Η Νestle ποντάρει στην ανάκαμψη από την πανδημία και την επιστροφή ορισμένων στα γραφεία τους με νέες μηχανές Nespresso οι οποίες θα προσφέρουν προστασία κατά της διασποράς του κορωνοϊού, αλλά χωρίς να ρισκάρουν την πίστη των καταναλωτών που προτιμούν τις εσπρεσιέρες τους και βασίζονται σε αυτές κατά τη διάρκεια όλων των περασμένων μηνών. 

Η εταιρεία κατασκευάζει νέες μηχανές ανέπαφης λειτουργίας, ενώ προωθεί και νέες… πικάντικες γεύσεις καφέ. Οι ανέπαφες μηχανές θα λειτουργούν μέσω smartphone και θα διατίθενται παντού, με τη Ρωσία και την Κίνα να τις παραλαμβάνουν τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Ρένι, επικεφαλής των coffee brands της Nestle. 

O καφές ήταν και οδηγός των πωλήσεων της Nestle το περασμένο έτος, έχοντας τεράστιο μερίδιο της επιχείρησης των $24 δισεκατομμυρίων. Μετά από την περιορισμένη επιτυχία της Nestle στις αρχές του αιώνα, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε γενναίες τακτικές μέσω συμφωνιών με την Starbucks το 2018, αξίας $7,15 δισ., ενώ τώρα παρέχει μεγάλο μερίδιο των μηχανών εσπρέσο και καφέ των καταναλωτών.

Ο Ρένι υπογράμμισε πως υπολογίζει τεράστια ανάπτυξη στην αγορά της Κίνας, όπου η μέση κατανάλωση καφέ βρίσκεται χαμηλά, στους επτά καφέδες ετησίως, για κάθε πολίτη. Η Nestle άνοιξε, γι αυτό τον λόγο, περίπου 900 νέες τοποθεσίες Starbucks στη χώρα το περασμένο έτος, λαμβάνοντας υπόψη και τον γρήγορο περιορισμό της πανδημίας στη χώρα.

Οι ΗΠΑ ξεπέρασαν τη Γαλλία ως η χώρα με τη μεγαλύτερη κατανάλωση προϊόντων Nespresso το 2020, ενώ ο Ρένι αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη, με συγκεκριμένο βάρος να δίνεται στην παραγωγή κρύων αφεψημάτων.

Αν και οι μπουτίκ της Nespresso θα παραμείνουν κύριος πυλώνας της επιχείρησης, η αύξηση της σημασίας του ηλεκτρονικού εμπορίου οδηγεί την εταιρεία σε βελτίωση των συστημάτων αυτών τα οποία θα υποστηρίζουν την αλυσίδα των 816 μπουτίκ σε 76 διαφορετικές χώρες, σύμφωνα με τον Ρένι.

Η επιχείρηση υπολογίζει πως η παγκόσμια αγορά καφέ θα υποδείξει ανάπτυξη της τάξης του 4%-5% τα επόμενα έτη, αναμένοντας πως οι καταναλωτές θα επιστρέψουν στις παλιές τους συνήθειες, σύμφωνα με τον Ρένι. Η στιβαρή ανάκαμψη σε προ-κορωνοϊού επίπεδα του καφέ, πάντως, αναμένεται να πάρει δύο με τρία χρόνια, αλλά το στοίχημα έγκειται στην «εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης του καφέ».

Η παρούσα κατάσταση, πάντως, δείχνει μείωση της προσφοράς του καφέ. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης arabica έφτασαν σε νέο ετήσιο υψηλό τον περασμένο μήνα, ενώ η παραγωγή arabica αναμένεται να μειωθεί λόγω των καιρικών συνθηκών στη Βραζιλια και την κεντρική Αμερική. 

Η Nestle από την πλευρά της ανέφερε πως δεν έχει χρειαστεί να αυξήσει τα αποθέματά της λόγω της σταθερής ζήτησης καφέ, παρά την αναντίστοιχη αύξηση των αποθεμάτων των παραγωγών χωρών λόγω του κορωνοϊού. 

Διαβάστε ακόμη

Το disaster story της Μαλαματίνα: «Η σύζυγός μου βούλιαξε την εταιρεία για να αγοράσει lear jet»

Νίκος Δρανδάκης / SYNC: Στον κλάδο της υγείας η επόμενη «κούρσα» του Mr. Beat

Το σταγονόμετρο, ο Μάρκο (για την Τράπεζα Πειραιώς) τα στοιχήματα του ΟTE και οι αετοί της Τρίπολης