Η άνοδος του ευρώ ως προς το δολάριο, σε επίπεδο ρεκόρ τριμήνου, μπορεί να ερμηνευθεί κατά μεγάλο ποσοστό από την επικρατούσα ετυμηγορία μεταξύ των οικονομικών αναλυτών, ότι δηλαδή η ικανότητα της FED να κόβει τα κόστη του δανεισμού πιό γρήγορα από την ΕΚΤ θα βλάπτει τελικά το δολάριο.

Το ευρωπαϊκό νόμισμα μετά από μια πτωτική πορεία ως προς το αμερικανικό νόμισμα, έφθασε τελικά στο υψηλότερο επίπεδο έναντι του δολαρίου, όπως ήταν διαμορφωμένο τον περασμένο Μάρτιο, καθώς οι επενδυτές – κυνηγοί υπερ- αποδόσεων προτιμούν τα αμερικάνικα δεκαετή ομόλογα περισσότερο από ότι τους αντίστοιχους γερμανικούς τίτλους (bunds). Από την άλλη πλευρά οι αγορές ποντάρουν στο ότι η FED θα μειώσει τα επιτόκια τον επόμενο μήνα, πιό νωρίς από την αναμενόμενη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ, τον Σεπτέμβριο.
Το δολάριο έχει διολισθήσει σημαντικά έναντι των υπολοίπων νομισμάτων των «10» (Δολάριο ΗΠΑ, Ευρώ, Στερλίνα, Κορώνα Σουηδίας, Κορώνα Νορβηγίας, Φράγκο Ελβετίας, Δολάριο Καναδά, Δολάριο Αυστραλίας, Δολάριο Νέας Ζηλανδίας και Γεν Ιαπωνίας), μέσα στον Ιούνιο. Κερδισμένο ήταν το ευρώ, που άρχισε να ανακάμπτει έναντι του δολαρίου μετά από πέντε μήνες διολίσθηση.
Το ευρώ κέρδισε 0,2% ως προς το δολάριο, ανεβάζοντας την ισοτιμία σε 1,1387 δολάρια ανά ευρώ. Στο επίπεδο αυτό είχε να φθάσει από τις 21 Μαρτίου. Από την άλλη πλευρά η διαφορά των αποδόσεων μεταξύ των δεκαετών αμερικανικών ομολόγων και των αντίστοιχων γερμανικών bunds φθάνει τις 234 μονάδες βάσης, συγκρινόμενη με τις 244 στο τέλος του 2018. Από την άλλη πλευρά τα επενδυτικά κεφάλαια που αξιοποιούν την μέθοδο της μόχλευσης έχουν μειώσει τις καθαρές βραχυπρόθεσμες θέσεις τους στο ευρώ την εβδομάδα που έληξε στις 18 Ιουνίου.
Οι επενδυτές σε συνάλλαγμα θα παρακολουθούν στενά, πάντως, όλες τις πτυχές των συνομιλιών στη Σύνοδο των G-20 μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας αλλά και τις προεκτάσεις που μπορεί να έχουν και για το εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρωζώνης. Δεν πάει ούτε ένας χρόνος που ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλώντ Γιούνκερ προσπάθησαν να βρούν μια λύση για το θέρμα των δασμών των αυτοκινήτων αλλά από τότε δεν έχει γίνει υπάρξει σημαντική πρόοδος.