αυξήσεις αυτές θα κάνουν, μεν, τα προϊόντα της LVMH λιγότερο διαθέσιμα για τους μέσους καταναλωτές ανά τον κόσμο, αναδεικνύοντας το αυξανόμενο χάσμα ανισότητας μεταξύ των ανώτερων και των υπόλοιπων κοινωνικών στρωμάτων. Σημειωτέον πως, σύμφωνα με το ΔΝΤ, το πλουσιότερο 10% κατέχει 190 φορές περισσότερο πλούτο από το φτωχότερο 50% του παγκόσμιου πληθυσμού. 

Παρ’ όλα αυτά, η κατάσταση αυτή οδηγεί σε μεταβολή των προτιμήσεων των νεόπλουτων Κινέζων καταναλωτών οι οποίοι προσπαθούν να επιδείξουν το κοινωνικό τους status μέσω όλο και περισσότερων αγορών πολυτελών προϊόντων.

«Σε αντίθεση με άλλες, fast fashion εταιρείες, όμως, η LVMH η οποία παράγει περιορισμένο αριθμό, υψηλής ποιότητας προϊόντων και δεν έχει τόσο αυξημένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, ενώ τα προϊόντα αυτά υποτίθεται πως θα διαρκέσουν για πολλά χρόνια. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, μειώνεται σημαντικά ο περιβαλλοντικός της αντίκτυπος», επεσήμανε η αναλυτής της Morningstar Inc., Γελένα Σοκόλοβα. 

Διαβάστε ακόμη:

Ακτοπλοΐα: Έρχεται κυβερνητική παρέμβαση για τις τιμές στα εισιτήρια

Το «Λας Βέγκας» του Κόλπου: Ο νέος luxury «παράδεισος» για τους billionaires

Νέα έξοδος στις αγορές με 15ετές ομόλογο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ