Η μετοχή της Swatch Group AG έπεσε περισσότερο από κάθε άλλη φορά μέσα στην τελευταία διετία, μετά την αναφορά του μεγαλύτερου ωρολογοποιού της Ελβετίας στην αναταραχή στην αγορά της Κίνας, η οποία συνέβαλε στην επιβράδυνση των πωλήσεων πυο παρατηρήθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2018.

Η μετοχή της, υποχώρησε έως και 8,2%, εξέλιξη που αποτελεί την πιο απότομη πτώση από τον Ιούλιο του 2016. Τα ακριβά ρολόγια είναι το ένα τμήμα της αγοράς πολυτελών ειδών που δοκιμάζεται, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές προϊόντων υψηλής ποιότητας στρέφονται στις τσάντες της Louis Vuitton και στη μόδα της Gucci.

Μέχρι πρόσφατα, οι Κινέζοι είχαν αγοράσει περίπου τα μισά από τα ρολόγια που παράγει η Ελβετία. Ως ηγέτης της αγοράς στην Κίνα, ο κατασκευαστής ρολογιών Omega και Blancpain κινδυνεύει περισσότερο από μια κάμψη της ζήτησης, η οποία απειλεί επίσης να λυγίσει την Richemont. Εν τω μεταξύ, τα φθηνότερα εμπορικά σήματα της Swatch αντιμετωπίζουν αυξημένο ανταγωνισμό από την Apple Watch και η εταιρεία διαπιστώνει ότι χρειάζεται να επεκταθεί περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο για να προσελκύσει περισσότερες χιλιάδες αγοραστές.

“Το πρόβλημα είναι στα όχι πολύ ακριβά ρολόγια και στην έκθεσή τους στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας”, έγραψε ο Jon Cox, αναλυτής του Kepler Cheuvreux στη Ζυρίχη.