Η παγκόσμια αγορά πετρελαίου φαίνεται πως συνειδητοποίησε το γεγονός πως, μετά από τρία χρόνια πανδημικών lockdown, η οικονομία της Κίνας δεν πρόκειται να καταγράψει τόσο απότομη ανάκαμψη όσο αρχικά εκτιμώταν. 

Αν και ο αριθμός των εισαγωγών πετρελαίου έχει ανακάμψει φέτος, η μειωμένη ζήτηση υποδεικνύει μία πολύ πιο περιορισμένη ανάκαμψη. Η κινεζική οικονομία φαίνεται πως αγκομαχεί τους τελευταίους μήνες, ενώ οι αναλυτές οι οποίοι ήλπιζαν για μία γρήγορη επιστροφή των τιμών πετρελαίου στα $100/βαρέλι έχουν, πια, αναθεωρήσει τις εκτιμήσεις τους.

Η ζήτηση για ντίζελ, αποτελεί πάνω από το 50% της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης πετρελαϊκών προϊόντων. Το 20% της κατανάλωσης οφείλεται στις βιομηχανίες των πετροχημικών και των πλαστικών, ενώ το υπόλοιπο οφείλεται στους τομείς παραγωγής ενέργειας, τις εξορύξεις, τη γεωργία και τις κατασκευές.

Τη στιγμή που η Κίνα στρέφεται στην προσπάθεια για τόνωση της οικονομικής της ανάπτυξης, ιδού πέντε πίνακες οι οποίοι αναδεικνύουν τις προκλήσεις τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Κινέζοι ρυθμιστές:

Κίνηση

Οι καταναλωτές επέστρεψαν και πάλι στους δρόμους μετά από την άρση των lockdowns. Τώρα πια, όμως, τη στιγμή που οι καταναλωτές προσέχουν τα έξοδά τους, η κίνηση στους δρόμους των μεγαλουπόλεων έχει μειωθεί εκ νέου.

Μεταφορές

Ο βιομηχανικός κλάδος της Κίνας δεν έχει καταγράψει τόσο σημαντική ανάκαμψη όσο πολλοί άλλοι τομείς της οικονομίας. Το ημερήσιο ποσοστό των οδικών μεταφορών από και προς τις βιομηχανικές μονάδες έχει κυμανθεί στα 6,1 εκατομμύρια φορτηγά το 2023, σε σχέση με τα αντίστοιχα 7 εκατομμύρια πέρυσι.

Φυσικό αέριο

Εκτός από το πετρέλαιο, η τιμή του φυσικού αερίου το οποίο τροφοδοτεί τις βιομηχανίες έχει μειωθεί κοντά σε χαμηλό δεκαετίας.

Πτήσεις

Η ζήτηση για καύσιμα αεροσκαφών αρχικά υποτίθεται πως θα αυξανόταν μετά από το «άνοιγμα» της κινεζικής οικονομίας. Παρ’ όλα αυτά, η ανάκαμψη αυτή έχει αποδειχθεί περιορισμένη. Οι διεθνείς πτήσεις από την Κίνα βρίσκονται στο 39% των προ-πανδημικών επιπέδων τους, σύμφωνα με την πλατφόρμα Flight Master.

Σύμφωνα με το BloombergNEF, οι πτήσεις από και προς τις ΗΠΑ, όμως, θα αυξηθούν προς τα τέλη του χρόνου. Προς το παρόν, ο σημαντικότερος λόγος αύξησης της κατανάλωσης των καυσίμων αυτού του είδους είναι οι αεροπορικές πτήσεις από και προς την Ταϊλάνδη.

Αποθέματα

Η Κίνα είχε προχωρήσει σε εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτων πετρελαίου, αφού τα διυλιστήρια εκτιμούσαν σημαντική αύξηση της ζήτησης. Οι ελπίδες αυτές δεν ευοδώθηκαν και τα αποθέματα βρίσκονται ακόμα σε υψηλό διετίας, περιορίζοντας οποιαδήποτε αναπτυξιακή τάση των τιμών.

Διαβάστε ακόμη

Πώς αλλάζει το μοντέλο προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στην αγορά

Ναυάγιο στην Πύλο: Μαρτυρίες για 100 παιδιά κλειδωμένα στα αμπάρια

Εγκρίσεις για την πλωτή μαρίνα – τεχνητό νησί με κατοικίες στη νότια Κέρκυρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ